Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Bonjour!.
Fun French Language Club
Learning objectives Say hello and goodbye Give your name Ask someone their name Say hello and goodbye. Give your name. Ask someone their name.
FR1_Classwk_Homewk2_Oct3 Dimanche 26 septembre 2010
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
Expressions Quotidiennes
Les dinosaures!.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Les salutations et les courtoisies
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
De rien Pierre. A Demain Pierre!
8-9 Septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Let’s play battleship!.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Le Tour de France -Interview. TOUR DE FRANCE – CLASSEMENTS Qui est le plus vite? CoureurÉquipeTemps 1 Astana91h 58' 48" 2 Team Saxo Bank91h 59’ 27” 3.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
6-7 Septembre.
Français I Leçon 1A - vocabulaire
HOMEROOM! Find your DESK (use roster in the hall) Turn in goodie bags to front of room THANK YOU!!! Write your NAME, homeroom, bus number & lane, etc.
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Que veut dire…? How are you? (inf.) Comment ça va?
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
success criteria Learning objectives
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Translation/ Traduction
Bonjour Je m’appelle J’ai neuf ans J’ai dix ans J’ai onze ans
Salut! Ça va?.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
LO: talk about activities. express opinions and give reasons. work with longer passages with the use of a lexicon. SC: 1.match up correctly at least 5/7.
Transcription de la présentation:

Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie

Ta Bonne Copie: Your good copy should be neat and tidy Your good copy should include all the questions that Clara and Pete ask each other Your good copy should be ALL IN FRENCH (**Ask if you need help!)

Clara et Pete Include your title  Clara et Pete Include your name here Include today’s date here Draw and colour a picture of Clara and Pete in conversation here Draw a border around your paper USING A RULER

La Revision - Bingo! Choose one expression for every box on your bingo grid. Here are the expressions you may choose from: Comment t’appelles-tu? Je m’appelle Où habites-tu? J’habite au Quel âge as-tu? J’ai dix ans J’ai onze ans J’ai neuf ans Je ne comprends pas Répétez, s’il vous plaît Plus lentement, s’il vous plaît Bonjour Au revoir Comment ça-va? Ça va bien, merci Ça va mal Merci S’il vous plaît Ça va comme-çi comme-ça

Comment Ça-va? S’il vous plaît Bonjour J’ai dix ans Où habites- tu? J’ai onze ans Fill up all the squares with the French questions and answers from the previous slide