 Qui est présent?  Les dates importants  La carte francophone  Pour commencer: ce, cet, cette, ces  Le travail en partenaires  Ecoutons.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Bonjour!.
Advertisements

Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
WHAT/WHICH ONE? THIS ONE!. Review the forms of quel meaning what or which: MasculineFeminine Singular Plural.
Chapter 3 Review Madeleine Liversidge Per 6. NOTES: Un /une (f.) = a/an De after ne…pas Des = plural Ex) Jai un crayon. Jai une calculatrice. Ex) Nous.
Chapitre 3: Tout pour la rentrée.
Les adjectifs possessifs
Qui est présent? Les posters du monde francophone Les feuilles de résumer La carte francophone.
Le possessif au pluriel. several owners, one thing owned We own it: Our classroom. You all own it: Your classroom. They all own it: Their classroom.
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
Le possessif au pluriel. one owner Voila ma classe. Voila ton sac-à-dos. Voila ses stylos.
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
La Grammaire: Indefinite articles and plural of nouns Page 24.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Faire maintenant! Do Now!
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Les adjectifs possessifs
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
C’est combien ? Les euros
Chapitre 4.2 Les fournitures scholaires.  En retard / à l’heure / en avance  (late) (on time) (early)  Les cours commencent à huit heures moins le.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les adjectifs possessifs
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
A Verbs like acheter (to buy) end in: e + CONSONANT + -er.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Dans la classe de français
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
Possessive Adjectives 1.You use possessive adjectives to show possession or ownership. They must agree with the nouns they modify in gender (masculine.
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
SAYING HELLO SAYING HELLO.
C’est à gauche ou a droite? A
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
 Qui est présent?  Pour commencer  Les feuilles de note (pour les interims)  Les adjectifs demonstratifs  La carte francophone.
A Les articles pp. R4-R5 In French, articles and adjectives agree with the nouns they introduce. They are MASCULINE or FEMININE, SINGULAR or PLURAL. Definite.
Reprise Rappel 2, Part 2 Revised: 9/2/12. les endroits un endroit un quartier une ville une maison une rue un café un centre commercial un cinéma un hôpital.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
QU’EST-CE QU’ON VA ACHETER? (3-2) un short des baskets un romanun disque compact un jean un ordinateurune montre un portefeuille.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Negative sentences Questions
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Les Fournitures Scolaires
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
Vendredi le 13 octobre.
Transcription de la présentation:

 Qui est présent?  Les dates importants  La carte francophone  Pour commencer: ce, cet, cette, ces  Le travail en partenaires  Ecoutons

 La feuille de notation déc. 8-9  Les posters: déc  Une interro: La carte francophone: déc  L’examen chapitre 3: déc 20-21

 Francophone: French-speaking  Where are the following countries on the world map?

 Masculine before a consonant sound Singular THIS: CE Singular THIS: CET Singular THIS: CETTE Plural THESE: CES Masc. before a consonant sound Masc. before a vowel sound FeminineMasculine OR feminine CE tableau CE taille- crayon CE pull CE copain CET étudiant CET objet d’art CET ami CET anorak CETTE chaise CETTE banque CETTE affiche CETTE école CES fleurs CES chaises CES anoraks CES chiens

CETTE CHAISECE CRAYON

 Ce roman  Ces pulls  Cette montre  Ce jean  Cet ordinateur  Ce portefeuille  Ces baskets  Ce magazine

To get someone’s attention: Pardon, Excusez-moi, Monsieur/madame/mademoiselle To ask how much something costs: C’est combien, s’il vous plaît?

 To express and respond to thanks:  Merci (thank you) Merci beaucoup! (VERY MUCH) Merci bien! (A LOT)  A votre service (you’re welcome) De rien (it’s nothing) Je vous en prie (you’re welcome)

 You’re at the store and you would like to buy something. First you must ask the cashier how much it costs.  Elève A: Pardon, Monsieur/Mademoiselle. Je voudrais acheter ce cahier. C’est combien, s’il vous plaît?  Elève B: C’est deux euros.  Elève A: Merci.  Elève B: A votre service.

 The next object you receive, you will switch roles. Elève A becomes élève B, and vice versa.  For each new object, think of a different way to say “thank you” and “you’re welcome” until you use all three ways.

 Un crayon 1€Un portefeuille 8,59 €  Un roman 3,59 €un stylo 1,50 €  Un jean 29,50 €une montre 48,50 €  Un drapeau 10 € une trousse 4,29 €  Une carte 2,25 €des baskets 59 €  Des gommes 2 €une règle 3,49 €  Une vidéocassette 14,30 €

 P. 84 ex 14  Several shoppers in the Vocabulaire (box)are going to tell you what they would like to buy. As you listen to each speaker, look at the illustrations above and identify the person. Write down his or her name.

 Dites-moi:  4 demonstrative adjectives  3 ways to say “You’re welcome”  2 ways to say “Thank you”  1 way to say “Excuse me”  Don’t forget your name.