Nos établissements scolaires/Our schools Notre regroupement scolaire est composé par une école siège (Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

L‘école maternelle On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans.
to recap the school subjects in French
WALT: SAY WHAT FACILITIES MY SCHOOL HAS AND DOES NOT HAVE
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Lycée des langues P. Tigrid. High school of Pavel Tigrid.
Welcome to our school : La Sagesse ! Our school is located in Cambrai, more exactly in the town centre. Our school is a vocational school with more than.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
Le système scolaire en France
Going Places Additional Activities Scene 2 French with English instructions This project has been funded with support from the European Commission. This.
La Rentrée des classes Back to school in France. La Rentrée des Classes French children go back to school on different dates, depending which region of.
La salle de classe Aims for today: All: To share our opinions of different subjects with the class. To understand other peoples opinions of different subjects.
WALT: how to talk about your timetable
PROJET EUROPEEN ASINP With the financial support from the Prevention of and Fight against Crime Programme of the European Union European Commission – Directorate-General.
PROJET EUROPEEN ASINP With the financial support from the Prevention of and Fight against Crime Programme of the European Union European Commission.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Chapitre 2 Vocabulaire. Identifying a person/thing un lycée un copain une copine un professeur un(e) prof a teacher a friend a high school a classroom.
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Vzdělávací systém pedagogů ve Švýcarsku. Education 1. What type of education in on each stage of development children have - Elementary, Secondary, High.
LEONARDO DA VINCI PARTNERSHIPS PROJECT « SUSTAINABLE M-TOURISM » Les partenaires The partners Ce projet a été financé avec le soutien de la Commission.
LEONARDO DA VINCI PARTNERSHIPS PROJECT « SUSTAINABLE M-TOURISM » Département de l’environnement Consell de Mallorca Ce projet a été financé avec le soutien.
Les Matières Objectif: to learn the school subjects in French.
Chapitre 2: Vive l’école
La santé au travail en Europe des employés de sites de construction, l’amélioration et le renforcement du développement de leurs compétences en Santé et.
SCIENTIX, la communauté de l’enseignement scientifique en Europe Scientix is funded with support from the European Commission under Seventh Framework Programme.
Le vocabulaire de Chapitre 2 Mots 1. Un professeur (prof) Teacher.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
L’éducation en France.
Recycled Christmas Cards for our Comenius Partners! "Edité avec le soutien financier de la Commission européenne. Le contenu de cette publication et l'usage.
Les adjectifs possessifs
Partners Belgium –Inforef, Liège –Association Européenne des Enseignants – Enseignement Libre –Laboratoire de phonétique. Service de linguistique expérimentale.
© Boardworks Ltd of 19 L’éducation Part 1 KS4 French.
WALT: how to talk about your timetable
Activities for the first week of the École 1 unit.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE Questions expression Vocabulaire LES QUESTIONS.
Unité 4-B. What day (of the week) is it? C’est quel jour?
Les Écoles de France AMUSEZ-VOUS BIEN!!!
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
GCSE French Revision WJEC SCHOOL: Subjects Instructions: Read the French word and try to guess what it means. Click once to see if you were correct. Click.
Mon école Ton école est comment?.
Chapitre 2: Vive l’école
Essential questions How can you express your opinion or a class in French? What are French school schedules like? What are the days of the week in French?
Les Matières Objectif: to learn the school subjects in French.
Fais-moi une description de ton collège
Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il.
Need more help? Click here to see the transcript as you listen. Mon établissement scolaire 1. Listen to the recording and note the correct answers (a/b/c):
2 2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Les matières au lycée.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.3A.2-1 Point de départ In both English and French, possessive adjectives express ownership or possession.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Au Collège Starter Activities.
Setting Europe in motion : Favoriser l’intégration Un projet de développement scolaire soutenu par L’Union Européenne Action Comenius 1.3 – 3 eme année.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
Chapitre 2 Les élèves et les profs. VOCABULAIRE  Lesson: level-1-chapter-2-les-cours-et-les-profs-flash- cards/
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
[ 1/14 ]Namur, 22 mai 2007 Présentation du projet V3 (Versatile Vocational training Vehicle) Présentation du projet Versatile Vocational Training Vehicle.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
ShowMi ShowMi – Résultats du pilotage Project Grundtvig This project has been funded with support from the European Commission. This publication.
L’école maternelle. On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans. Il y a 3 classes à l’ école maternelle. La première s’appelle “les petits”, la deuxième s’appelle “les.
Faites-le maintenant BUT: En quelle classe es-tu?.
Speaking Exam Preparation
Améliorez vos capacités à piloter le développement durable
School system in France
Transcription de la présentation:

