Je pense que “ANGLETERRE “ est un pays parce que ça veut dire “England” Pour commencer…

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Où as-tu passé les vacances?
Advertisements

What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Les problèmes en vacances
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
GCSE Speaking Questions: Holidays
En général, je devais remplir les rayons et jétais obligé(e) de discuter avec les clients, mais le dernier jour on ma demandé de tapper trois lettres avant.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Les vacances-préférences
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Table des matières Une visite Part 1 Un séjour en France
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Y10 Fr work experience.
Travail Oral – Les Vacances
I can …talk about my holidays in the past
Mes dernières vacances: Révision
Aller. Sortez vos schémas dhier. Demadez aux autres: Quest-ce que tu as écrit? Quand on a fini, on sassoit Quand tout le monde a fini le schéma, on va.
Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure?
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Les Vacances H.M. Boddy.
SELNACCSEVA LES VACANCES. SELNACCSEVA LES VACANCES.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Les Vacances Use time phrases to enhance your writing
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Mes Vacances : Révision
5 7 8 Où est-tu allé(e) en vacances? Je suis allé(e) en……. pendant une semaine 1. France 2. Italie 3. Ecosse 4. Angleterre 5. Allemagne 6. Espagne 7. J’irai.
L/O: to know the formation of verbs in the imperfect tense and to use the imperfect and perfect tenses together Passé Composé.
Reliez les questions et les réponses
mardi quatorze octobre Les Vacances CA L/O To know how to reach target grade in writing by developing memorisation and language points Starter: Read the.
Any answer can be C+ if you always think PROF
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Jobs Vendeur/vendeuse Caissier/caissière Animateur/animatrice
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
GCSE conversation questions Tourism. 1.Qu’est-ce que tu fais d’habitude en vacances. D’habitude/normalement je vais en/au avec on loge/reste dans on descend.
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Au Collège Starter Activities.
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
GCSE Speaking Questions: Careers, Work and Work Experience.
Module 1.
1)Je pense que 2)En plus… 3)D’ailleurs… 4)À mon avis… 5)Aussi, 6)En fin de compte… 7)Je crois que 8)Cependant/Pourtant 9)En outre… 10) Mais 11) Par contre.
Work experience. Où as-tu fait ton stage en entreprise?
L’argent de poche En général, mes parents me donnent quinze euros par semaine. Je reçois aussi de l’argent à noël et pour mon anniversaire. Le mois dernier,
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Transcription de la présentation:

Je pense que “ANGLETERRE “ est un pays parce que ça veut dire “England” Pour commencer…

Objectifs: To prepare Speaking Questions – have you been abroad before By the end of this lesson you... Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accommodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A)

a) Mini ardoise – a deux traduisez le texte ci-dessous. b) Niveau A/B ou C…pourquoi? I went out three times to the cinema during my holiday, however, after having (to have) spent only two weeks in the country, I found the experience boring because I could not understand the language! I thought it was a difficult language. Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accommodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A)

Respond to Feed Forward in your red books Common errors: 1. Our holidays Nos vacances 2. To get bored s’ ennuyer I got bored = I was bored = 3. On Monday Lundi (no le/la in front) Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accommodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A)

Parle avec ton partenaire Quelle sorte de vacances préfères-tu ? Je préfère aller à l’étranger, parce que je n’aime pas les vacances en Angleterre! Ils sont trop ennuyeux. Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accomodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A) + detail J’aime me faire bronzer, donc, j’adore aller en Espagne ou aux Caraïbes. … Si j’avais le choix, j’irais en Italie, car j’adore la nourriture! + complexity?

Ecris la traduction pour être sur que tu comprennes les questions: 1. Tu es déjà allé a l’étranger? 2. Comment as-tu voyagé ? 3. Qu’est ce que tu as fait pour t’occuper pendant le trajet / le voyage? 4. Où as-tu logé ? 5. Quel temps a-t-il fait ? 6. Qu’est-ce que tu as fait pendant ton séjour? 7. Qu’est-ce que tu as apprécié le plus/le moins ? 8. Où vas-tu cette année en vacances ? Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accommodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A)

1. Tu es déjà allé à l’étranger? Tu as déjà été à l’étranger? Oui,... Non,... Cependant... J’aurais préféré aller... ce sera... C’aurait été Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accommodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A) Poser la question différemment? Poser la question différemment?

Yes, last year I went to Greece to visit my grand parents who have a house near the beech Oui, l’année dernière, je suis allé(e) en Grèce visiter (rendre visite) mes grand parents qui ont une maison prés de la plage. J’ai pensé que c’était vraiment fantastiques. Si j’avais le choix, j’irais …. Exemple de réponse Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accommodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A)

2. Comment as-tu voyagé ? Nous sommes allés en avion, parce que c’est trop loin d’aller en voiture! Le voyage était..., parce que.... Ma mère a pensé que le voyage était... Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accommodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A) How can you develop detail? What you did on the journey? What others did and thought? What would you change?

3. Où as-tu logé ? Nous avons logé dans un grand hôtel modern au centre de Tokyo. L’ hôtel avait beaucoup d’équipements, par exemple, un sauna, une piscine et des courts de tennis. Malheureusement, j’ai trouvé des cafards dans mon lit. Mon père a dû se plaindre au directeur d’hôtel! Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accomodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A) First impressions… Facilities available… Views?

4. Quel temps a-t-il fait ? Pendant la première semaine, il faisait... Par contre, pendant la deuxième semaine, il pleuvait et il neigeait, qui était... Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accomodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A)

5. Qu’est ce que tu as fait pendant ton séjour? Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accomodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A) D’abord,… ensuite… puis Use sequencing… Premièrement, Deuxièmement … Et finalement,… Après AVOIR + PP Avant d’avoir + PP Après ETRE + PP Avant d’ETRE + PP

6. Qu’est-ce que tu as apprécié le plus/le moins ? Ce que j’ai apprécié le plus, c’était la nourriture – c’était délicieux, car j’adore le sushi et le poisson! Par contre, j’ai trouvé la langue plus difficile, donc je ne pouvais pas communiquer aux japonais! Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accomodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A)

7. Où vas-tu cette année en vacances ? Cette année, je vais aller en Allemagne pour rendre visite à mes grandparents. Je vais prendre le car, parce que c’est moins cher et je vais faire des randonnées avec mon grand-père et son chien! Je veux aussi améliorer mon allemand! Can you respond to whether you have been abroad before with some basic detail? (C) Can you develop to include opinions and reasons? (ie – weather/accomodation/travel) and opinions with reasons. (B) Will justify reason in different tenses. (hopes and aspiration) (A)