Les négations  Il n’y a  pas  rien  plus  personne  jamais.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Replaces the name of a place, a thing, or an idea.
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Les expressions négatives Aussi vous pouvez regarder vos livres (p79)
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Les problèmes en vacances
UNE FOIS POUR TOUTES LEÇON 9
Monsieur verbe auxilliaire
Aller. Sortez vos schémas dhier. Demadez aux autres: Quest-ce que tu as écrit? Quand on a fini, on sassoit Quand tout le monde a fini le schéma, on va.
Match-up the numbers to the letters
Les Expressions Négatives
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Les expressions négatives
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Français 2, 10 Novembre 2014 Ecrivez cinq phrases, utilisez adjectifs et les choses dans tes chambres. La chance - luck. Bonne Chance! Why are there fences.
Chapitre 5 Lesson 6 Essential Question: How can you describe where you live in French?
Français 2, 8 septembre 2014 Ecrivez des phrases complets: Quand est- ce que vous avez les maths, l’anglais, le français, et l’histoire. Comment vous trouvez.
Healthy Lifestyle – Les Repas
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Le passé composé du verbe aller
Making sentences negative
Français 11/4/13 Ecrivez six phrases; trois cours que tu aimes et trois cours que tu n’aimes pas. What has three teeth and sixty feet? Le monde – the world.
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Negation / Negative Expressions Composition Notebook pp
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
La nourriture française
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
2 La négation Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1:
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Les verbes réfléchis au passé composé
Negatives How to form. Ne……… pas Not Ne……… pas Not Ne……… plus No longer, no more Ne……… plus No longer, no more Ne……… jamais Never Ne……… jamais Never Ne………
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
OBJECTIF T To be able to recognise negatives o be able to use negatives when talking about food.
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Le voyage et la francophonie
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Le français 2 Chapitre 3 Grammaire 1 The partitive article, the pronom y and question words.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Les Expressions Négatives WALT:Formez des phrases négatives.
Français 30 septembre 2013 Ecrivez une phrase pour chacque exemple sur le “C.D.O” á la page 26. Sois honnête. What did the hamburger name her daughter?
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Welcoming Someone Bienvenue chez moi! Bienvenue chez nous! Merci.
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
«J’ai vu Maman embrasser le Père Noël». Le journal d’échauffement le 22 décembre 0 Le but: I can use school subject vocabulary. 0 Avoir – to have.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
F102 Troisième Examen Révision. Purpose of exam 3 Not meant to test how well one can review, although review should prove helpful. Is meant to assess.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
On va rechercher de bonnes vacances!
Transcription de la présentation:

Les négations  Il n’y a  pas  rien  plus  personne  jamais

Exemples des négations  Il n’y a pas de neige à Singapour – There is no snow in Singapore.  Le sac est vide; il n’y a rien dans le sac – The bag is empty; there is nothing in it.  Il n’y a plus de rôti de boeuf – There is no more roast beef  La salle est vide; il n’y a personne – The room is empty; there is nobody in it.  Il n’y a jamais de neige à Singapour – There is never any snow in Singapore.

affirmativenégative encorene..plusStill/some more ≠ no more quelque chosene..riensomething ≠ nothing quelqu’unne..personnesomebody≠nobody déjàne..jamaisalready≠never

 Est-ce que tu es déjà allé en France?  Est-ce que tu as encore de l’argent?

 Est-ce que tu vois quelqu’un dehors (outside) ?  Est-ce qu’il y a quelque chose dans la boîte?

Dossier 8 Exercice 13

Entraînement oral

Devoirs  Closure – ex. 20  Compréhension orale – ex. 25  Rédaction – ex. 27

Rédaction – exercice 27  Ecrivez une carte postale à un(e) ami(e) pour lui raconter vos vacances en France. Ajoutez vos impressions sur la cuisine française.  Write a postcard to a friend to tell him/her about your vacation in France. Mention the food you ate and what you think of it.

How to start a postcard  The date – Le 18 septembre 2007  Cher/Chère/Chers/Chères ______,  Greeting – Comment ça va? Comment est-ce que tu vas?

Tell your friend about your vacation in France – some guiding questions  Use the passé composé  When did you go to France?  Which city did you visit?  Who did you go with?  What places did you visit?  What activities did you take part in?  Did you like them?

Tell your friend about your vacation in France – some vocabulary  Visiter – to visit (a place)  Se promener – to stroll around

Tell your friend about French cuisine – some guiding questions  Where did you have your meals?  What French dishes did you eat?  Did you like it? Why?

Tell your friend about French cuisine – some vocabulary  Prendre le petit-déjeuner – to have breakfast  Prendre le déjeuner – to have lunch  Dîner – to have dinner  Au restaurant/au bistrot  C’était cher – it was expensive  C’était délicieux

How to end off the postcard  À bientôt  Bises  Je témbrasse  Sign your name