Être (to be) Je suis (I am) Tu es (you are /informal) Il est/elle est (he/she is) Nous sommes (we are) Vous êtes (you are/formal and plural) Ils sont/elles.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Être = to be Je suis ► I am tu es ► you are Il/elle est ► he is/she is
Advertisements

Discovering French Bleu
Ce, Cette, Ces Ce/Cette/Ces means this, that or these. Ce is used for masculine nouns Cette is used for feminine nouns Cette is used for feminine nouns.
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
So what are Garfield and Odie saying?
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Bienvenue!!! Basic French Conversation Le 19 Février Mme Wilson UWSP.
masculine (at least 1 boy)
Indefinite articles, plural of nouns
Le possessif au pluriel. one owner Voila ma classe. Voila ton sac-à-dos. Voila ses stylos.
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
Chapitre 2. Laccorde des noms, adjectifs, et verbes As you have already learned, in French, articles must agree with the nouns that they modify both in.
La Grammaire: Indefinite articles and plural of nouns Page 24.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
Les verbes être et avoir...
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les Adjectifs le français 1.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
French 1: être and adjectives 10/20/2014. lundi Le mot du jour: l’accord (agreement) L’objectif: Falcons will demonstrate an understanding.
Les adjectifs possessifs
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Dans la classe de français
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Unité 1 Leçon 1B Vidéo l’affiche (f) l’agrafeuse (f) le bureau le cahier la carte la chaise le crayon les devoirs la fenêtre la feuille de papier l’horloge.
Tu es de quelle nationalité? Objectifs: to learn some nationalities in French to use the verb ‘to be’
Les nationalités.
How is it conjugated in the present tense?
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Jeudi Je suis + adjectifs Les chiffres de 1 à 20 Les jours de la semaine Les mois de l’année.
Les noms et les articles
Reprise Leçon 2.
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Demonstrative Adjectives. 0 These are used to point out specific people or things. 0 They mean “this, that, these, or those” in English. 0 this book 0.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Describing the classroom layout
Table des matières: Salut! Comment ça s’écrit? Qu’est-ce que c’est?
Mlle Abraham Français 1 Période 2
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Le verbe être Etre To identify who or what someone or something is. Always use an article before the noun except with proper names.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
We all ready know two French verbs. What are they?
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
Negative sentences Questions
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un portable, un ordinateur, un lit une (a, an) Ex. une guitare, une personne, une chaise.
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un téléphone, un ordinateur une (a, an) Ex. une glace, une fille, une chaise.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
LES DÉTERMINANTS DÉFINIS FSL – RÉVISION (PT.1). LES DÉTERMINANTS DÉFINIS We have these types of words in English as well! They will always come before.
Indefinite articles & plural of nouns
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Les Couleurs.
Dans ma Salle de classe
French 1:Vocabulary 1B Classroom supplies.
Transcription de la présentation:

Être (to be) Je suis (I am) Tu es (you are /informal) Il est/elle est (he/she is) Nous sommes (we are) Vous êtes (you are/formal and plural) Ils sont/elles sont (they are) (for practice/memorization, copy 5 times!!!) and complete textbook and workbook exercises!!

Nationalités américain (for a masculine subject) américaine (for feminine) français(e) (French), italien (italienne), chinois (e) (Chinese), espagnol(e) (Spanish), mexicain(e) (Mexican), cubain(e) (Cuban),canadien (canadienne),anglais(e)…

De quelle nationalité est..? Try on your own, then view next slide Ex: Sophia Loren? Elle est italienne. Gérard Depardieu? --  Fidel Castro?--  Prince Charles?-  Jacques Chirac--  Enrique Iglesias?-  Bill Cosby?-  Céline Dion?--- 

G. Depardieu est français. F. Castro est cubain. Prince Charles est anglais. J. Chirac est français. E. Iglesias est espagnol. B. Cosby est africain-américain. C. Dion est canadienne. (do not capitalize nationalities in French!) Et vous? Je suis……………

Les objets de la classe C’est un sac à dos (This is a backpack)

C’est un professeur

C’est un ordinateur

C’est une feuille de papier

C’est un stylo

C’est un cahier

Ce sont des étudiants These are students

Ce sont des bureaux

Definite articles in French UN (for a masculine noun) UNE (for a feminine noun) ________________________________________ They both mean A(N) ________________________________________ DES (for plural …+s but there are exceptions such as un bureau-  des bureaux (pl.) This is/That is/It is = C’est ….. These are= Ce sont des…. **For more classroom objects see textbook Chap.Prelim.

The expression “il y a” Use “il y a” when describing the contents of something: (there is/there are…) Dans la classe, il y a un professeur il y a des étudiants il y a une porte To express there is not, use il n’y a pas de…. Dans la classe, il n’y a pas de fenêtre il n’ y a pas d’ étudiants (use d’ if the next word starts with a vowel)

Qu’est-ce qu’il y a dans la classe? (What is there in the classroom?) Express in French what you see in this classroom, using the expressions “il y a” and “il n’y a pas de/d’.”

Dans la classe, il y a… il n’y a pas de….. See textbook and workbook for further practice!