Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 CV of Farnaz Moser Equal opportunities officer Master of chemical engineering, PhD, Business Administration.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Advertisements

French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
2iE contribution to development in Africa. A strong worldwide attractivity on-site learning: applications from 36 countries e-learning : applications.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
UIPES – 20ème Conférence mondiale sur la promotion de la santé Juillet Institut des sciences de lenvironnement Groupe de recherche environnement.
le petit déjeuner Tout savoir sur... Sciences et Avenir
Le système éducatif français The french educational system MAHIEU - LEGT Jean Monnet - STRASBOURG
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
« Apprendre en Faisant » Shaylin Sawa Janeen Peters Alyssa Laing.
Girls and Boys, Women and Men - respecting differences, promoting equality and sharing responsibility Filles et garçons, femmes et hommes - respecter les.
Ma famille.
Double/multiple degree agreement ALMA MATER STUDIORUM – UNIVERSITÀ DI BOLOGNA Université D’Evry-Val-D’Essonne Ludwig-Maximilians-Universität in München.
Bienvenue au Français 250: Daily Life in Contemporary France Dr. Edwina Spodark
Mes activités.
Fairtrade Challenge Organise an event to raise awareness in our school of the Fairtrade Foundation. Complete some of the steps to make IHS a Fairtrade.
Entrée en 6ème.  Transition from Primary School to Secondary School  New methods for new contents  Mandatory classes: French (common class + group),
Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la.
Évaluation des programmes de premier cycle/Evaluation of undergraduate programs Université d’Ottawa/ University of Ottawa 1 Auto-evaluation Report Objectives.
Recherche socio-démographique comparative entre la France, la Géorgie, la Lituanie et la Russie à partir de la première vague GGS Auteurs Alain Blum Arnaud.
PP PHD in UNS -No specific program -Research Lab, doctoral school Prishtina March th.
C’est à toi! 2 Unité 2 – Allons en ville! Leçon 1 Conversation culturelle!
Français III projet cinématique (votre film). les critères Create a 3 minute film with a 1 minute introduction. The introduction must explain briefly.
La galette des rois. The festival of the Three Kings is so exciting! It’s on the 6th of January.Epiphany!
Bonjour! C’est mercredi déjà!
EPRUS Etablissement de Préparation et de Réponse aux Urgences Sanitaires.
Recycled Christmas Cards for our Comenius Partners! "Edité avec le soutien financier de la Commission européenne. Le contenu de cette publication et l'usage.
TitleIntroductionTaskProcessEvaluationRubricConclusion Un Voyage en France Français III Mlle Higgins.
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Bonjour! Bon vendredi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir (49A/50B) 2.Travail à la cloche 1.WORKBOOK p. 52 #7 A et B.
Vendredi le 5 septembre 2014
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
ÉCOLE POLYTECHNIQUE CONCOURS 2010 Workshop NSERC scholarship application 23 avril 2015 École Polytechnique.
Sortie CARREFOUR DES METIERS TOAHOTU 10/09/14 Students’ visit to the FORUM ON PROFESSIONS AND PROFESSIONAL TRAININGS In TOAHOTU on the 10/09/14.
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
la Toussaint - le 1er novembre - un jour férié On met des chrysanthèmes sur les tombes familiales au cimetière All Saints' Day - 1st November - a public.
Les Écoles de France AMUSEZ-VOUS BIEN!!!
Training in BE 16 March 2015 BEMB. Centrally defined trainings TrainingDurationWhoBefore Language Integration 60 hours 10 weeks MPE MPA contract > 6 months.
Les Adjectifs.
LE BTS TOURISME AU LYCÉE ANGUIER
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
Journal, le 22 septembre Qu’est-ce que tu as fait ce week-end? 5 phrases complètes (1 être verb) Boot up your netbooks!!
TAX ON BONUSES. Cette présentation appartient à Sefico. Elle est protégée par le code de la propriété intellectuelle : toute reproduction ou diffusion.
Knowledge Mobilization and Research Impact at UQAM La mobilisation des connaissances et l’impact de la recherche à l’UQAM KMb & Research Impact at UQAM.
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
1 THE GESTRANS PROJECT Taking into account changing alluvial channels in flood risk assessment N° ANR-09-RISK-004/GESTRANS.
Airport Region Conference 20 Novembre 2015
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
St. Theresa Province – Uganda La Province de Ste. Thérèse – Ouganda.
Le dessous des TIC* Quels enjeux et quelles actions concrètes ? Eric Drezet – Fête de la Science, Nov./Déc /8 (*) Technologies de l’Information.
The French Mechanical Engineering Industries September 25, 2013.
EO - Doris Chromek-Burckhart 1 Doris Chromek-Burckhart Déléguée à l'égalité des chances L‘égalité des chances au CERN.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
SOCIÉTÉ HONORAIRE DE FRANÇAIS October 3 rd,
Nathalie Bourgougnon Vice-President of International Doctoral College
French Day at Oaklands Junior School – 9.30 Class 1 Assembly – 10.30Session 1Deborah Draffin to take groups in Years 3 & 4 to the café
By Brandon Heuton. La Tour Eiffel a été construite pour célébrer le centième anniversaire de la Révolution française. A fallu deux ans pour construire.
Ministère de la Santé Activité de communication dans un projet H2020 Définition, enjeux de la communication d’un projet européen et usage des réseaux sociaux.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
BP LORIENT CEDEX / Tél Fax UNIVERSITE DE BRETAGNE - SUD General context.
Tout, Tous, Toute and Toutes
Notes le 4-5 octobre Les articles définis (definite articles)
Vocab Test French to English English to French L’argent Racism
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Transcription de la présentation:

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 CV of Farnaz Moser Equal opportunities officer Master of chemical engineering, PhD, Business Administration degree Married, two children (6,12)

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Equal Opportunities for Men/Women at EPFL Current Situation Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005

Undegraduate students and PhD students by gender in 2004 Undergraduate (total 4’664) PhD (total 1’374)

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Female undergraduate/PhD student percentages,1999 to 2004 %

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Female undegraduate students per School

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Female PhD students by School

Journées Scientifiques et Pédagogiques or 18 women professors over 278 ! Associate and full Professors % Tenure-track Assistant professors % Professors “titulaires” % National Science Foundation Professors 30 % 73 Female Professors at EPFL

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 EPFL staff, by gender and salary class

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Equal opportunities policy Recruit female students and encourage academic careers for all categories of female academic staff Make it easier to reconcile family life and professional activity Encourage female administrative careers Measures and actions to:

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Reconcile family life and Professional activity Two pre-school classes and day- care facilities School holidays activities Parent’s discussion group French courses for the partners of EPFL’s employees

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Promotion of EPFL studies for young girls Film Brochure Open days (film, exhibition, quiz) Internet courses

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Female undergraduate/PhD students and scientists Mentoring (Réseau romand de mentoring) Conferences (role models) Workshops, networking, courses Lunch-discussions

Journées Scientifiques et Pédagogiques 2005 Targeted strategies for recruiting female professors Work-life balance More daycare facilities Tactics for changing mentalities New strategies for encouraging female administrative careers Suggestions