Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L’accord des adjectifs
Advertisements

Français I Mme Larson-Horne
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Describing and characterizing people
Bienvenue!!! Basic French Conversation Le 19 Février Mme Wilson UWSP.
masculine (at least 1 boy)
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
+ Chapitre 1Vocabulaire 1. Comment est la fille?
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Chapitre 2. Laccorde des noms, adjectifs, et verbes As you have already learned, in French, articles must agree with the nouns that they modify both in.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
1 Une amie et un ami.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
Chapter 1 Mots 1 brun brune amusant amusante.
échauffement mercredi le 28 août
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
4 Le Pronom Y Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: -How does the pronoun “Y” translate into English? -What does the.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les Adjectifs le français 1.
Les cours et les profs. Les cours et les profs.
1€ 2 € 3 € 4 € 5 € 1 € 2 € 3 € 4 € 5 € 2 € 1 € 3 € 2 € 5 € 4 € 5 € 4 € les articles les adjectifs le verbe être les questions La négation.
Une amie et un ami. Une amie et un ami amusante Comment est la fille? brune petite grande.
Forming questions in French
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Les Mots Interrogatifs
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Dans la classe de français
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Une amie et un ami Chapitre 1.
How is it conjugated in the present tense?
Question formation SUCCESS SERIES FRENCH. Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary):
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
French 1, Chapter 5 Section 1
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Powerpoint Jeopardy Le Vocabulaire (Les Noms) L’accord des adjectifs Les NumérosLes Articles Définis et Indéfinis Pauvre Anne
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
We all ready know two French verbs. What are they?
ÊTRE & AVOIR Vos meilleurs amis!. Être Je suisNous sommes Tu esVous êtes Il est Elle est On est Ils sont Elles sont.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Chapitre 2 Les élèves et les profs. VOCABULAIRE  Lesson: level-1-chapter-2-les-cours-et-les-profs-flash- cards/
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
Leçon 6: Une invitation. Vocabulaire Être d’accord: to agree Ex: Tu es d’accord (avec moi)? – Oui, je suis d’accord (avec toi). How would you say “we.
Negative sentences Questions
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Transcription de la présentation:

Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie

Vocabulaire Quizlet: Do all the exercises relating to the vocabulary of Chapter 1, un ami, une amie Flashcard, Learn, speller, Test, Scatter, Space Race https://quizlet.com/2885796/bon-voyage-1-chapter-1-flash-cards/

Audio - Compréhension Comment est la fille ?

Audio - Compréhension Comment est le garçon ?

Adjectifs An adjective is a word that describes a noun. In French, an adjective must agree with the noun it describes. Ex: La fille est blonde. Le garçon est blond If the noun is feminine, the ending of the adjective is often “e”.

Accord de l’adjectif

Règle de prononciation When a final consonant is followed by an “e”, you pronounce the consonant. When a word ends in a consonant, you don’t pronounce it. petite petit française français iIntéressante intéressant

DECRIPTION

DESCRIPTION

How to ask where are you from? Tu es d’où ? / d’où es-tu ? (you are from where?) (from where are you?) ANSWER: Je suis de Houston (I am from Houston)

Key words to ask questions French English Exemple Example Qui Who Qui es-tu ? Who are you? Que Quel/quelle/ quels/ quelles Quoi What Quelle heure est-il ? What time is it? Quand When Quand est-il là ? When is he here ? Où Where Où est l’élève ? Where is the student ? Comment How Comment est-il ? How is he? Pourquoi Why Pourquoi es-tu là ? Why are you here?

Cognates / degree Many words in French and English look alike even though they are pronounced differently = Cognates. Ex: intéressant, patient Here are some words to express degree. Il est amusant Il est assez amusant Il est très amusant Il est vraiment amusant

Practice: Listening (page A5) Track 02. Américain intelligent Blond intéressant Patient

Practice: Interviews Question : Qui es-tu? You are a journalist interviewing a classmate. Make a conversation following the following model: Question : Qui es-tu? Réponse : Je suis __________ Question : Tu es américain(e ) ? Réponse : Oui, je suis américain (e) Question : Tu es de Houston Réponse: Oui, je suis de Houston

Negation NEGATION in French is has 2 parts: NE…PAS. Imagine there are the buns of a hamburger. The meat is the verb, and the buns (negation) surrounds the ver. Ex: Je suis américain. Negation: Je ne suis pas français. Je suis américain.