Leçons Préliminaires Bienvenue.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le calendrier français.
Advertisements

Quelle heure est-il?.
Opening and closing times How to say when a place opens, what time it closes and which days it is open.
L’heure Quelle heure est-il?.
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
LEXAMEN DE DIX SEMAINES FRANÇAIS I QUEST-CE QUE VOUS VOULEZ ÉTUDIER? GreetingsDatesTime.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Préliminaire A Bonjour, Monsieur / Madame!
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Unité 2 La grammaire d’Unité 2. L’accord o One must make agreement from the noun(s) to the verb: - Il coûte… - Elle coûte… - Ils coûtent… - Elles coûtent…
Numbers, Months, Days, Dates
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
I can tell time in French!
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Qu’est-ce que ça veut dire?
La France. C’est où? La Belgique Le Luxembourg L’Allemagne La Suisse L’Italie L’Espagne La France est plus grande que L’Angleterre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Salut! Bonjour! La Conversation!.
To ask/tell dates and birthdates. vocabulaire  Un jour  Une semaine  Un mois  Quel jour est-ce?  C’est lundi.  Quel mois est-ce?  Quelle est la.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unit 1 – Greetings and Salutations
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
Le calendrier français
l’heure (time)
Les Mois. Janvier Février Mars Avril Mai Juin.
Unit 3: En famille. Unit 3: En famille: L.O. 1 Ma famille mon frère ma soeur mon père ma mère mon grand-père ma grand-mère moi Unit 3: En famille.
Unité 1 Leçon 1C.
Revue de la leçon 4a et 4b. Ecrivez les réponses sur votre ardoise blanche. Utilisez le mouchoir pour effacer les réponses.
How to talk about one’s nationality
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
Telling time. To ask what time it is in French, say: Quelle heure est-il? To answer that say for exemple: Il est deux heures. (it’s 2 o’clock) → Always.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
Time Although o’clock may be left out in English, the expression heure(s) must be used in French when giving time. It’s ten (o’clock) il est dix heures.
En classe Mercredi 7 janvier Learning objectives: To be able to tell the time in French (hours and halves). Learning outcomes: To remember how to say these.
Telling time in French. To ask for and give the time:  Quelle heure est-il?  Il est ___ heure(s).
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
Français 322 La semaine du 4 au 8 mai 2015
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
A collection of French words and phrases. Numbers Where You Live Greetings Beginner Questions Francophone Countries Magic Table.
C’est à toi Unité 1. Bonjour Hello Bonsoir Good evening.
Bienvenue Chapitre Préliminaire. Le monde francophone Algeria Andorra Belgium Benin Burkina Faso Burundi Canada Cambodia Cameroon Central African Republic.
Unité 2 Leçon 4.  1. Quelle heure est-il?  What time is it?  2. Il est….  It is…..  3. une heure  One o’clock  4. Huit heures du matin  8 in the.
Salut! Ça va?.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Vocabulary Notes: Review Unit. Les impératifs (commands) Levez-vous!—Stand up! Asseyez-vous!—Sit down! Levez la main (gauche, droite)!—Raise your hand.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
Nationalities, Numbers, and Other Important Things.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 2.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
QUELLE HEURE EST-IL? (What time is it?) Pages Nicole Fecteau, Timothy Edwards Middle School, December 2015.
Révision Review (greetings, numbers, clothes, weather, time)
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Quelle heure est-il?. 12 noon- midi 1- une heure 2- deux heures 3- trois heures 4- quatre heures 5- cinq heures 6- six heures 7- sept heures 8- huit heures.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Vendredi, le 20 septembre Mdj: rougir Buts: l’heure (time), reprise (review) la date, les jours Acts: Pour commencer/speed conversations Telling time ppt.
Reprise Rappel 1, Part 2.
Quelle heure est-il?.
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Transcription de la présentation:

Leçons Préliminaires Bienvenue

Pourquoi le français? Why learn French?

Why Learn French? French is an international language. 1st or 2nd language in about 50 countries/regions Spoken by over 100 million people French is an important diplomatic language. One of five official languages of the U.N. One of two main languages of the E.U. French is the second language on the Internet. France is a technologically advanced country. France is a leader in the world of art and literature. Literature – Les Misérables, The Hunchback of Notre Dame, The Count of Monte Cristo, Three Muskateers, etc. Art – Monet, Manet, Renoir, Cézanne, Seurat etc.

