Objectif Trouver le plus grand facteur commun. Objective Find the greatest common factor.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Advertisements

Fractions impropres et nombres fractionnaires
Nous allons …….. Réviser les mots pour décrire le caractère
TROUVER LES FACTEURS PREMIERS
Le Passé Composé avec ETRE 3/4ths of french verbs use avoir to make past tense. = Jai mangé une banane. HOWEVER there are some that (for whatever reason)
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Systems of Equations. A system of equations is a set of equations that have the same variables. A solution for the system is an assignment of variables.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Objectif: to say where you live
EBI – Even better if… Draw a grid 3 x 3 on a clean page in your yellow book (cahier de classe) so you have 9 squares Person A draws pictures Person B writes.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
L’EXAMEN (TEST)! Only use pencil! Fill out scantron correctly! F 1-test “1A” F2 all- test “RepriseA” F 3-test “RepriseA” You MUST write name/number, class,
The present tense form of ETRE
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
C’est combien ? Les euros
WALT: To talk about the internet in French.
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Greetings, formal and informal
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Activities for the first week of the École 1 unit.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Journal – le 4 février IV 1.I ran 2.He will run 3.They used to run 4.Let’s run! 5.We would run 6.You are running III Qu'est-ce que tu mets dans ta valise.
FRANÇAIS ANGLAIS. EX:3x5x(4- -6)+-9=? P* En premier, (de gauche à droite) on calcule la somme qui est entre la parenthèse, 3x5x(4- -6)+-9, alors, maintenant.
Multiplier et diviser des fractions Objectif. Multiply and divide fractions Objective.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Number Sense!!! Real Numbers!. All numbers can be classified into two groups: Real Numbers – All the numbers you can think of in your head! Imaginary.
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
Wheel of Fortune How to play… 1.Divide students into teams. Click on the #1 circle to spin the wheel for the first team. If the spinner lands on anything.
La Francophonie et le temps... Countries where French is spoken and the weather...
Warm up Imagine you went to the fair with friends and one of you is lost (disparue) in the crowd; write 3 things you can do to find your lost friend (include.
Au zoo de Boise: summative assessment For this assessment, you will write a description of animals you see at the Boise Zoo. During your trip, write down.
LES COURS Ouvrez les textes à la page 5 pour voir les matières! Write the number and the name of the subject that the picture represents.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
The comparative with adjectives and nouns The superlative with adjectives Irregular comparatives and superlatives.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
La Petite Poule Rouge.
Passé Composé Participes Passés.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Mise en Train C’est pas mon jour! 1.What do you think “C’est pas mon jour” means? 2.Number the following events in order according to how they appear in.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Unit 1 Review. Les âges Enchanté L’alphabet et les nombres Dans la salle de classe.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Journal – jeudi, le vingt-trois oct. Montrez-moi les 8 phrases au négatif.
la Roue de la Fortune La Roue de la Fortune How to play… 1.Divide students into teams. Using a spinner, the first team spins to determine the monetary.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
Rapports équivalents Écrire, modéliser et identifier.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Aujourd’hui: 1.Pratiquez les mots de vocabulaire avec vos notecards. 2.Je distribuez les cahiers. 3.Nous avons une activité de MadLibs 4.…Possiblement.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
TOUT sur TOUT! Français II A/B M. Jackson GHS TOUT= Adjective Adjectives modify nouns or pronouns. In French, adjectives must agree in BOTH gender and.
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
L’objectif: apprendre à reserver une chambre à l’hôtel lundi, le 25 janvier 2016 Learning Objective: learn to reserve a hotel room Choisir un hôtel en.
Boucle d’Or et les trois ours
Leçon 2C My/your.
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Transcription de la présentation:

Objectif Trouver le plus grand facteur commun

Objective Find the greatest common factor

Laissez moi vous raconter une histoire… MONSIEUR ET MADAME NOMBRES…

LET ME TELL YOU A STORY… MR AND MRS NUMBERS…

Facteur commun? Facteur commun: un nombre qui est un facteur pour plus d’un nombre entier. Ex: 4 est le facteur de 8, 12, 16 et 20.

Common factor? Common factor: is a number that is a factor for more than one given whole number. Ex: 4 is a factor of 8, 12, 16 and 20.

Question 1.Nommez 2 nombres dont 5 est le facteur. 2.Nommez un facteur commun de 18 et 33.

Question 1.Name 2 numbers that have 5 as a common factor. 2.Name a common factor for both 18 and 33.

ET MAINTENANT… LE PLUS GRAND FACTEUR COMMUN!!!

AND NOW…. THE GREATEST COMMON FACTOR!!!!!!!!

Le plus grand facteur commun? Le plus grand facteur qui divise tous les nombres en question. Exemple: Le plus grand facteur commun de : a)12, 18 et 30 ? = 6 b)32, 40 et 56 ? = 8

The greatest common factor? The largest number that will divide evenly into the given numbers Exemple: The greatest common factor of : a)12, 18 and 30 ? = 6 b)32, 40 and 56 ? = 8

Dans ton cahier: Écris les facteurs de: 1.8: 2.16: 3.15: 4.28: 5.27:

In your copybook: Write the factors of: 1.8: 2.16: 3.15: 4.28: 5.27:

Aussi, a)Écris les facteurs de chaque nombre. b)Encercle les facteurs communs. c)Ensuite, écris le plus grand facteur commun. a)3, 9 b)16, 24 c)8, 10 d)21, 28 e)12, 30

Also, Write the factors of each number. Circle the common factors. Then write the GCF. a)3, 9 b)16, 24 c)8, 10 d)21, 28 e)12, 30

Casse-tête Si 2, 3 et 5 sont des facteurs du nombre d’étudiant dans une classe imaginaire, pourquoi 6, 10 et 15 sont aussi des facteurs? Combien d’étudiant sont probablement dans la classe?

Puzzle