Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Jeudi – le 9 octobre Jaime … Lanniversaire de ma mère cest le _ ____ ! Quest-ce que tu aimes faire après lécole? 1) 2)_________________________________________________.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Révision Chapitre 2 Use page 69 or your vocab lists:
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Leisure Time Activities Chapitre 5 Asking or telling what you like or dislike--Review Tu aimes ______________? Tu aimes __________ ou ___________? Jaime.
Le Vocabulaire Octobre 2012.
Study Guide for Chapter test Know your vocabulary. Be sure to study your blue sheets. Know the articles that go before nouns.
Mes activités.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Conjugation for –er verbs
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Verbe + Infinitive.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
Qui est présent? Les interros Prononciation Un petit vidéo Résumons Lisons Écrivons.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
JE PEUX DIRE LES ACTIVITIES ET PASSE-TEMPS QUE J’AIME FAIRE I CAN TELL WHAT ACTIVITIES AND HOBBIES I LIKE TO DO IN YOUR GUIDED NOTES PACKET PLEASE ADD:
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
La nourriture française
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Qui est présent? Rendez-moi les devoirs La conjuguaison Les pronoms sujets.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
How is it conjugated in the present tense?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
A person, place, thing, or idea, -classes-school supplies / objects -months/days, -An article (le/la/les/l’or un/une/des/d’),
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
L’impératifL’impératif How to give formal and informal commands (How to order people around)
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Chapitre 1, Faisons Connaissance
AGREE OR DISAGREE Read each statement. Then, using the second sentence as a clue, fill in the blank with the correct way to agree or disagree with the.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Qu’est-ce que tu aimes ?.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
AGREE OR DISAGREE Read each statement. Then, using the second sentence as a clue, fill in the blank with the correct way to agree or disagree with the.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Chapitre 1, Faisons Connaissance
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Transcription de la présentation:

Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel

Écoutons Activité 18a Page vingt-six Activité 20 Page vingt-huit

Résumons What are the 5 ways to give your preference about something? 1. J’aime (bien) 2. Je n’aime pas 3. Je préfère 4. Je ne préfère pas 5. J’adore

What are the 3 ways we know how to say “The”? Le La Les There is a 4 th way: L’  in front of a vowel L’ordinateur L’école L’autobus

Résumons With your partner, write down 5 feminine words and 9 masculine words with the article Each partner write one word (with its article) on the board in columns What is the plural form of “the” in French? Comment dit-on…? “I really like the store.” J’aime bien le magasin Comment dit-on…? “I don’t prefer snails.” Je ne préfère pas les escargots

Vos préférences Dites-moi: Une chose (one thing) que tu préfères Une chose que tu ne préfères pas

Pratiquons Faites exercices 10, 11, 13 dans le cahier “Grammar and Vocabulary” (à la page 4-5)

Vocabulaire: Les Activités À la page trente et un (can you guess what page?) What do you notice about many of these new words? Many end in -er -ir -re Thus, the 3 endings of French verbs (infinitive form)

Regarder la télé

Sortir avec les copains

Parler au téléphone

Dormir

Étudier

Faire du sport

Faire les magasins

Faire le ménage

Faire de l’équitation

Voyager

Écouter de la musique

Nager

Danser

Lire

Pratiquons 1. J’aime 2. Je n’aime pas 3. Je préfère 4. Je ne préfère pas 5. J’adore 6. Choisir Complete your sentence with a new expression from Troisième étape

Lisons Panorama Culturel Page trente Read (Lisez) and Answer (Répondez aux) questions 1-4 in your Notes Section Repassons-les

Comment dit-on… I like to horse back ride, but I prefer to go out with friends