On va se présenter… Name Age Where do you live?

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En Ville.
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Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Description Physique Vocabulaire un chapitre 3
La description.
Portraits Aim: To learn how to talk about your hair and eyes
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Français 1 mardi, le 13 novembre 2012 Objectifs Aujiourdhui nous faisons: Grammaire: Les yeux Les cheveux Activité Le vocabulaire cahier p. 2, 3, 6 Les.
I can describe someone’s size, hair and eyes
Objectif: to say where you live
La description.
Tu es comment? (What do you look like?).
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Etre = to be Je Tu Il, elle,on Nous Vous Ils, elles suis es est sommes
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Forming questions in French
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Il est comment? Vrai ou faux?
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Warm up Traveling is often fun; write five sentences about your best vacation; where did you go and what wonderful memories you still remember. ( use.
Bien Dit 1 Chapitre 3, Vocabulaire 1 Flashcard ID Created by: Dimick.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Describing People Je suis grand. Il est tres grand.
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Adjective agreement the wizard way
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Some strange verbs. There are a few verbs you have seen in your vocab lists such as mettre/ dormir/ sortir How do you use these verbs?
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 1 Let’s enjoy making: Session 1.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Aim By the end of this lesson: ALL will be able to describe your hair colour using the verb ‘avoir’. MOST will be able to describe your hair and eye colour.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
DESCRIPTIONS.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Objectives: You will revise colours and learn new ones. You will learn to describe yourself and someone else.
Révision du Français I. How do we make this group of adjectives feminine? âgé américain amusant barbant bleu blond brun chaud compliqué court désolé épicé.
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Avoir J’ Nous Tu Vous Il Elle Ils Elles On Qui as a avons avez ont (=to have) a But: De quelle couleur sont tes cheveux? Et tes yeux? ai.
Name parts of the body Teach children "les parties du corps" with fun French music. Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Les Couleurs.
Les couleurs.
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

On va se présenter… Name Age Where do you live? Do you like french? Why? Why not?

Un peu de révision…

Starter activity: write the correct answer in your jotter J’ai les yeux bleus / verts / marron Il a les yeux bleus / verts / marron Elle a les cheveux noirs / roux / blonds. Il a les cheveux noirs / blonds / roux. Elle a les cheveux blonds / gris / bruns Mini whiteboard starter to remind students of phrases for describing hair and eyes and remind them of je / il/ elle verb forms. Pupils write the correct words according to the images.

J’ai les cheveux… Il-elle a les cheveux … J’ai les yeux… Il-elle a les yeux… Marron noisette blonds Bruns châtain Bleus verts noirs gris roux

Je suis de taille moyenne. let’s describe the height Je suis grand. Je suis petit. Je suis de taille moyenne.

Je suis de taille moyenne. let’s describe the height Je suis grande. Je suis petite. Je suis de taille moyenne.

paresseux/ paresseuse pénible Discutez avec un partenaire: how many of these words do you already know? sportif/sportive drôle timide sympa egoïste Je suis… intelligent(e) patient(e) paresseux/ paresseuse pénible

Game

Step 1: We are going to write 5 words in the post-it we have including: Des couleurs Description de taille Description personnel ONE WORD IN EACH POST IT NOTE Can you use vocabulary that the teacher has not teach you to complete some of the 5 words? TRY IT ;) Do not ask teacher. By memory! You have the time untill the music ends!

Step 2: Put in the walls of the classroom your post it notes 30 seconds! Be quick All around the classroom. Not in the same place!

Step 3: We are going to writte 5 general objects in french in our post it notes Du lait Un livre Un stylo Un pizza Une corde

Step 4: Put in the walls of the classroom your post it notes 30 seconds! Be quick All around the classroom. Not in the same place!

Step 5: You have 3 minutes to collect 6 post it notes 3 of them must be related to your personal description 3 of them will finish the sentence: Si j´irais a une île déserte, je prendrais… YOU HAVE 3 MINUTES

Si j´irais a une ile déserte, je prendrais… parce que… Je suis… Si j´irais a une ile déserte, je prendrais… parce que…