Le Français III / IV - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Les adjectifs possessifs How to decide????. Ask yourself 2 questions 1.Whose is it (go to that row) 2.Is the object masculine, feminine, plural? (go to.
Les adjectifs possessifs
Bienvenue!!! Basic French Conversation Le 19 Février Mme Wilson UWSP.
Cest lundi, le 13 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 16 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est vendredi, le 17 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Unité 1: Au jour le jour. Thème et Objectifs In this unit, you will discover: Culture What French people call “le look” and why it is important to them.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Français I – Leçon 3A Structures Descriptive adjectives & Possessive adjectives.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
4 Le verbe Venir et Venir de + l’infinitif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
I didn’t want to forget to tell you
French 1: être and adjectives 10/20/2014. lundi Le mot du jour: l’accord (agreement) L’objectif: Falcons will demonstrate an understanding.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Journal – jeudi, le vingt-trois oct. Montrez-moi les 8 phrases au négatif.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Reflexive verbs usually (but not always) have the sense of something being done to oneself or to one another. In French, they are recognised by the ‘se.
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Tout le monde, il est beau!.
LA NATIONALITE= NATIONALITY.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
(Les Verbes Réfléchis) REFLEXIVE VERBS. Lesson Objective: - To understand what reflexive verbs are and what they look like. - To learn the reflexive pronouns.
Vocabulaire La description des personnes (The description of people)
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 22 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Opinions sur les professeurs
Faisons connaissance! Les introductions. In French and English there are formal and informal levels of language. In general, the informal style is used.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 6 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Negative sentences Questions
Les Verbes Réfléchis REFLEXIVE VERBS THE SECTIONS OF THIS POWERPOINT ARE NUMBERED 1-5. AS YOU READ THROUGH AND TAKE NOTES, PLEASE COMPLETE LES DEVOIRS.
Revue pour le test de la leçon 11.. Présentations: form sentences with the following elements. Je/avoir/cousine/canadien.
Le faire causatif The causative faire construction = faire + infinitif LgLg.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Transcription de la présentation:

Le Français III / IV - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions COMPARISONS - Develop Insight into the Nature of Language and Culture Standard 4.1: Students demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own Objective: Student will present him/herself including his/her name, profession, and nationality Assessment Informal: Observation of student writing and speaking Formal: Students will construct contextualized communication pieces Prerequisite Knowledge: Knowledge of introduction in English and/or their heritage language New Knowledge/ Academic Language: Student will present themselves in French Class Time: 50 minutes Materials from teacher: Smart Board with related tech items, and PowerPoint presentation Materials from student: Student French notebook and writing utensils as described in COURSE EXPECTATIONS Connection: Texas Language Arts Differentiation: As per Individualized Education Program Teacher’s Reflection: Student’s Reflection:

Une révision: les Noms: écrivez Aiko – Japon Bonjour Aiko. Tu es française? Non, je suis japonaise. Adèle – France Bonjour Adèle. Tu es française? Oui, je suis française. Et toi? Tu es français(e)? _______________________

Une révision: les Noms: écrivez Mlle Saiko – médecin Bonjour mademoiselle Saiko. Vous êtes professeur? Non, je suis médecin. Mme Sannier – professeur Bonjour madame Sannier. Vous êtes professeur? Oui, je suis professeur. Et toi? Tu es professeur ou étudiant(e)? _______________________

Une révision: Quelques descriptions physiques et de personnalité: physiques grand(e) - tall jeune – young petit(e) – small brun(e) - brunette blond(e) - blonde âgé(e) – elderly beau(belle) - handsome /pretty personnalité intelligent(e) – intelligent aimable – kind/nice travailleur(euse) – hard-working heureux(euse) – happy gentil(e) – kind patient(e) – patient sympathique – nice

Une révision: Qui suis-je? Draw yourself here Descriptions physiques (3) Je suis ____________, ______________ et ______________. Descriptions de personnalité (3) Je suis ____________, ______________ et ______________.

Révision: Complétez le dialogue avec >, >, > ou > 1) Je suis en vacances ______ Paris. ______ France. Et toi, tu es ______ Paris en vacances? 2) Oui, je suis en vacances ______ ma grand- mère. 1)Je suis ______ mes amis du lycée, Marco et Marie. 2)Marie est de quelle ville ? 1) _____________________Lyon.

Les Articles Définis >, >, > ou > sont utilisés quand le nom est déterminé: 1) Par une proposition relative: J’ai rangé les photos qui étaient dans mon sac. C’est à ton tour ____________________________ 2) Par la situation de communication: Il y aura quelques exercises à faire : les divisions et l’écriture doivent être changes. C’est à ton tour ____________________________ 3) Par un complément de nom: C’est le slogan de mon école. C’est à ton tour ____________________________

Les Articles Définis >, >, > ou > Il est utilisé pour exprimer la mesure: 1)J’ai trouvé du tissu à $4 le mètre. 2)Les oranges coûtent 6 € la douzaine. 3)Dans cette station-service on achète de l’essence à 8 ₤ le litre. 4)Il est interdit de conduire à plus de 100 km à l’heure. C’est à ton tour 1) _________________________________________ 2) _________________________________________ 3) ____________________________________ 4) ____________________________________

Les Articles Définis >, >, > ou > Il est utilisé à la place de l’adjectif possessif devant les noms indiquant les parties du corps: 1)J’ai mal à la tête despuis ce matin. C’est à ton tour _________________________________________ Cet emploi est courant avec les verbes pronominaux [verbs with reflexive pronouns – one does something to oneself] 1)Il se lave les cheveux. [he washes his own hair] 2)Je me brosse les dents. [I brush my own teeth] C’est à ton tour 1) _________________________________________ 2) _________________________________________

Les articles définis masculin singulier et pluriel ont chacun [each] une forme contractée [de + le] > & [de + les] > 1)À l’entrée du supermarché près de ma maison, il y avait des belles fleurs. C’est à ton tour _________________________________________ 1)Il vends des fromages frais qui viennent des fermes locaux. C’est à ton tour 1) _________________________________________ _____________________________________

Lesson Plan: Leçon 3 Student’s Reflection: Write down in your notebook at the end of this lesson: 1)Through this lesson I have learned... 2)This means...