Écrivez You have a new French pen pal. Write out the following in French: -Greet your friend. -Tell her your name. -Tell her where you are from. -Tell.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Bonjour!.
Advertisements

Hello / Goodbye.
Mes activités.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
Qu’est-ce que ça veut dire?
Cours pour Réceptionnistes Hôtel Excelsior Cours 3.
jeudi – le 14 août I. Copiez dans ton cahier et PRATIQUEZ!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Unité 1 Leçon 1 C How to greet a friend/classmate: Salut! How to greet a teacher/adult: Bonjour! Monsieur Madame/Mademoiselle How to say good-bye: Salut!
Français I Madame RAMIREZ
Unit 1 – Greetings and Salutations
Français I Mercredi 27 août Trouvez la citation du 26 août. 5 minutes
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
1 AU SECOURS UNITÉ 2 AIM to understand and use French numbers, money and prices.
Unité 1 Leçon 1B Vidéo l’affiche (f) l’agrafeuse (f) le bureau le cahier la carte la chaise le crayon les devoirs la fenêtre la feuille de papier l’horloge.
UNIT 1: GETTING ACQUAINTED
Unité 1 Leçon 1C.
Revue de la leçon 4a et 4b. Ecrivez les réponses sur votre ardoise blanche. Utilisez le mouchoir pour effacer les réponses.
LES NOMBRES DE 20 À 100 Professeur : Mme Stella Iéronymaki.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
+ Number Review/-Er Verbs Ms. De Arcos. + Do Now Write me a letter telling me about yourself. Below are some guiding questions: What’s your name? How.
French Numbers. 0zéro 1un 2deux 3trois 4quatre 5cinq 6six 7sept 8huit 9neuf 10dix.
How to greet people and ask how they are doing
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Les nombres en fran çais Use two-column notes format… 0-z éro.
Écrivez You have a new French pen pal. Write out the following in French: -Greet your friend. -Tell her your name. -Tell her where you are from. -Tell.
Les salutations.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Translation/ Traduction
TRENTE
Un deux trois. Quatre cinq six Sept huit neuf Dix onze douze treize Dix Onze douze treize.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Until I am measured, I am not known. Yet how you miss me, When I have flown! What am I?
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Nationalities, Numbers, and Other Important Things.
[number 1-100]. C’est facile de compter en français 0 zéro 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit 9 neuf 10 dix.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
LES NOMBRES. Zéro Un Deux Trois Quatre Cinq.
La province de Québec Montréal Pour communiquer How to inquire about people: Tu connais…..? (Do you know…?) Tu connais Jean-Paul? How to describe.
La Martinique La Statue de la Liberté La Tour Eiffel.
Révision Review (greetings, numbers, clothes, weather, time)
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Les Numéros zéro 0 un 1 deux 2 trois 3 quatre 4.
0 zéro 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six.
Wk 5: Booking a table in a restaurant Nom de la personne qui fait la réservation Nombre des personnes Jour et heure Prix Menu Numéro de téléphone.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Les nombres en fran çais Use two-column notes format… 0-z éro.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Les Nombres Un Deux Trois Quatre Cinq Six Sept Huit Neuf Dix Onze
LES NOMBRES. Zéro Un Deux Trois Quatre Cinq.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
D’Accord 1 Leçon 1 Greetings and Introductions
Transcription de la présentation:

Écrivez You have a new French pen pal. Write out the following in French: -Greet your friend. -Tell her your name. -Tell her where you are from. -Tell her your nationality.

Tu as la parole Introduce yourself by telling… -your name (spell it out as well) -your nationality -which city you are from

Conversation At a party you meet an exchange student who speaks only French. Ask your new friend… -what his or her name is -if he / she is French or Canadian -if he / she is from Paris or Quebec

Unité 1, Leçon 1C How do you greet your teachers when you see them before school or in the hall? How does this differ from how you greet your friends? Vidéo-scène: p. 22

Pour communiquer Salut! = Hi / Goodbye Bonjour! = Hello Bonjour, monsieur! Bonjour, madame! Bonjour, mademoiselle! Au revoir! = Goodbye ***In written French, the following abbreviations are commonly used: M. Dalton = Monsieur Dalton Mme. Dafoe = Madame Dafoe Mlle. Ritter = Mademoiselle Ritter

Bonjour ou Salut?

