Bienvenue à Glasgow! Work effectively and productively in a group using a variety of skills to ‘rebrand’ Glasgow for French-speaking tourists.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Dans ma ville il y a un musée.
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Décrire une Ville.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Opening and closing times How to say when a place opens, what time it closes and which days it is open.
Copy the table and put each word in the right column.
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Going Places Additional Activities Scene 2 French with English instructions This project has been funded with support from the European Commission. This.
Aller. Sortez vos schémas dhier. Demadez aux autres: Quest-ce que tu as écrit? Quand on a fini, on sassoit Quand tout le monde a fini le schéma, on va.
Match-up the numbers to the letters
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Je vais jouer je vais sortir nous allons choisir ils vont rentrer tu vas aller elle va se détendre on va regarder la télé je joue au foot nous regardons.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Chapter 6 lesson 5 Essential Question: How do you make the imperative in French?
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
Où est-ce que tu vas? tu vas? (Where are you going?)
MA VILLE: QUE FAISONS-NOUS? Français 7/8, 9/10. Objectif: Le 31 mars/le premier avril: Les étudiants emploieront du nouveau vocabulaire pour les endroits.
PRESENTATION + QUESTIONS 90sec. +90sec. TOTAL: 3 minutes The examiner will stop marking after 3mins! Start your presentation by saying what you are going.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Forming questions in French
TitleIntroductionTaskProcessEvaluationRubricConclusion Un Voyage en France Français III Mlle Higgins.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Welcome everyone.
J’adore la glace au chocolatla glace à la vanille What do you think accounts for the difference between au and à la ? _____________________________ Based.
Ma ville.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Le voyage et la francophonie
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
Objectives: to be able to say what you can do in my town. Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
Mes Vacances Copy the table and put each word in the right column. en trainmes parentsvisité un muséeen France en avion dormi sur la plage mes amis en.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
16 3 BIENVENUE À …. (nom de la ville) Photo, flag… Dans cette guide touristique vous trouverez (here you can add describing words about the information.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Les transports. At your table, make a list of transport you know in FRENCH!
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? What are we going to do in Paris? Reinforcing place names in French and putting them into extended sentences with opinions.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Warm Up Our Vocabulary Activity Imperatives. Portez Buvez Achetez Essayez Jouez Visitez Venez Mangez Imperatives.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
Theme One Speaking Questions
Transcription de la présentation:

Bienvenue à Glasgow! Work effectively and productively in a group using a variety of skills to ‘rebrand’ Glasgow for French-speaking tourists.

Team roles & responsibilities What are the duties for each role? Team leader (motivator/opinion seeker) Team scribe (recorder/information seeker) Team resource manager (technician/co-ordinator) Team linguistics (information giver/interpreter)

However... Everyone will do part of all of the roles at some stage throughout the project if your group is to be successful and everyone should be: A contributor

You must work together to produce a product that fits the task criteria Each individual must have role and be accountable for part of the task As a group you will be collectively responsible for the finished product Don’t let someone else do all the work!

Structuring your leaflet/presentation/poster Where is Glasgow? What kind of city is it? How to do you get there? What can you do in Glasgow? Cultural activities? Sports activities? Where to eat? Night life? Any other information? Think bout the city from a tourist’s point of view... BE POSITIVE!!!

Introductory Statements/Slogans Bienvenue à Glasgow! On va découvrir Glasgow! Qu’est-ce qu’on peut faire à Glasgow? Un guide touristique à Glasgow Allons à Glasgow! Tout ce qu’on doit savoir de Glasgow Glasgow en bref! Glasgow, une ville pour tout le monde! Glasgow, où on trouvera de tout! Glasgow, plein de choses à faire et à voir!

Où est Glasgow? Glasgow se trouve... dans le sud-ouest de l’Écosse C’est comment? Glasgow est une grande, belle ville qui est située .... Glasgow est la plus grande ville de l’Écosse et elle est pleine d’histoire et de culture. Glasgow est une ville où on trouvera de tout: le sport, les magasins, les monuments et les musées.

Adding opinions and connectives. C’est cher J’adore Paris J’adore le shopping C’est fantastique C’est intéressant Et mais Car Parce-que C’est fascinant C’est tranquille cependant aussi C’est bizarre C’est cool C’est joli C’est animé

Comment y arriver? Pour y arriver, il faut prendre le bus, le train, l’avion Il y a de bon transport en comun pour aller au centre ville L’aéroport de Glasgow se trouve à vingt minutes du centre (en voiture) De Paris il vous faut une heure pour arriver à Glasgow en avion Le ferry- la traversée Dover-Calais Le shuttle ...puis le train de Victoria à Glasgow Un vol de Londres à Glasgow

Qu’est-ce qu’on peut faire à Glasgow? À Glasgow il y a plein de choses à faire, par exemple... On peut + infinitive Les activités culturelles On peut visiter les monuments célèbres On peut visiter les musées de transport et de Beaux Arts On peut visiter ‘George Square’ On peut visiter les parcs et les jardins publiques

Les activités sportives On peut assiter à un match de foot/ de rugby On peut faire beaucoup de sport aux centres de loisirs On peut faire de l’escalade/ du patinage sur glace/du ski

On peut ... On peut aller aux concerts/ au théâtre On peut aller au cinéma On peut faire les magasins dans les petites boutiques ou dans les grands magasins On peut manger aux restaurants typiques écossais ou même français, italien , chinois ou indien

Comment se déplacer? On peut faire un tour de la ville en bus On peut faire un tour du centre ville en métro