 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Student should take a set of pictures of the building (one for a pair)  They listen to what I did, and.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
LES VERBES linfinitif Kathleen Pepin QUEL EST LINFINITIF?
LES PROBLEMES DENVIRONNEMENT 1)Le trou dans la couche dozone a)=disposal of nuclear waste 2)Le déboisement b)=global warming 3)La pollution des mers c)=extinction.
Rouge Unité 10.
Completed action in the past Jai dansé I danced I have danced I did dance.
Salut. Je m’appelle Clarisse et j’habite à Fontainebleau
Le passé composé avec avoir
_____________________
Les Pronoms: CODs, COIs, Y, EN
Making excuses Les Objectifs: Revise how to ask someone on a date
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Direct Object Pronouns Background information (What you should already know) Subject or Personal Pronouns: Je--I Tuinformal you Ilhe or it Elleshe or it.
On sort? 1. F 2. V 3. V 4. Pm 5. F 6. F 7. Pm 8. V 9. F 10. v.
Que font-ils après le collège? Objectif: saying what you did yesterday jeudi quinze septembre.
Match-up the numbers to the letters
Le weekend dernier en famille To be able to use the past tense to talk about what you, we and il or she has done.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
JOURNAL 29/09/14 Vous avez un nouvel appartement. Qu’est-ce que vous avez besoin pour la cuisine? (You are moving in to your new apartment. Name five things.
Unité 2 A Français 1.
Ecouter attentivement. Listen carrefully Prépare-toi !
Past Tense 01/11/2011 Mademoiselle Morgan 1 Lesson Objectives To recap how to form the past tense: using verbs which take ‘avoir’. using verbs which take.
Direct and indirect object pronouns
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
French Verbs! GET PUMPED.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Warm up Make a list of food you consider to be French food and do you like eating them?
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Le passé composé! Lundi 19 octobre LO: to revise the perfect tense!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Perfect Tense To describe finished events in the past – what you did and where you went.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Qu’est-ce que vous avez fait hier?
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Qu’est-ce que tu as fait hier?
Warm up If hired in a restaurant, what position would you like to work? Tell why?
 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Context: Read the prompt, and write the building where the different persons are.  Task: Describe different.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Tu vas où? = où est-ce que tu vas?
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Journal 3/10/14 Fill in the blank with the correct form of PRENDRE 1. Je ___________ un croque- monsieur. 2. Qu’est-ce que tu ___________? 3. Elle ___________.
Unité 2-A Le Présent. How do you form the present tense? Take off the –er ending from the infinitive...
Aujourd’hui, c’est mardi le 5 avril Objectif: describe how your family sets the table; interpret a check from a French café DO NOW: Name in French one.
Many verbs that are irregular in the present also have irregular past participles. Therefore, no rule for formation, you need to memorize them. Each time.
To give commands and make suggestions.  In order to form the imperative in French, you simply use the tu or vous form of the verb in the present tense.
Module2 – Unit 1 - Une semaine à Paris Source: Studio 2 Textbook (Pearson)
Section 1 Part A (Video in book)
JACK EST MORT!. The negative in the past tense Just change j’ai to je n’ai pas The negative in the past tense Just change j’ai to je n’ai pas J’ai joué.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
I can talk about my typical routine, past and present Aujourd’hui nous allons Décrire notre journée typique Parler à deux Réviser nos relations Réviser.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Des Conseils. Objectif: to be able to give and understand advice on health issues.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Faites-le maintenant But: Qu’est-ce que tu achètes à la papeterie? 1. Which supply do the students not need for Science class? 2. What should the students.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.
 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Context: You cousin had an amazing vacation. He visited the South of France. He is telling you what he.
Tu vas où? = où est-ce que tu vas? Je vais… à l’école Where are you going? I’m going to school.
J’ai besoin de parler du passe….
Unité 6 _ En voyage le Passé Composé
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 This is aimed ay Year 8, to introduce the Perfect tense, first with AVOIR verbs.
4.1.5 Je peux parler de mon avenir
Teaching Grammar in Context
Transcription de la présentation:

 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage

Tâche  Student should take a set of pictures of the building (one for a pair)  They listen to what I did, and they need to put the picture in the correct order.  STUDENTS DON’T SEE THE PPT

Ecoutez et mettez dans l’ordre  1. J’ai eu besoin d’argent  2. J’ai mangé un croque monsieur  3. J’ai assisté à un baptème  4. J’ai vu des sculptures  5.J’ai nagé dans la méditerranée  6. J’ai fait une recherche sur la Camargue

Ecoutez et mettez dans l’ordre  1. J’ai acheté des cartes postales  2. J’ai cherché des informations sur la ville  3. J’ai fait du volleyball  4. J’ai envoyé des cartes postales  5.J’ai bu un coca  6. J’ai vu des tableaux de Van Gogh