Why Learn French? France is a prime tourist destination. Makes travel more meaningful and enjoyable People appreciate it when you attempt to speak their language For many people, France evokes style and elegance. Chanel, Christian Dior, Pierre Cardin, etc. Knowing French will enrich your English. Much of English comes from French Increase your English vocabulary Knowing French will help you with your university studies. Required to get into college Required to complete college degree Knowing French will be useful for your career. Useful in the business world More interesting, higher-paying jobs

Why Learn French? (pp.xxxvi-xxxvii) The Francophone World Culture French-speaking countries close to home and around the world Feeling of Accomplishment Literature, Movies, Art, etc. Career Opportunities Business Many French companies have branches in the U.S. and around the world Research 2nd major language on the Internet Can help you in almost any career path Language Link Improve your English Much of English comes from French Helps to learn other languages

Central African Republic Democratic Republic of the Congo Le monde francophone Luxembourg Belgium Canada France Switzerland Monaco Louisiana Algeria Morocco Benin Laos Mali Niger Haiti Mauritania Chad Vietnam Cambodia Senegal Cameroon Guadeloupe Guinea Central African Republic Martinique Burkina Faso Togo French Guiana Gabon Rwanda Côte d’Ivoire Burundi Madagascar Congo Democratic Republic of the Congo

L’Afrique L’Algérie Le Bénin Le Burkina Faso Le Burundi Le Cameroun La République Centrafricaine Les Comores La République du Congo La République Démocratique du Congo La Côte d’Ivoire Djibouti Le Gabon La Guinée La Guinée Équatoriale Madagascar Le Mali Le Maroc L’île Maurice Le Niger Les Seychelles La Réunion Le Rwanda Le Sénegal Le Tchad Le Togo La Tunisie

L’Europe et L’Océanie L’Europe L’Océanie La principauté d’Andorre La Belgique La France Le grand-duché de Luxembourg La principauté de Monaco La Suisse La Nouvelle-Calédonie La Polynésie française Vanuatu Wallis-et-Futuna

L’Amérique du Nord et du Sud La Guadeloupe La Guyane française Haïti La province de Québec La Martinique Saint-Pierre-et-Miquelon Saint Lucia La Louisiane

Tips for Learning French Listen Listen carefully in class Take notes Ask questions Organize Get organized See things with your mind Develop a study system Expand Outside of classroom People, TV, magazines, etc. Speak Speak aloud every day Teachers, classmates, etc. Experiment Practice Practice daily Don’t cram the night before! Connect Look for an English connection Have fun! The more you try, the more you’ll learn Helps you relax to learn more

Préliminaire A Bonjour! (pp.2-3)

Objectifs In these preliminary lessons you will learn to: say the alphabet greet people say good-bye to people ask people how they are ask and tell names express simple courtesies find out and tell the day of the week find out and tell the months of the year count from 1-30 find out and tell the time

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G “ah” “bé” “cé” “dé” “e” “effe” “gé” H I J K L M N “hache” “i” “ji” “ka” “elle” “emme” “enne” O P Q R S T U “o” “pé” “ku” “erre” “esse” “té” “u” V W X Y Z “vé” “double vé” “ixe” “i grec” “zède”

A Few Keys to Pronunciation The letter “C” has 2 sounds: When followed by “e” or “i”  soft “s” sound When followed by “a,” “o,” or “u”  hard “k” sound The letter “G” also has 2 sounds: When followed by “e” or “i”  soft “j” sound When followed by “a,” “o,” or “u”  hard “gh” sound The letter “H” is always SILENT!!! The letter “Q” is always followed by a “U” Always makes a “k” sound Never a “kwa” sound The letter “R” is pronounced in the back of the throat

Préliminaire A – Bonjour! (pp.2-3) Français Anglais Bonjour! Salut! Ça va? Ça va! Ça va… bien, merci. très bien. mal. très mal. comme ci, comme ça Pas mal, merci. Et toi? Hello! Hi! How are you doing? I’m fine! I’m doing… well, thank you. very well. bad. very bad. so-so. Not bad, thanks. And you?

Préliminaire A (extra) Français Anglais Comment ça va? Comment vas-tu? Comment allez-vous? Je vais bien. Et vous? How are you doing? How are you doing? (formal) I’m doing well. And you? (formal)

Préliminaire A – Bonjour! (pp.2-3) Français Anglais monsieur madame mademoiselle Mr. / Sir Mrs. / Ma’am Miss

Préliminaire B Au revoir! (pp.4-5)

Préliminaire B – Au revoir! (pp.4-5) Français Anglais Au revoir! À bientôt! À tout à l’heure! À demain! Ciao! Salut! Good-bye! See you soon! See you in a while! See you tomorrow! Bye!

