Chapitre 1, Faisons Connaissance

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
French Subject Pronouns
Advertisements

Vocabulaire de Français I
Poser des questions Asking questions.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Leisure Time Activities Chapitre 5 Asking or telling what you like or dislike--Review Tu aimes ______________? Tu aimes __________ ou ___________? Jaime.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Conjugation for –er verbs
Verbe + Infinitive.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Unit 1 Vocab. Bonjour! Salut (sal oo; the t is silent) Can be Hi or Bye; informal.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Regular “er” verb conjugation French I Steps for conjugating regular “er” verbs Subject pronouns “er” verbs Find the stem Verb endings for conjugation.
Leçon 2: Famille et Copains
How is it conjugated in the present tense?
UNIT 1: GETTING ACQUAINTED
A person, place, thing, or idea, -classes-school supplies / objects -months/days, -An article (le/la/les/l’or un/une/des/d’),
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
The Present Tense in French = Time to take a quiz!
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Français 322 La semaine du 4 au 8 mai 2015
Chapitre Préliminaire Bienvenue au monde Francophone !
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Les verbes réguliers en -er Parler Aimer. Let’s look at the forms of the present tense of the regular –er verb Parler All regular –er verbs follow this.
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Je parlenous parlons Tu parlesvous parlez Il/elle parleils/elles parlent Rester = to stay They stay - ILS REST ENT M.DeAtley: Qu’est-ce que le professeur.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Watch the video excerpt and try to answer the following questions:
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
We all ready know two French verbs. What are they?
Les Infinitifs en –er Une Révision Une Feuille 1A) __________ 1B) __________ 2) ________ 3) __________ 4) ________ 5) __________ 6) __________ aimer adorer.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Fall Final Exam Flip Chart French 2 Semester 1. RE VERBS To Conjugate RE Verbs –Remove the RE –Add the ending that agrees with the subject Je –snous -ons.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
La Pratique (bellringer) Salut! Je m’appelle __________. J’ai ____ ans. Mon anniversaire, c’est le _#_ ______. J’adore _____ et _____, mais je n’aime pas.
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Chapitre 1, Faisons Connaissance
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
La Pratique (bellringer)
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Talking about people’s activities
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Transcription de la présentation:

Chapitre 1, Faisons Connaissance Greetings: Bonjour. Salut. Saying goodbye: Au revoir. À tout à l’heure. À bientôt. À demain. Tchao.

Asking and telling how you are Comment ça va? Ça va? Comment allez-vous? Et toi?/Et vous? Super! Très bien! Ça va. Comme ci comme ça. Pas mal. Bof! Pas terrible.

Asking for and giving names Tu t’appelles comment?/Comment t’appelles-tu?/Comment tu t’appelles? Je m’appelle… Elle s’appelle comment? Il s’appelle comment? Elle s’appelle… Il s’appelle…

Asking for and giving age Tu as quel âge?/Quel âge as-tu? J’ai __________ ans. Il/Elle a quel âge? Il/Elle a __________ ans.

Asking for and giving nationality Tu viens d’où? or D’où viens-tu? Je suis… américain(e) canadien/canadienne mexicain(e) français(e)

Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs Je (first person singular) = I Tu (second person singular) = You Il/ Elle/On (third person singular) = He/She/One Nous (first person plural) = We Vous (second person plural) = You Ils/Elles (third person plural) = They

Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs, cont. Regular –er verbs are verbs that end in –er and follow a pattern when conjugated with a subject. Remove the –er and add the following endings: Je = -e Nous = -ons Tu = -es Vous = -ez Il/Elle/On = -e Ils/Elles = -ent Some common –er verbs: parler, écouter, aimer, adorer, détester, habiter

Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs, cont. Parler = to speak Je parle Nous = parlons Tu parles Vous = parlez Il/Elle/On parle Ils/Elles = parlent If the verb starts with a vowel, change Je to J’. In French, h is considered a vowel sound. J’aime J’adore J’habite J’écoute

Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs Replacing subjects with the appropriate subject pronouns: Moi = Je Toi = Tu Pierre = Il Lucile = Elle Lucile et moi = Nous Pierre et toi = Vous Pierre et Lucile = Ils Pierre et Marc = Ils Lucile et Elise = Elles

L’article défini (the) Use in front of masculine nouns Le vélo La Use in front of feminine nouns La pizza L’ Use in front of nouns that start with a vowel L’école Les Use in front of plural nouns Les frites

Chapter 1 Vocabulary le concert le hamburger les maths (f.) la pizza le sport la planche à neige

Expressing likes, dislikes, and preferences Asking about likes: Tu aimes______________? Tu aimes mieux ____________ ou ___________? Tu préfères ____________ ou ______________? Expressing like: J’adore __________________. J’aime ___________________. J’aime bien ___________________. J’aime beaucoup _________________. Expressing dislike: Je n’aime pas ______________________. Je déteste ________________________. Expressing preference: J’aime _________________, mais je préfère _________________. J’aime mieux _____________________.

Connecting ideas/words et J’aime le chocolat et la glace. mais J’aime les maths, mais je préfère le français. ou Tu préfères les escargots ou la pizza?

Vocabulaire: Les activités J’aime… /Je n’aime pas… regarder la télé sortir avec les copains parler au téléphone dormir étudier faire du sport faire les magasins faire le ménage faire de l’équitation voyager écouter de la musique nager danser lire

Chapter 1 Flashcard Vocabulary le concert le hamburger les maths (f.) la pizza le sport la planche à neige

In French, there are two registers of language, formal and informal. Register of language In French, there are two registers of language, formal and informal. The subject pronoun tu is informal. Use tu to address people with whom you are familiar – a friend, a person your own age, someone younger than you, close family member. The subject pronoun vous is formal and is also plural. Use vous when you are addressing someone older than you or someone in a professional/commercial setting. Also use vous to address more than one person, regardless of how familiar you are with them.