La Naissance Birth Le Premier Tête à Tête First Head to Head.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Halloween!!!.
Advertisements

Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Connaître to know, be acquainted or familiar with. Used for People and places. Je connais Tu connais Il/elle/on connaît P.p. - connu Nous connaissons Vous.
Mon jour dans lécole My day in school la classe de class.
À quelle heure il se lève?
On peut.... En classe Objectif:
Mon mariage!. Cet été, Mon mariage était le 9 juillet, 2011.
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
What about reflexive verbs?. A reflexive verb is one where the action refers back to the person talking. For example -
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Comment choisir un métier…
Téléphone à.
Mes activités.
He walks in the night, looking for the light, For someone to show the star, That will take him to a place, That seems so far.
Unité 2 A Français 1.
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
Le futur: l’usage Francais III.
QUI et QUE (QU’). Un pronom relatif allows us to __________ deux phrases ensemble quand il y a de la _________________________________ in ______________SENTENCES.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Mes Vacances : Révision
$100 $400 $300$200$400 $200$100$100$400 $200$200$500 $500$300 $200$500 $100$300$100$300 $500$300$400$400$500.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Aimer – to like, to love j’aimenous aimons tu aimesvous aimez elle aimeils aiment.
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Reflexive verbs usually (but not always) have the sense of something being done to oneself or to one another. In French, they are recognised by the ‘se.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
Warm up le 9 décembre # 12 P 213 – create one phrase for each subject pronoun in column A! Example: Tu es sur le court. Tu as une raquette. Tu vas faire.
Trey Moon April 5, 2012 Legacy within the content of my family
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Réponses pour les feuille de révision. 1)I don’t want to be late. 2)Do the dishes! 3)He just lost his basketball game. 4)We have just played tennis. 5)I.
10 STRINGS FOR YOU.
December 4, 2012 Steven Santiago. Danser  Je danse la salsa avec ma copine.  I Dance salsa with my girlfriend.
Let’s enjoy songs Session 3.
QUI et QUE (QU’). Un pronom relatif allows us to join deux phrases ensemble quand il y a a repetition of nouns in BOTH SENTENCES. Le commencement de.
JUNE 10,2013 SHAIRY CARDONA FAMILY FINAL PROJECT.
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
BONNE ANNÉE ! LA SANTE FINI NOËL… DE L’AMOUR ET DU BONHEUR.
Les Matières Objectif: to learn the school subjects in French.
Les verbes en –ER Français I
Fais-moi une description de ton collège
Leçon 1.3. Quel temps fait-il? Il faitbeau Il faitchaud.
4 th European narcolepsy Day in Madrid « One for All, All for One » Alexandre Dumas What’s news since Bologna ? The 3rd day was the occasion: -To make.
All About Me!!!!!!!!!!!!!! Tout Sur moi!!!!!!! By Anthony Garcia.
Unité 2-A Le Présent. How do you form the present tense? Take off the –er ending from the infinitive...
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
Using ER Verb Endings Français 1. chanter to sing.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Point de départ Like other commonly used verbs, the verb faire (to do, to make) is irregular in the present.
What's your favourite present? What presents did you get?
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
CHRISTMAS IN FRANCE TRADITIONS AND CAROLS. CHRISTMAS IN FRANCE In France, Christmas is a time for family and generosity –People celebrate with family.
Let’s recap what you’ve learnt so far.
Tout à propos de moi!. Partie 1 Mon nom est Jennifer Bastarache. J‘ai 25 ans. Je mesure 5 pieds et 7 pouces. J’ai les cheveux blonds. J’ai les yeux bleus.
«Je dis aime» -M- (Matthieu Chedid). Le journal d’échauffement le 6 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 I like to swim in the ocean, but I prefer.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
«Dans ma rue» Féfé. Le journal d’échauffement le 8 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 -Hello, this is Jean-Paul. 0 -Nice to meet you. 0 Want to.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Warm up: Quels sont les mois*? La Saint Patrick La Saint Valentin Thanksgiving Independence Day New Year’s Eve New Year’s Day Last day of school First.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
Révision LO: TO REVISE FOR THE TEST. _14/Mes_tempslibre_COfmx.htm Games to play and revise at the same time.
SOCIÉTÉ HONORAIRE DE FRANÇAIS October 3 rd,
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Transcription de la présentation:

La Naissance Birth

Le Premier Tête à Tête First Head to Head

Les Mamans… Mommies…

…et les Papas …and Daddies

…et les grand-parents …and Grandma & Grandpa

Les Premiers Jeux First Games

Les Premiers Jeux First Games

Les Premières Rencontres First Meetings

Les Stars de la Musique Music Idols

Pas toujours facile la vie… Life is not so easy…

J’aime les Robes I like dresses

La Campagne Countryside

Les Vacances Holidays

Les Années Collège Junior High School

Top Models

… Always Top Models

Félicitations aux diplômés Congratulations to the graduates

Vive la fête! It’s time to party!

Hobbies

A chacun son basket! Enjoy the basket(ball)!

Les Voyages d’Elana Elana’s Trips

Les Voyages d’Elana Elana’s Trips

Les Voyages de Seb… Seb’s Trips… Annecy

Newcastle Les Voyages de Seb… Seb’s Trips…

Liverpool Les Voyages de Seb… Seb’s Trips…

…et les Coupes de Cheveux! …and Haircuts

…et les Coupes de Cheveux! …and Haircuts

Les Voyages de Seb … et les Coupes de Cheveux! Seb’s Trips… and Haircuts

Seb arrive à Chicago Seb’s Arrival in Chicago

Et un jour… And one day…

La rencontre The Perfect Mix

Encore et toujours le Basket! Basketball for ever!

Encore et toujours la Fête! Always Party!

Encore et toujours…! Always…!

Le ski ensemble! Skiing Together! J’ai commencé plus tôt… I started earlier in the Jura…

Encore et toujours l’Amour! Always Love!

Les Futurs Mariés The Future New Bride and Groom

Le Mariage The Wedding

Félicitations !!! Congratulations !!!