1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to.............

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
GCSE Speaking Exam.
Advertisements


Le verbe “avoir” “to have” and “to own”.
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs: Une léçon avec Mme Gareau
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Je ne vais pas voyager cet été.
Making expressions negative To make a simple negative, use NE and PAS around the verb. If there is a subject pronoun in the sentence, the verb will be.
Placement order of indirect object pronouns nous/vous/moi/toi/me/te ->Le/la/les/l -> lui/leur -> y -> en Imperative (negatives, incl.) -> Pronouns(s) after.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Comment poser et répondre aux questions
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Direct and indirect object pronouns
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Français 3 Leçon 16. Les Verbes Irréguliers: Lire: to readdire: to sayécrire: to write Je lis nous lisons je dis nous disonsj’écris nous écrivons Tu lis.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Discovering French Nouveau
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Les pronoms compléments d’objet directs et indirects
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Les Mots Interrogatifs
Greetings, formal and informal
A possessive adjective is an adjective which shows In English, it would be equivalent to: possession. myyourhis/herourtheir.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
WALT: how to talk about your timetable
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Les Pronoms Direct & Indirect.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Avec AVOIR. Most verbs use avoir to form the past tense!!!!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Les titres: la leçon 1: le pronom ‘Y’ la leçon 2: Demander le chemin et indiquer le chemin.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Leçon : Les nouveaux verbes
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
Me, me, me!. on . . y’all. In the examples we looked at the object pronouns that answer the question “whom?”
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Le monde des. Pierre va au cinéma. Ses amis sont là aussi. Sa mère reste à la maison. These words are nouns or proper nouns that are also s ss subjects.
Leçon 4: Ça, c’est drôle! ALLER to go je vais nous allons tu vas vous
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Exemples de pronoms compléments (object pronouns):
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les endroits I can talk about places.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
Transcription de la présentation:

1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to If A says “We are thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to Do your verb endings correspond to the subject pronoun in the first sentence spoken by B? 3. B’s second sentence starts with “Je”. Do your verb endings correspond to the subject pronoun “je”? 4. B’s second sentence requires an object pronoun. It has to correspond to A’s subject pronoun. 5. There are 6 verbs to choose from. Have you used each one at least once?

J’ai soif.…une limonadeTu as soif. Alors, je t’apporte une limonade. Nous ne comprenons pas les devoirs de maths. …. avec le problème. Je voudrais téléphoner à ta cousine. … son numéro de téléphone. Nous n’avons pas d’argent pour aller au cinéma. …huit euros. Je voudrais voir tes photos.…mes photos. Nous avons soif.…un verre d’eau. J’organise une boum.…mes CD. Nous allons peindre (to paint) la chambre. …avec ce projet. Je vais à l’aéroport.…là-bas avec ma voiture. Nous ne savons pas où tu habites. …mon adresse. aideramenerapporter donnermontrerprêter The person/s in column 1 have a problem. Their friend proposes a solution using the idea in column 2 and a verb on the right. Note the usage of the object pronoun. Je ……………………………………………………………. La date: C’ Leçon 14 page 218 Object pronouns La solution

J’ai soif.…une limonadeTu as soif. Alors, je t’apporte une limonade. 1Nous ne comprenons pas les devoirs de maths. …. avec le problème. 2Je voudrais téléphoner à ta cousine. … son numéro de téléphone. 3Nous n’avons pas d’argent pour aller au cinéma. …huit euros. 4Je voudrais voir tes photos. …mes photos. aideramenerapporter donnermontrerprêter Vous ne comprenez pas les devoirs de maths. Alors, je vous aide avec le problème. Tu voudrais téléphoner à ma cousine. Alors je te donne son numéro de téléphone. Vous n’avez pas d’argent pour aller au cinéma. Alors je vous prête huit euros. Tu voudrais voir mes photos. Alors, je te montre mes photos.

5Nous avons soif.…un verre d’eau. 6J’organise une boum.…mes CD. 7Nous allons peindre (to paint) la chambre. …avec ce projet. 8Je vais à l’aéroport.…là-bas avec ma voiture. 9Nous ne savons pas où tu habites. …mon adresse. Vous avez soif. Alors je vous apporte un verre d’eau. Tu organises une boum. Alors je te prête mes CD. aideramenerapporter donnermontrerprêter Vous allez peindre la chambre. Alors je vous aide avec ce projet. Tu vas à l’aéroport. Alors je t’amène là-bas avec ma voiture. Vous ne savez pas où j’habite. Alors je vous donne mon adresse.

ex1 page 205 this ex. 1. check list 2. exchange and circle mistakes 3. correct for hw imperative use transparency First I say montre-moi. and st comes to show and then asks montre-moi something and next person shows. later i say montre moi une viande mais ne me montre pas le boeuf. st are assigned a number from exers 4-7. Fold paper in 2. top nhalf write sentences. I check Bottom half they put words in wrong order use no capital letters. switch and write in correct order.