Préliminaire C Les noms (pp.6-7)

Préliminaire C – Les noms (pp.6-7) Français Anglais Tu t’appelles comment? Comment tu t’appelles? Comment t’appelles-tu? Je m’appelle… What’s your name? My name is…

Préliminaire D La politesse (pp.8-9)

Préliminaire D – La politesse (pp.8-9) Français Anglais Formal S’il vous plaît. Merci (madame, etc.). Je vous en prie. Informal S’il te plaît. Merci. Je t’en prie. Please. Thank you (ma’am, etc.). You’re welcome. Thank you.

Préliminaire D – La politesse (pp.8-9) un sandwich une saucisse de Francfort une pizza un hot-dog un coca un café une crêpe une limonade

Préliminaire E La date (pp.10-11)

Préliminaire E – La date (pp.10-11) Français Anglais C’est quel jour aujourd’hui? Quel jour est-ce? (Aujourd’hui), c’est lundi. Demain, c’est mardi. What day is it today? What day is it? (Today), it’s Monday. Tomorrow is Tuesday.

Préliminaire E – La date (pp.10-11) jeudi lundi samedi dimanche mardi mercredi vendredi

Préliminaire E – La date le week-end 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 lundi mardi mercredi jeudi vendredi samedi dimanche

Préliminaire E – La date (pp.10-11) Français Anglais janvier février mars avril mai juin juillet août septembre octobre novembre décembre January February March April May June July August September October November December

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Les nombres de 0 à 10 zéro un deux trois quatre 1 2 3 4 5 zéro un deux trois quatre cinq 6 7 8 9 10 six sept huit neuf dix

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Les nombres de 11 à 20 onze douze treize quatorze quinze 16 17 18 19 20 seize dix-sept dix-huit dix-neuf vingt

21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Les nombres de 21 à 30 vingt et un vingt-deux vingt-trois vingt-quatre vingt-cinq 26 27 28 29 30 vingt-six vingt-sept vingt-huit vingt-neuf trente

Préliminaire E – La date (pp.10-11) Français Anglais Quelle est la date aujourd’hui? (C’est) le trente et un août. What is the date today? (It’s) August 31.

Préliminaire E – La date (pp.10-11) Giving today’s date To find out today’s date, ask: Quelle est la date (aujourd’hui)? To give today’s date, say: (C’est) le # month . The first day of the month is called le premier. C’est le premier décembre.

Préliminaire E – La date (pp.10-11) To express a date in French, the pattern is: EXCEPTION: The first of the month is le premier. In front of numbers, the French use le (and never l´): le onze, le huit. Note that when dates are abbreviated in French, the day always comes first. 2/8 le deux août 1/11 le premier novembre le + NUMBER + MONTH le 11 (onze) novembre le 20 (vingt) mai

Préliminaire F L’heure (pp.12-14)

Préliminaire F – L’heure (pp.12-14) To ask what time it is… To tell what time it is… Il est quelle heure? What time is it? Quelle heure est-il? 1 h (1:00) Il est une heure. 2 h (2:00) Il est deux heures. 3 h (3:00) Il est trois heures. 12 h (12:00 p.m. – noon) Il est midi. 12 h (12:00 a.m. – midnight) Il est minuit.

Préliminaire F – L’heure (pp.12-14) For times after the hour: For times before the hour: 1 h 05 (1:05) Il est une heure cinq. 3 h 10 (3:10) Il est trois heures dix. 4 h 25 (4:25) Il est quatre heures vingt-cinq. 4 h 50 (4:50) Il est cinq heures moins dix. 5 h 40 (5:40) Il est six heures moins vingt. 9 h 35 (9:35) Il est dix heures moins vingt-cinq. 12 6 3 9 2 1 4 5 11 7 10 8 5:00 – 10 min. = 4:50

Préliminaire F – L’heure (pp.12-14) For times on the quarter hour and half hour… _:15  …et quart. 2 h 15 (2:15) Il est deux heures et quart. _:30  …et demie. 6 h 30 (6:30) Il est six heures et demie. _:45  …moins le quart. 6 h 45 (6:45) Il est sept heures moins le quart. 12 6 3 9 2 1 4 5 11 7 10 8 7:00 – 15 min. = 6:45

Préliminaire F – L’heure (pp.12-14) In French, you do not use a.m. and p.m. Instead, you say… ...in the morning …du matin …in the afternoon …de l’après-midi …in the evening/night …du soir

Quelle heure est-il? Il est trois heures.

What to Study for the Test Reasons for learning French French-speaking countries & locations Alphabet, Keys to pronunciation Greetings, manners, etc. Food Days Months Date Numbers 0-30 Time