FRENCH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE mardi vingt-neuf avril MR KILDA GIRAUDON

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Le but: Je peux exprimer mes opinions sur mes matières
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
À quelle heure il se lève?
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Le but: Je peux exprimer mes opinions sur mes matières
J’espère + verb = I hope to….
Les choses que j’aime faire
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
To identify a verb in its infinitive form
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
Match-up the numbers to the letters
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Mes activités.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Quels sont tes passes temps préfèrés?
La nourriture française
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Qu’est-ce que tu aimes?.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
La mémoire(1): Comment bien travailler
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
FRENCH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE mardi six mai MR KILDA GIRAUDON
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Le weekend.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Qu’est-ce que tu as fait hier? J’ai regardé la télé.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Qu’est-ce que tu aimes ?.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Au Collège Starter Activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Le Futur en français L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le Futur en français =. KEY VERB: aller – to go Je vais Tu vas Il / Elle va Nous allons Vous allez Ils / Elles vont I am going You are going (friendly)
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Present tense Lesson objective: To revise how to form the present tense.
To revise some activities we do To learn some new activities To say what we like to do depending on the weather.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Transcription de la présentation:

FRENCH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE mardi vingt-neuf avril MR KILDA GIRAUDON

OBJECTIFS: -Revisions -Asking basic questions -Getting to know each other -Learn about pastimes (likes and dislikes) -Practise writing about pastimes

Une chambre La viande Travail 35€ The bus station Jouer 10h30 MINUIT coiffeur Il pleut L’addition Salle d’attente today Jambon I prefer Une vue sur mer Aller simple Un ascenseur At what time? I like Louer Une heure dix Infinitives End in? TO EAT Allez tout droit

ECRIVEZ DES QUESTIONS AVEC CES MOTS-CLÉS: QUI…? QU’EST-CE QUE…? TU AIMES…? QUAND…? COMMENT…? OÙ…? TU AS…? COMBIEN…?

VIDEO PRÉSENTATIONS 1) ÉCRIVEZ LES QUESTIONS QUE VOUS ENTENDEZ 2) ÉCOUTEZ ENCORE UNE FOIS ET REGARDEZ L’ ÉCRAN POUR VOUS AIDEZ

Tu t’appelles comment? Comment ça va? Et toi? Comment t’appelles-tu? D’où viens-tu? Où habites-tu? Qu’est-ce que tu fais? PRATIQUEZ AVEC UN PARTENAIRE

FICHE D’IDENTITÉ - QUESTIONS PRATIQUEZ AVEC UN PARTENAIRE

REMPLISSEZ LES FICHES D’IDENTITÉ

ÉCRIS UNE PETITE PRÉSENTATION SUR TOI MÊME

KILDA Brynn Espagnol Madagascar Feniton 2 29 Daniel Bath professeur St Luke’s Français Fruits de mer

LES PASSETEMPS HOW MANY CAN YOU REMEMBER???

JOUER AU FOOTBALL

JOUER AU TENNIS

JOUER AU VOLLEYBALL

JOUER AUX CARTES

JOUER DE LA GUITARE

JOUER AVEC MON ORDINATEUR

ÉCOUTER DE LA MUSIQUE

REGARDER LA TÉLÉ

REGARDER UN DVD

FAIRE DE LA NATATION

FAIRE DU VÉLO

jouer au football au tennis au volleyball aux cartes de la guitare avec mon ordinateur écouter de la musique regarder la télé une vidéo faire de la natation du vélo

LES OPINIONS J’adore J’aime beaucoup J’aime bien J’aime assez Je n’aime pas beaucoup Je n’aime pas Je n’aime pas du tout Je déteste

QU’EST-CE QUE TU AIMES? QU’EST-CE QUE TU N’AIMES PAS? Ecris cinq phrases positives et cinq phrases négatives: Ex: - J’aime jouer au tennis. - Je déteste regarder la télévision.

VIDEO: LES PASSETEMPS 1)Qu’est-ce que c’est : faire de l’escalade? 2)Comment dit-on en français: to do sailing? 3)Trouvez 10 sports en français 4)Quel est le verbe ‘I practise’ en français? 5)Qu’est-ce que c’est ‘la plongée sous-marine’? 6)Comment dit-on en anglais: ‘Qu’est-ce que vous faites le weekend?’

FEUILLE DE TRAVAIL

Targets for French Beginners Try and keep the targets specific and achievable so we can tick them off as we go. Bear in mind that we may not cover some topics until later on in the course Vocab  Learn vocabulary for a specific topic / Methods? / Specific target ie get 90% right in vocab tests Grammar  Gender of words, agreement of adjectives, learn (and conjugate) verbs, difference between ‘vous’ and ‘tu’ Speaking  Confidence, ask and answer questions, speak without referring to notes, understanding questions, trying out different ways of asking questions, Listening  Understand (increasing) instructions in French, better understanding French spoken on video/cd Reading  Start to understand more complicated written instructions, understanding of longer reading passages Writing  Start to write more accurate short/longer phrases, understand spelling patterns, correct spelling in vocabulary tests Extra activities?  Reading French magazines/papers/books, looking at French websites, extra grammar practise(!)

DEVOIRS: -COMPLETE THE WORKSHEETS ON PASTIMES