Les Choristes.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Délit D’Amel Bent.
When you need clarification, and you want to ask Which one? use the following pronouns to refer back to the noun in the initial statement: MasculinFeminin.
Quelle est la question?.
Choose the correct spelling for each past participle 1- Les filles sont devenu/devenue/devenus/devenues solistes. 2- Les enfants sont parti/partie/partis/parties.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Write a paragraph to introduce yourself
Oops j’aime pas l’anglais
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Mes activités.
Pleins feux sur les entrevues orales: les stratégies et les suggestions.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
 Faire suivre s.v.p.!  Cela fait réfléchir et tout à coup que ce serait la chaîne de courriels qui ferait qu'on la retrouve?                     
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Il y a des moments dans la vie où la présence de l’autre
Warm up Lesson 9.
There's a summer place / Where it may rain or storm / Yet, I'm safe and warm [ Il y a un endroit magique / Où, le temps peut être à la pluie ou à l’orage.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Quelle force que celle de s’accepter comme on est !
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Les pronoms compléments d’objet directs et indirects
Le Comparatif et le Superlatif
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Forming questions in French
Les adjectifs possessifs
French 1 Final Project Tiffany Harriott June 10, 2013.
What do you do on Wednesday at school?
Le comparative et Le Superlatif
Leçon 7: Une Boum Unité 3.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Create a Voki for yourself that speaks French.
Qui et Que.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
4B at the English lesson.
Je peux traduire le français au l’anglais!
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Relative Pronouns  Qui  Que  Dont Purpose: to describe people or things we often use adjectives but we also use clauses that relate back to people.
Le superlatif Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How is the superlative of an adjective made? What is the difference.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
By Katie Brown Pierre Morhange Clément Matthieu Fond de l’étang
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
By jack Johnston & ross collier
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Beauty, Age, Goodness, Size
By Emily Shearer and Carmen Hamilton - Austin
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.1B.1-1 Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
I Had a Dream J’ai fait un Rêve I had a dream, A song to sing. To help me hope, With anything.
LES DÉTERMINANTS POSSESSIFS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? As we have learned so far, determinants are used before nouns – they indicate some sort.
Transcription de la présentation:

Les Choristes

Introduction Je viens d’étudier le film, Les Choristes. L’histoire se passe en France en 1948 dans un internat pour les garçons. Il s’agit d’un surveillant qui s’appelle Clément Matthieu qui forme une chorale. Peu à peu par le moyen de la musique il aide les garçons à mieux.

Clément Mathieu Le personage principal est Clément Mathieu qui adore la musique. Il travaille dans l’école Fond de L’ Etang . C’est une école pour les mauvais garçons .

Pierre Morhange Pour moi, le personage qui m’a le plus frappé est Pierre Morhange. Pierre est très bon chanteur . Clément Mathieu aime sa mère et Pierre devient jaloux .

Themes À mon avis le thème principal de ce film est l’idée de ne pas abandonner et de suivre vos rêves. Mathieu nous montre qu’on n’est jamais trop vieux pour suivre vos rêves et un seul homme peut tout changer.

An incident I Liked Un incident que j’ai beaucoup aimé était quand Mathieu forme d'abord le chœur et auditionne les garçons . J’ai aimé aussi le moment où Mathieu a adopté Pepinot .

Conclusion En bref j’ai trouvé ce film très bien. Je le conseillerais aux gens qui sont intéressés à la musique ou les personnes qui souhaitent améliorer leur français.

Fin

The Chorus

Introduction I just studied the film Les Choristes . The story takes place in France in 1948 in a boarding school for boys. The supervisor is called Clement Matthew, who forms a choir. Gradually through music he helps the boys behave better.

Clément Mathieu The main character is Clement Mathieu, who loves music. He works in Fond de L'Etang . Its a school for bad boys.

Pierre Morhange The character who strikes me most is Pierre Morhange . Pierre is a very good singer. Clément Mathieu loves his mother and Pierre becomes jealous.

Themes I think the main theme of this film is the idea of ​​not giving up and following your dreams . Matthew tells us that your never too old to follow your dreams and only one man can change everything.

An incident I Liked An incident that I loved was when Mathieu first formed the choir and the boys auditioned . I also liked when Mathieu adopted Pepinot .

Conclusion To conclude I found this film very good. I would recommend it to people who are interested in music or people who would like to improve their French skills.