Les modes de transport On va à Paris, mais comment?!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your next holiday For help with the vocab, click herehere Say you will travel by planeJe vais voyager en avion.
Advertisements

Où vas-tu? Leçon 4.
Décrire une Ville.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Le verbe “ALLER” au present
“Aller” is a very important verb.
Mes projets pour les vacances Higher pg130. Pour commencer: Spot the future tense. Je voyage en avion Je resterai dans un hôtel Jai mangé une pizza Jy.
Parce que Est-ce que je peux m’asseoir ? pourquoi? chanter
Handy Verbs Close Future Tense With the Angry Family Going to.
Une visite à Paris.
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Learning intention To ask and say how and why you are going to travel.
Pourquoi aimerais-tu voyager en avion?. Pourquoi? Cest positif ou négatif? Cest moins polluant Cest plus rapide Cest moins cher Jadore les avions Je souffre.
Passé Composé Teagan Ringstad.
C’est quel moyen de transport?
Learning intention To be able to ask and answer how you like to travel and justify your response.
Les modes de transport.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Your Main Point Your Sub Points Use the word bank to complete your warm up!!! Sous Sur Derriere Devant Autour À gauche À droite.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
} } Le verbe aller aller = to go je vais nous allons tu vas vous allez
I can tell time in French!
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Warm up How much of colors do you like for you clothes, how much of make up. Do you like strong fragrance?
What do you do on Wednesday at school?
5 7 8 Où est-tu allé(e) en vacances? Je suis allé(e) en……. pendant une semaine 1. France 2. Italie 3. Ecosse 4. Angleterre 5. Allemagne 6. Espagne 7. J’irai.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what you wear for different occasions.
Pour commencer Copie les phrases. C’est probable? Oui ou non? Lundi, je vais au supermarché à pied. Mercredi, Daniel va à la patinoire en avion. Dimanche,
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Vendredi 6 septembre. Les objectifs Je vais réviser les moyens de transport. I will revise the vocabulary for modes of transport. Je vais apprendre des.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Mes vacances.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Les Moyens de transport
Unité 3 C’est à toi: Partons en voyage En France.
Le Français: 5 e cours.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Bienvenue à Glasgow! Work effectively and productively in a group using a variety of skills to ‘rebrand’ Glasgow for French-speaking tourists.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
LES MOYENS DE TRANSPORT 3.4 Communicate, including comparing and contrasting, about how people travel Patsy HallTiLL Contract 2008.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Les transports. At your table, make a list of transport you know in FRENCH!
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? What are we going to do in Paris? Reinforcing place names in French and putting them into extended sentences with opinions.
Les Vacances lundi 27 juin Walt: recognising tenses (Step 3-5)
LE TRANSPORT - TRANSPORT
Learning Objectives You will be able to talk about:
Le transport.
JC2 - LE PASSE COMPOSE with ÊTRE
mardi, le douze septembre
By the end of today’s lesson you will be able to:
LE TRANSPORT - TRANSPORT
Transcription de la présentation:

Les modes de transport On va à Paris, mais comment?!

Travail à deux Try to work out what the transport is and put into 3 categories! BY AIR BY LAND BY WATER

On va à Paris… en bateau

On va à Paris… en ferry

On va à Paris… en voiture

On va à Paris… en train

On va à Paris… en vélo

On va à Paris… en bus

On va à Paris… à pied

On va à Paris… en avion

On va à Paris… en montgolfière

On va en bateau On va en bus On va en montgolfière On va en vélo On va en voiture On va en avion On va en ferry On va à pied On va en train

1.confortable 2.rapide 3.ennuyeux 4.cher 5.moderne 6.pratique 7.polluant 8.dangereux 9.sûr A.Boring B.Practical C.Polluting D.Dangerous E.Safe F.Modern G.Expensive H.Quick I.comfortable C’est… Ce n’est pas…

Negatif Positif ennuyeux rapide cher moderne pratique dangereux sûr confortable

en car en bus à pied parce que c’est On va aller à Paris parce que ce n’est pas On va aller à Paris ennuyeux dangereux polluant On va aller à Paris en voiture en avion en bateau en montgolfière en train en vélo pratique moderne rapide sûr cher moderne mais ce n’est pas cher moderne dangereux parce que c’est

en c_r en b_s à pi_d p_rce que c’_st On v_ à Paris p_rce que ce n’_st pas On v_ aller à Paris enn_yeux d_ngereux p_lluant On v_ à Paris en v_iture en a_ion en b_teau en m_ntgolfière en tr_in en v_lo pr_tique m_derne r_pide s_r ch_r m_derne m_is ce n’_st pas ch_r m_derne d_ngereux p_rce que c’_st

en c_r en b_s à pi_d p___e que c’_st On __ à Paris p___e que ce n’_st pas On v_ all_r à Paris e___y__x d___er__x p_l___nt On v_ à Paris en v__t__e en a__n en b____u en m_ntg__fi__e en tr__n en v__o pr_t___e m_d___e r_p__e s_r ch_r m_d___e m_is ce n’_st pas ch_r m_d___e d___er__x p___e que c’_st

en c__ en b__ à pi__ p___e que c’_st On __ à Paris p___e que ce n’_st pas On v_ all_r à Paris e______x d_______x p_____nt On v_ à Paris en v______ en a___ en b_____ en m______f___e en t____ en v__o pr_____e m_____e r____e s__ c__r m_____e m_is ce n’_st pas c__r m_____e d_______x p___e que c’_st

Les objectifs Manipulate vocabulary for modes of transport to say how you travel Give opinions of different transport Use the future tense to say how you will travel   

Écrire! Écrivez sur le Post-it comment vous voyagez à Paris! Ajoutez des opinions! Vous pouvez utiliser le futur aussi! On va en avion parce que c’est moderne et rapide. On va aller en train parce que ce n’est pas cher et c’est confortable.

Help! I only know the names of transport I’m okay! I can add opinions! I could teach it! I can use the future tense!