Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Choisis la bonne réponse.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Expressions Quotidiennes
Les expressions utiles pour la salle de classe
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Ma routine Le matin.
En français s’il vous plaît! Lesson aims: You will learn how to recognise things your teacher says in class in French You will learn some useful phrases.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Le but aujourd’hui est… I can say what school supplies I need.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Est-ce que tu préfères la pomme ou la poire? La pomme La poire.
Using the verb “avoir” to say who we have in our family
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Let’s play battleship!.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
1.Est-ce ce que ta mère est sympa ? 2.Combien de personnes sont dans ta famille? 3.Est-ce que tu as des frères et des sœurs? 4.Est-ce que tu as des cousins?
Les adjectifs possessifs
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
l’heure (time)
Révision Leçon 4. What time is it? Quelle heure est-il?
Unité 2 Révision La vie courante.
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Revue de la leçon 4a et 4b. Ecrivez les réponses sur votre ardoise blanche. Utilisez le mouchoir pour effacer les réponses.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Telling time. To ask what time it is in French, say: Quelle heure est-il? To answer that say for exemple: Il est deux heures. (it’s 2 o’clock) → Always.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Quelle heure est-il? What time is it? Il est….
Les Adjectifs Possessifs
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Que veut dire…? How are you? (inf.) Comment ça va?
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Les salutations.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
C’est à toi Unité 1. Bonjour Hello Bonsoir Good evening.
Salut! Ça va?.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Se présenter / accueillir. 1ère rencontre avec la personne: Nice to meet you : ravi de faire votre/ta connaissance. = It’s a pleasure to meet you. = It’s.
Les questions d’information. The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS in heavy.
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
La famille. Moi Mon pèreMa mère Mes parents Mon frère Ma sœur Mes neveux Mes nièces.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Puis-je aller aux toilettes, s’il vous plait?
Transcription de la présentation:

Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE YOU TOMORROW  QUEL AGE AS-TU?  QUELLE EST TON NUMÉRO DE TÉLÉPHONE?  OÙ HABITES-TU? (L’ADDRESSE)  QUAND EST TON ANNIVERSAIRE?  COMBIEN COUTE UN HAMBURGER?  11 PLUS 7 FONT QUOI?

Revision – Les competences orals QUELLE HEURE EST-IL? (IL EST…) 2:002 :402:052:452:15NOON2 :30MIDNIGHT  COMBIEN DE PERSONNES Y A-T-IL DANS TA FAMILLE?  QU’EST-CE QUE TES PARENTS FONT?  > DESCRIBE THE PEOPLE IN YOUR FAMILY (IN FRENCH) (AT LEAST 3 PEOPLE)  CAN I GO TO THE BATHROOM  CAN I GO TO MY LOCKER?

Revision – Les competences orals  WHERE IS MY PEN?  DO YOU HAVE A PEN?  HERE IS A PEN  CAN I BORROW A PEN?  WHAT PAGE?  I DON’T KNOW  I DON’T UNDERSTAND  HOW DO YOU SAY “GARBAGE CAN” IN FRENCH?  WHAT DOES “POUBELLE” MEAN?  REPEAT PLEASE

Revision – Les competences orals  CAN YOU HELP ME?  HOW MUCH IS IT?  IT’S MY PEN  IT’S MINE  IT’S YOUR PEN  IT’S YOURS  IT’S JEAN’S PEN  IT’S HIS PEN  IT’S HIS  IT’S SOPHIE’S PEN  IT’S HER PEN  IT’S HERS  IT’S YOUR (FORMAL) PEN  IT’S YOURS  IT’S THEIR PEN  IT’S THEIRS (M)  IT’S THEIRS (F)