+ Les verbes en « er » et la négation Pages 41-43.

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Les verbes –ER Et Le partitif
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Intro to French by Mme Gozelski and Sra. Segura Cold Spring Harbor High School January 2005 LeprésentLeprésent -er R E G U L A R V E R B S.
Poser des questions Asking questions.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Les questions. Est-ce que … Est-ce que vous allez à la bibliothèque ? Are you going to the library ? Réponse : Oui, je vais à la bibliothèque. Non, je.
Finissez les phrases suivants:
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Les goûts et les actions
Write a paragraph to introduce yourself
Verbes au Présent. Verbes en -er Je -e Tu -es Il / elle / tout le monde -e Nous -ons Vous -ez Ils / elles -ent.
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool.
Using 2 Verbs in the Present Tense. When you conjugate ONE VERB in a sentence in the present tense, you should NOT conjugate following verbs. Leave them.
AIMER ADORER DÉTESTER.
-er Verbs Leçon 7 French I. aimer-to like singular jaime tu aimes il elle aime on plural nous aimons vous aimez ils aiment elles.
Le verbe conjugué + l’infinitif
Comment trouves-tu………?
Regular ER Verbs Les Examples. Parler – Savez-vous les terminaisons? JE PARL NOUS PARL TU PARL VOUS PARL IL/ELLE ILS/ELLES PARL PARL E E ES ONS EZ ENT.
Unité 3 Les activités Pgs
Mes activités.
me/m'- me te/t'- you le/l'- him/it la/l'- her/it nous- us vous- you les- them.
LES VERBES DU PREMIER GROUP: -ER VERBS. Home Les activités 3 3 RAPPEL A Les verbes réguliers en -er: formes affirmatives. INFINITIVE STEM ( La racine)
Welcome to French Live Lessons!
Conjugation for –er verbs
Conjugating –er verbs. Start with an INFINITIVE (unconjugated verb).  aimer =  parler =  danser =  chanter =  manger =  jeter =  nager =
Verbe + Infinitive.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Les verbes réguliers en -ER au présent
Les verbes réguliers en - er. Parler Les verbes réguliers en - er Parler Parl-
Police de grammaire!. Sujet (subject) A person, thing, place or idea performing the verb of a sentence. Ex. Le chat mange du jambon. verb – manger (to.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Qu’est-ce que tu aimes?.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
IN THE FRENCH LANGUAGE, REGULAR VERBS ARE DIVIDED INTO 3 GROUPS IDENTIFIED BY THE INFINITVE ENDING OF THE VERB. -ER-IR-RE 1 ST GROUP 2 ND GROUP 3 RD GROUP.
1 Regular ER verbs 2 Subject pronouns Singular je tu il/elle/on Plural nous vous ils/elles.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
A parler parl- je parle -e parles tu -es parle il/elle/on -e parlons
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Infinitive vs. Conjugation Français 1. Infinitive- verb with ER ending  J’aime manger!  Je veux manger!  J’aime manger, mais je préfère jouer!  Oui,
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Watch the video excerpt and try to answer the following questions:
Les Infinitifs en –er Une Révision Une Feuille 1A) __________ 1B) __________ 2) ________ 3) __________ 4) ________ 5) __________ 6) __________ aimer adorer.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
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Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Present tense Lesson objective: To revise how to form the present tense.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Les verbes en -ER Français I.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
-er verbs French I.
Grammar Flash Cards La révision.
Transcription de la présentation:

+ Les verbes en « er » et la négation Pages 41-43

+ Je travaille

+ Nous dansons

+ Vous étudiez

+ Tu joues au soccer/foot

+ Elle joue du piano

+ Tu portes des vêtements élégants

+ Les pronoms sujets Je/j’= I (don’t capitalize it except when starting a sentence) Tu=you (one person, informal “you”) Il=he elle=she on= (see next slide) Nous= we Vous=you (several people or the formal “you” whe talking to a stranger, an authority figure…) Ils= they (a group of men or men and women) elles= they (a group of women only)

+ Le “on” On aime le foot “on” means “everybody, we” but grammatically speaking it is equivalent to “one” hence a third person singular (just like “il”=he, “elle”=she) On aime le foot (we like soccer)

+ Exemples Parler: je parle, tu parles, il parle, nous parlons, vous parlez, ils parlent Préparer: je prépare, nous préparons,

+ Conjugaison Pour former le présent, on prend l’infinitif du verbe et on enlève le « er ». On remplace « er » par ces terminaisons: -e. J’aime -es. Tu aimes -e. Il, elle,on aime -ons. Nous aimons -ez. Vous aimez -ent. Ils, elles aiment

+ La négation Pour la négation, on met le verbe entre « ne » et « pas » Je ne parle pas. On n’aime pas les pâtes. Ils n’aiment pas Je ne travaille pas

+ Manger Je mange Tu manges Il, elle, on mange Nous mangeons Vous mangez Ils, elles mangent

+ Allez-y page 44 Tu aimes danser= you like to dance? Oui, j’aime é couter de la musique Tu aimes étudier? Non je n’aime pas étudier!!

+ Allez-y A.B 1. Vous1. vous habitez 2. Nous parlons2. tu cherches 3. On parle3. vous visitez 4. On parle4. vous trouvez/vous cherchez 5. Parlez5. tu demandes 6. Nous parlons 7. Tu parles 8. Je parle 9. Il parle

+ C page 45 Je+voyelle= j’aime 1. J’adore le ciné 2. J’aime bien la physique Je déteste la physique Les étudiants détestent le jogging Mon camarade déteste la physique

+ Les verbes “aimer”, “préférer”, “adorer” et “détester” Ils peuvent être suivis d’un verbe à l’infinitif ou d’un nom J’aime travailler= I like to work Nous détestons étudier Elle aime les pantalons verts

+ Writing a letter to a pen-pal Imagine you are writing a letter to a francophone pen- pal. Introduce yourself (name, age, nationality, where you live) Say what you like and don’t like (things, activities) Say what you take at university, what you do for fun, etc… Ask him 2 questions!