Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Lunion Européenne. Lunion Européenne Lunion Européenne est formé de 27 pays dont 13 ont lEuro.
masculine (at least 1 boy)
Les pays.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
1 Une amie et un ami.
Les Salutations FR Alyse Treesh
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
De + les articles définis How to say “from the” or “of the”
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Le mardi - mercredi 28 – 29 octobre. Faites Maintenant 1. Comment t’appelles-tu? ______________________________________ 2. Comment ça va? ______________________________________.
Unité – Profil personnel Tu es d’où?. To ask this question, we use the verb “es”. It is the verb to be. In French, être D’où? From where.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Match up the questions and the answers.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unit 1 – Greetings and Salutations
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Faire + une autre verbe Saying what you have someone else do for you.
LA NATIONALITE= NATIONALITY.
6-7 Septembre.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
success criteria Remember how to make an international phone call
Unité 1 Leçon 1B Vidéo l’affiche (f) l’agrafeuse (f) le bureau le cahier la carte la chaise le crayon les devoirs la fenêtre la feuille de papier l’horloge.
How is it conjugated in the present tense?
La Géographie d’Europe Les frontières de la France.
Les pays Objectifs: 1) Apprendre les noms de 7 pays et 7 langues
Se Presenter en Anglais
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
success criteria Learning objectives
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
C’est quel pays ? 1. Le drapeau, c’est bleu, blanc et rouge
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Unité 6 Leçon A Tu viens d’où?.  Les nationalités (f)
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Salut! Ça va?.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
We all ready know two French verbs. What are they?
Objectif: To learn the names of countries in French and how to say ‘in’
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
Passé Composé with Etre Il est allé au parc. Elle est revenue au chateau. Ils sont allés à la campagne. Elle est partie.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
Starter – match the capital with the country Vienne Londres Paris Madrid Lisbonne Édimbourg Dublin Rome Cardiff Berlin l’Autriche l’Angleterre l’Espagne.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Nous allons… apprendre les 7 pays qui limitent la France
Nous allons… apprendre les 7 pays qui limitent la France
Mercredi 12 septembre Français I
Transcription de la présentation:

Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre Luxembourg, Le Luxembourg Paris, La France Berne, La Suisse Rome, L’Italie Madrid, L’Espagne

Les nationalitÉs How do you change français to make it feminine? Add an “e” to the end. Quelle est votre nationalité? Je suis français(e). Practice with nationalities as a class.

D’oÙ venez-vous? Je suis américaine. Je suis luxembourgoise. Je suis de Kansas City. Je suis luxembourgoise. Je suis de Luxembourg. Practice with map

La Dialogue Your card will have A name (or descriptor of who you are) A nationality Walk around the room and have a conversation with several people. Your conversation should include: An appropriate form of Hello and How are you? My name is…. What is your name? I am from (city) I am (nationality) An appropriate goodbye. Once you have had your conversation, switch cards with that person and find someone else.