2011-2012.   Mrs. Whitney Painter  Graduated Auburn University  Undergraduate degree in French and Poli-Sci  Graduate degree in foreign language.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le passé composé Date: Today you are going to learn how
Advertisements

Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Karen Campbell Kuebler Baltimore County Public Schools
Présentez-vous.
Handy Verbs Close Future Tense With the Angry Family Going to.
Les Pronoms Complements. Me – to me Te – to you Nous – to us Vous – to you **Note: When you conjugate the verb, the subject of the verb is for the person.
Une pomme Une poire Une pêche Une banane Une tomate Une glace
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
Lundi le 17 mars 2014
BIENVENUE!!! PLAT DE FRUIT “Fruit dish” by Georges Bracque.
Le plus-que-parfait 1.The plus-que-parfait is formed by using the imperfect tense of the helping verb avoir or être and the past participle. Remember that.
Futur simple.  French Tenses French Tenses  Choose an infinitive Choose an infinitive  -er future -er future  -ir future -ir future  -re future -re.
Mercredi le 17 septembre, 2014.
Database irregular verbs Français II. database This is a year-long project. Slide 3 gives students a sample of how to set up the database. Excel (or other.
Français 2, 4 Mars 2013 Ouvrez vos livres à la page 148. Faites #2. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce que je dis, mais.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
French 8/31/11 Ouvrez vos livres á la page 1. Lisez-le! Instructor: "Isn't it remarkable how quickly the kids learn to drive the car?" Parent: "Yes, especially.
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Vocabulaire 5.1 Français II J’ai passé une journée épouvantable!
 lundi, le 27 août, 2012 MOT DU JOUR Hear native speaker sound demi-soeur: stepsister Mon père et sa nouvelle femme ont des jumelles, j'ai maintenant.
Français 2, 21 Janvier 2013 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
Français 2, 20 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 208. Faites # 7. What kind of nut sounds like a sneeze? Être rangeé(e) – to be tidy; to be neat. La.
Avec AVOIR. Most verbs use avoir to form the past tense!!!!
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Tout le monde, il est beau!.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what you wear for different occasions.
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
Welcome to SS3 2014/2015 SESSION FRENCH LANGUAGE.
Midterm Review Français I
Le passé composé Form the perfect tense with regular AVOIR verbs Form the Perfect Tense with regular & irregular AVOIR verbs Form the perfect Tense with.
Vendredi, le 14 septembre. MONDAY!!! PERIOD 2 - 7:30 – 10:00 PERIOD :06 – 10:36 Emergency Lockdown Procedures (late arrivals will report to the.
Stress Pronouns French 2 Review. Stress Pronouns Moi = me Toi = you Lui =him Elle = her Nous = us Vous = you Eux = them (masc.) Elles = them (fem.) DO.
Écrivez en français: Objectifs Today we will work on:  Numbers  Days of the week  Exchanging simple spoken and written.
I can talk about my classes. I can understand the rules in a typical French school. Aujourd’hui nous allons Parler de nos cours Réviser quelques expressions.
Les thèmes: 82% of A* to C at the French GCSE last year!! If you work hard you can do even better!
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
Projet avec Prezi: le titre: Voilà mes vacances ________(adj) VACATION = les vacances Toujours feminin pluriel!!
A TERM IN LANGUAGES. Dressing up in year 4B Je porte un pantalon violet et une veste rouge et blanche. Je porte un pull marron et un chapeau rouge.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Le Passé Composé Des verbes réfléchis. La Norme:  Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through comparisons  Les questions essentielles:
I can talk about my typical routine, past and present Aujourd’hui nous allons Décrire notre journée typique Parler à deux Réviser nos relations Réviser.
F102 Troisième Examen Révision. Purpose of exam 3 Not meant to test how well one can review, although review should prove helpful. Is meant to assess.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Des gens célèbres du monde francophone Unité 9. In this unit you will be able to: Recount personal Describe personal events Ask for information Give information.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
Do now: 1/27 Vrai ou faux? 1.You use the « nous » form of the present tense to conjugate the imparfait. 2.The je and il form endings in the imparfait are.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Français 2, 19 septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 26. Faites le # 7. What does Mr. Buffalo say to Buffalo Jr. as he leaves for work? Flou/e – hazy,
Le Passé Composé des Verbes Réguliers
(= for (how long) / since (when?)
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
Asking about Days , Months, years, and dates
Le passé composé avec être
Daily Routine and Times.
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
Le Passé Composé.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Le passé composé avec être
Transcription de la présentation:

  Mrs. Whitney Painter  Graduated Auburn University  Undergraduate degree in French and Poli-Sci  Graduate degree in foreign language education  Mobile native About me!

  Make-up work  3 days to report to me  Late/Incomplete work  1 day late=75% of grade  2 days late=50%  3 days late=0%  (teacher discretion)  Cell Phone  No cell phones! Classroom Policies and Procedures

  Participation  Quizzes  Tests  Bonus  My website:  wpainter.pbworks.com wpainter.pbworks.com Grading

  7 th Grade  Alphabet  Greetings  Descriptions  Clothing  Colors  Body Parts  Family  Numbers 0-1,000  Classroom Objects  Subjects  Time  Calendar  Professions  Present Tense Verbs  Napoleon What we learn

  8 th Grade  Food and Markets  Restaurant  Traffic Signs  Weather  Seasons  Climate  Animals  City  House  French Revolution  Past Tense Verbs  World Geography  General Review What we learn

  Français III  Vocabulaire  Au revoir les Enfants  L’Holocauste  La Résistance  Les Orphelins  Le Présent  Le Passé Composé  L’Imparfait  Carmen  La Condition aux Femmes  L’Injustice  La Religion et la Peine de Mort  Le Mariage et La Famille  Le Futur Proche  Le Futur  Le Conditionnel What we learn

  Français III  Vocabulaire  Maigret et le Clochard  Les Cathédrales du Moyen-Age  Les Sans-Abris  Les Restos du Coeur  L’Immigration  Le Racisme  Plus Que Parfait  Conditionnel Passé  Pronoms Relatifs  La Vie en Rose  Édith Piaf  La Religion et les Jeunes  Les Valeurs Familiales  La Richesse What we learn