LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres #20-60 3.Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Bonjour!.
Advertisements

Reading an analog clock
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Let’s play battleship!.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Français 10/3/11 Ecrivez six phrases. Utilisez les six formes d’aimer. Regardez page 33. What did the hamburger name her daughter? Désolé(e) – sorry. Je.
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unit 1 – Greetings and Salutations
Qu’est-ce que vous voulez?. Context: You need to do some shopping according to your list Task: Have a conversation with the vendor Audience: the vendor.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Français 2, 8 decembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 55. Faites #10. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien qui.
6-7 Septembre.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
UNIT 1: GETTING ACQUAINTED
Français I Leçon 1A - vocabulaire
Unité 1 Leçon 1C.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
Français 12/16/13 Ouvrez vos livres á la page 94. Faites # 1. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e) – important. C’est un homme important.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
IML - French Short Course Leçon 4. Au restaurant Vous désirez ? Qu’est-ce que vous désirez? Un café créme, s’il vous plaît. Je voudrais un thé. Un vin.
success criteria Learning objectives
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Écrivez You have a new French pen pal. Write out the following in French: -Greet your friend. -Tell her your name. -Tell her where you are from. -Tell.
Les salutations.
Écrivez You have a new French pen pal. Write out the following in French: -Greet your friend. -Tell her your name. -Tell her where you are from. -Tell.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Until I am measured, I am not known. Yet how you miss me, When I have flown! What am I?
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Nationalities, Numbers, and Other Important Things.
Vocabulaire Unité 1 T’es branché. Bonjour Salut.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
LES NOMBRES 0-30 FRANCAIS I Chpt 1. LES NOMBRES Zéro Un Deux Trois Quatre cinq Six Sept Huit Neuf dix.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Transcription de la présentation:

LEÇON 10

 Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10  Tout de suite: #9 Introductions (Note, for the fourth speech bubble, draw in your own figure!) BONJOUR, CLASSE!

CORRIGEZ LE TOUT DE SUITE: #9

CORRIGEZ LES DEVOIRS: #8

CORRIGEZ LES DEVOIRS: #9-10 LES DEVOIRS #9 ET #10 Ça va mal. Ça va très bien! Ça va. Ça va bien. Ça va très mal. Salut Catherine! Ça va?/Comment vas-tu? Ça va?/Comment allez-vous? Bonjour Mademoiselle!

OBJECTIVE  IWBAT pronounce my numbers

BONJOUR!  Monsieur  Madame  Mademoiselle

BONJOUR OU SALUT?  Pierre  Monsieur Parks  Babacar  Isabelle  M. Williams  Mme Zeller  Stéphanie  Mlle Riesbord  Georges  Marie

VOCABULAIRE

CHANTONS UN PEU  Bonjour classe!  Bonjour Monsieur! Comment ça va?  Je vais très bien, merci! Et vous?  Ça va bien!

Norms for partner work: Stay on task Try your best with pronunciation Correct your partner’s pronunciation “I heard you say___ but I think it is ___” Be positive and encouraging! (“très bien!) Raise your hands when you have finished the exercise

OUVREZ VOS LIVRES À LA PAGE 24 Norms for partner work: Stay on task Try your best with pronunciation Correct your partner’s pronunciation “I heard you say___ but I think it is ___” Be positive and encouraging! (“très bien!) Raise your hands when you have finished the exercise

LES CHIFFRES

 20 vingt (vah)  30 trente (trante)  40 quarante (karant)  50 cinquante (senkant)  60 soixante (swasant) vingt et un vingt-deux vingt-trois vingt-quatre vingt-cinq vingt-six vingt-sept vingt-huit vingt-neuf

EXAMPLE Partner A Say the numbers out loud: 12, 35, 46 Norms for partner work: Stay on task Try your best with pronunciation Correct your partner’s pronunciation “I heard you say___ but I think it is ___” Be positive and encouraging! (très bien!) Raise your hands when you have finished the exercise

Partner A Say the numbers out loud: 13, 21, 30, 37, 42, 48, 50, 51, 55, 60

Partner B Say the numbers out loud: 16, 20, 29, 31, 34, 40, 48, 56, 57, 60

METTEZ-VOUS EN ORDRE!  Do not let others see the card you are getting  Make sure you know how to pronounce your number NE PARLEZ PAS ANGLAIS

CINQ Play in large groups.  If you say a multiple of 5 you have to sit down  Say “au revoir” to people who get out  Norms:  Do not speak unless it is your turn to say a number  You may use your book  Give people think time! Don’t give classmates answers.  Be respectful of classmates still in the game.

CONFIDENCE LEVEL NUMBERS 0-60  5- Ça va très bien!  4- Ça va bien!  3- Ça va.  2- Ça va mal.  1- Ça va très mal.

PRÉSENTATIONS Je m’appelle… (French first name real last name) Je suis… Je suis de… Spelling must be 100% accurate Must have at least one drawing/design Must be in color