You are enrolled in a French school. Greet your friends and teachers. Modèle: Valérie = Salut Valérie! 1.Céline 2.Monsieur Masson 3.Nathalie 4.Marc 5.Madame Albert 6.Mademoiselle Boucher

Pour communiquer Ça va? = How are you? How are things going? How’s everything? Ça va! = (I’m) fine. (I’m okay). (Everything’s all right). Zut! = Darn! – Zut! Ça va mal. Merci = Thanks! – Ça va, merci.

Ça va? Ça va…

Ça va? Ça va? (How are you?) is an informal greeting that corresponds to the following expressions: Comment vas-tu? (when addressing a friend) -Bonjour, Paul. Comment vas-tu? Comment allez-vous? (when addressing an adult) -Bonjour, madame. Comment allez-vous?

Vidéos Z50 Z50 EOTg EOTg

Dialogue Exchange greetings with your classmates and ask how they are doing. Modèle: Salut, (Thomas)! Ça va? -Ça va! Et toi? -Ça va bien. Merci.

Situations. How would you respond in the following situations? Modèle: You have the flu. -Ça va? -Ça va mal! 1.You just received an “A” in French. 2.You lost your wallet. 3.Your uncle gave you five dollars. 4.Your grandparent sent you a check for $ You bent the front wheel of your bicycle. 6.Your parents bought you a new video game. 7.Your little brother broke your cell phone. 8.It’s your birthday. 9.You have a headache. 10.You just had an argument with your best friend. 11.Madame Dafoe has just canceled a quiz.

Answer “Ça va?” for the following

Révision You are spending spring break on the French Caribbean island of Martinique. At the beach, you meet a French teenager. -Greet your new friend. -Ask how he / she is/ -Ask your new friend his / her name.

Les consonnes finales (Final consonants) In French, the last consonant of a word is often not pronounced. -Final ‘s” is usually silent. -trois, français, anglais -Most other consonants are usually silent. -Richard, Albert, Robert, salut, américain, canadien, bien, deux -The following consonants are usually pronounce: c, f, l and sometimes r. -Éric, Daniel Lebeuf, Pascal, Victor -However, the ending –er is usually pronounced /e/. -Roger, Olivier

Les nombres de 0 à 20

Les nombres de 20 à = vingt30 = trente 21 = vingt et un31 = trente et un 22 = vingt-deux32 = trente-deux 23 = vingt-trois33 = trente-trois 24 = vingt-quatre34 = trente-quatre 25 = vingt-cinq35 = trente-cinq 26 = vingt-six36 = trente-six 27 = vingt-sept37 = trente-sept 28 = vingt-huit38 = trente-huit 29 = vingt-neuf39 = trente-neuf *Use et before un: vingt et un

Les nombres de 40 à = quarante, quarante et un, quarante-deux, quarante-trois, quarante-quatre, quarante-cinq, quarante-six, quarante-sept, quarante-huit, quarante- neuf 50 = cinquante, cinquante et un, cinquante-deux, cinquante-trois, cinquante-quatre, cinquante-cinq, cinquante-six, cinquante-sept, cinquante-huit, cinquante-neuf 60 = soixante, soixante et un, soixante-deux, soixante- trois, soixante-quatre, soixante-cinq, soixante-six, soixante-sept, soixante-huit, soixante-neuf

Les nombres 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, = vingt 30 = trente 40= quarante 50 = cinquante 60 = soixante

Séries. Read the following numbers out loud

Séries. Say the numbers in series. *Count by 3s: 3, 6, 9, 12, 13, 18, 21, 24, 27, 30, 33, 36, 39, 42, 45, 48, 51, 53, 56, 59 *Count by 4s: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60 *Count by 5s: 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60