Nos établissements scolaires/Our schools Notre regroupement scolaire est composé par une école siège (Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz Sobral) et 6 autres écoles (maternelles et primaires), ce qui fait un total de 1335 élèves et 134 professeurs. Our group of schools is formed by a central school (Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz Sobral) and six other schools (kindergarten and primary schools), so 1335 students and 134 teachers work there.

L’ÉCOLE SIÈGE: Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz Sobral Dans notre école, les niveaux scolaires sont: le collège et le lycée. Actuellement, il y a un total de 758 élèves (parmi lesquels 21 fréquentent une filière professionnelle); 96 professeurs; 1 technicienne spécializée; 26 surveillants. In our school, the school levels are from elementary to high school. Nowadays there are:  758 students (from whom 21 attend a professional course)  96 teachers  1 specialized technician  26 supervisors

L’ÉCOLE SIÈGE: Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz Sobral Il y a :  36 Salles de classes  2 Laboratoires (sciences et physique- chimie)  2 cabinets médicaux  2 Salles de travail pour les professeurs  1 terrain pour l’éducation physique et sportive  1 Bibliothèque, 1 papeterie, 1 salle de reprographie et 1 cantine There are:  36 classrooms  2 laboratories ( science, physics and chemistry)  2 medical cabinets  Two teachers rooms  A field for physical education  1 Library, 1 stationary, 1 reprographics room and a canteen.

 L’emploi du temps des élèves varie selon les jours, mais normalement les cours commencent à 8h30 et se terminent à 16h55.  Le mercredi après-midi, il n’y a pas cours: il y a les clubs et les activités sportives. Les professeurs ont des réunions.  En fin d’année scolaire, il y a des examens nationaux au collège (portugais et mathémathiques) et au lycée (diverses matières). L’ÉCOLE SIÈGE: Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz Sobral  The students timetable is different according to the days of the week but classes usually begin at 8.30 and end at  Wednesdays afternoons there are no classes: there are clubs and sport activities. The teachers have meetings.  At the end of the school year there are national exams in the ninth grade (Portuguese and Math) and in the eleventh and twelfth grades (in many subjects).

LES CLUBS AMIS DE L’ENVIRON- NEMENT ART ET MOSAIQUE THÉÂTRELECTURE PHOTO- GRAPHIE ANGLAIS FRANÇAIS REIKI ET MÉDITA- TION CLUB G JOURNAL SCOLAIRE

THE CLUBS FRIENDS OF THE ENVIRO- NEMENT ART AND TILES THEATRE READING PHOTO- GRAPHY ENGLISH FRENCH REIKI AND MÉDITA- TION CLUB G SCHOOL NEWS- PAPER

LES PROJETS ÉCO ÉCOLES ÉDUCATION POUR LA SANTÉ Brigade pour une école organisée, propre et sûre ELFECOLOGIE ORIENTA- TION SCOLAIRE APUI MULTI- DISCIPLI- NAIRE COMÉNIUS ECO EDA

ÉCO SCHOOLS EDUCATION FOR HEALTH School brigade for an organized, clean and safe school ELFECOLOGY SCHOLAR GUIDANCE MULTIDISCPLI- NARY LEARNING SUPPORT COMÉNIUS ECO EDA THE PROJECTS

Ce projet a été financé avec le soutien de la Commission européenne. Cette publication (communication) n'engage que son auteur et la Commission n'est pas responsable de l'usage qui pourrait être fait des informations qui y sont contenues. This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.