« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
Talking about yourself
Les verbes: vouloir, pouvoir et devoir
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Passé Composé (être ou avoir. . .)
Choisis la bonne réponse.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Quest-ce qui se passe? (read silently please) French 101: For beginners (if you have 2 or more years of recent High School French or are unsure of placement,
Thème et Objectif pour Aujourd’hui To talk about your daily activities using reflexive verbs in the past tense.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Conjugation for –er verbs
LEÇON 67.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien l’examen d’unité 4 lundi/mardi.  Sortez vos devoirs: A3, B3, et C3.  Tout de suite: C6 (Oui ou.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Warm up You probably know the names of your clothes ( you are wearing today) in English; using your smart phones, find equivalents of those names in French.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
WALT: To talk about the internet in French.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Let’s play battleship!.
Forming questions in French
Les adjectifs possessifs
Les Mots Interrogatifs
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Les Pronoms Direct & Indirect.
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN

I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
Faire + une autre verbe Saying what you have someone else do for you.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Direct and Indirect Shauna O.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Bonjour! Je m’appelle Madame Berndt. J’adore la France et j’adore faire du surf.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
We all ready know two French verbs. What are they?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
Pronom Personnel. Definition  Un pronom remplace un élément de la phrase.  A pronoun replaces an element in the sentence.
1. Les terminaisons: --ai --ons --as--ez --a--ont Le Futur: “will” Amsco=p
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Je me suis réveillé(e) – I woke up Tu t’es réveillé(e) – you woke up (informal) Il/elle s’est réveillé(e) – he/she woke up Vous vous êtes réveillé(e)(s)
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
Questions essentielles: Quel jour est-ce?/Quelle est la date? Objectif: Je peux utiliser le jour et la date. Devoir: Étudiez QUIZ prochain: Unité 3 totale.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Transcription de la présentation:

« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. » On parle français! Utilise: « Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »

1. Sors un téléphone 2. Sur internet, va à: mainlandfrench.wikispaces.com 3. Clique « français 3 » 4. Clique « materials list »

En partenaire, discutez: Quels sont les matériaux nécessaires pour la classe de français?

Bravo! Tu as fini! On parle anglais!

What do I need to know about this class? Please silently brainstorm What do you already know about how I run my classes? What questions do you have about this year specifically?

What do I need to know about this class? Share your 5 with a partner, and narrow down your ideas to the 3 most important

Je peux… (I can) Understand when I need to speak French and when it’s ok to speak English Access the class website and materials list

On parle français!

Tourne à un(e) ami(e) et demande: Ça va? 

Cherche les verbes au passé compose :

Bravo! Tu as fini! On parle anglais!

Je peux… Identify passé compose in a sentence Ask for help Tell the teacher when I do not understand Ask for help

sois patient(e) Pour réussir dans cette classe: aie le courage de parler français complète tout ton travail pose des questions quand tu ne comprends pas