Le soir, à la maison. Objectif: To learn about what we do at home in the evening.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Fêtes-tu L’action de grâce?
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?.
Poser des questions Asking questions.
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Bien Dit 1, chapitre 5 Conversation (comme RLRA).
Les Pièces de la Maison de Bart Simpson
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
PARTIE A: PREFERENCES.
Lundi le 30 mai En classe Titre: Qu’est-ce qu’il y a dans ta maison?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Write a paragraph to introduce yourself
Posez les Questions.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
On pourrait aller … au stade au théâtre au Quick au cinéma
avec “je”, “tu”, “il”, “elle”, Marc, Lucie, ma tante, la prof, etc.
Expressions Interrogatives
Comment trouves-tu………?
Ma Maison. une chambre une cuisine une salle de bain une salle à manger un salon un jardin une entrée un vestibule une cave une salle de jeux une mansardeun.
Je me garde en forme! Objectif: to be able to discuss whether you keep fit or not.
Mes activités.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
Tu aimes _______? Do you like?. Oui, j’aime __________.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?. 1.On va réviser ‘où habites- tu?’ 2.On va manger du chocolat 3.On va étudier la maison.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Donnez le verbe: Regarder (la télé) Ecouter (la musiqe)
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
PREPOSITIONS IN FRENCH LES PRÉPOSITIONS. SO WHAT’S A PREPOSITION? IT’S A WORD THAT TELLS YOU WHERE A PERSON OR AN OBJECT IS or in other words IT TELLS.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Qu’est-ce que tu aimes?.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
ROLE-PLAY FOUNDATION. You are talking about your house (you start) For help with the vocab, click herehere Say that you have your own room J’ai ma propre.
GOAL: To describe the rooms in my house in French.
Ēchauffement/ match 1.La maison 2.La chambre 3.La salle à manger 4.Le balcon 5.La voisine 6.La douche 7.Le salon 8.Le rez de chaussé 9.La cuisine 10.Le.
December 4, 2012 Steven Santiago. Danser  Je danse la salsa avec ma copine.  I Dance salsa with my girlfriend.
Je reste en forme! Objectif: to be able to discuss whether you keep fit or not.
CHEZ MOI. La salle de bains La cuisine La chambre.
«Mon chéri» Anik Jean. Journal d’échauffement vendredi le 5 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le.
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Que fait ton père/ta mère?
A:B: D:C:. A:B: D:C: 1. J’ai joué au foot. What does it mean? I will play soccer I play soccer We played soccer I played soccer.
Unit 4 – Le soir Talking about what you do in the evening Using the pronoun ON.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
To further describe your house we need to know how to discuss what rooms are inside and what is inside them…… Rooms in the house.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
JACK EST MORT!. The negative in the past tense Just change j’ai to je n’ai pas The negative in the past tense Just change j’ai to je n’ai pas J’ai joué.
Module 1.
House and garden In this section you will revise how to talk about your house and what you do to help around The Objectives.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
DIRECT PRONOUNS IT HIM HER THEM. YOU ALREADY KNOW THESE PRONOUNS IN FRENCH!
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
Write three sentences about what room you have where in your house……
Dans ma maison il y a… In my house there is…
L’objectif To understand descriptions of homes To describe my own home
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Transcription de la présentation:

Le soir, à la maison. Objectif: To learn about what we do at home in the evening

Traduit 1.In 2.dining room 3.garden 4.My bedroom 5.Good evening ! 6.(In) the evening 7.I like 8.I don’t like 9.because 10.relaxing 11.fun

Le soir,….. A.On joue B.On écoute C.On mange / on dine D.On regarde E.On travaille F.On téléphone G.On prépare A4, B6, C5, D7, E1, F3, G2

On joue au foot Le jardin On écoute de la musique Ma chambre On mangeLa cuisine dans On… Level 3 On aime le foot! On aime la musique! On aime manger ensemble ! Level 2

On regarde la télé Le salon dans Le jardin dans On… On travaille On téléphoneun copain On… à Level 3Level 2 On… On aime la télé! On aime le jardin! On aime téléphoner !

On prépare la cuisine dans On… Level 4 un repas Level 3On aime les spaghettis!

Do you play football in the evening ? L2 ? au foot joues Est ce que tu le soir

? aimes Do you like (it) ? L3 Est ce que tu

? Est ce que tu regardes la télé Do you watch TV with your family in the evening? L3 avec ta famille le soir

? aimes Do you like (it) ? L3 Est ce que tu

APersonne 1: Est ce que tu joues au foot le soir ? Personne 2: Oui, je joue au foot avec ma famille B.Personne 1: Et aussi? Personne 2: Je prépare le diner et je mange. C.Personne 1: Et aussi? Personne 2: J’écoute de la musique et je regarde la télé. D.Personne 1: Est ce que tu aimes la télé? Personne 2: Oui, j’adore la télé! E.Personne 1: Pourquoi? Personne 2: Parce que c’est super! Success criteria Level 2 A,B,C Level 3 A,B,C,D Level 4 A,B,C,D,E A.Say what you do B.Say more! C.Say even more! D.Say if you like it E.Say why great = génial fun = amusant relaxing = relaxant

La négation je dans pas joue ne je joue dans le jardin I play in the garden I do not play in the kitchen la cuisine