Let’s recap what you’ve learnt so far.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Advertisements

MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Les mois de l’année.
Saying to the in French How we say to the in French changes. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is: masculine.
Les verbes réguliers En –ER, -IR, -RE. In this slideshow… I am trying to get you to think critically about what verbs we use in sentences. It is important.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Irregular Verbs continued.
ContractionsContractions How the French get around.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
À quelle heure il se lève?
Choisis la bonne réponse.
MON MA MES MY.
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Il est quelle heure?.
ROLE-PLAY 1 DEALING WITH DIRECTIONS Apologise and say youd like to go to the bankExcusez-moi Madame, pour aller à la banque? Ask them to repeat more.
To revise all the letter strings learnt so far.
QUELLE HEURE EST-IL?.
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
LO To name the planets in the Solar System in order
Toi et Moi. ceux sourire étoiles monde bête plus loin plus haute eux tous peut rêves.
To revise the letter strings learnt so far. To learn how to recognise rhymes in a poem and common letter strings in a text. To be able to use these to.
Les verbes réguliers En –ER, -IR, -RE. In this slideshow…  I am trying to get you to think critically about what verbs we use in sentences.  It is important.
Les adjectifs possessifs
QUELLE HEURE EST-IL ? PARTIE II In France, the official time is military time, or 24 hour clock. At 12 noon, continue counting 13h, 14h, 15h, etc up to.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Ca y est, l’année 2007 est passée à toute vitesse Here we are ! 2007 has gone so fast.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Français 2, 8 decembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 55. Faites #10. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien qui.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Are these sentences grammatically correct??? I request that he arrive at 6pm. I request that she be in her seat when the bell rings. Final Answer? YES!
Facts of Money en France
Qui est présent? Rendez-moi les devoirs La conjuguaison Les pronoms sujets.
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Les présences (attendances) How to say it in « français »? Male = “présent” Female = “présente”
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
Table des matières: Salut! Comment ça s’écrit? Qu’est-ce que c’est?
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
We all ready know two French verbs. What are they?
QUELLE HEURE EST-IL ? Il est dix heures cinq Il est onze heures dix.
Les jours de la semaine.
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Unité 1 Leçon 1A, Partie 2 Activité: Les Prénoms Français Les garçons Alain Antoine Christophe Edouard Etienne François Frédéric Geoffroy Guillaume Jacques.
QUELLE HEURE EST-IL? Il est une heure Il est deux heures.
Dans quelle pièce? In which room?. Les Equipes Figure out what room is the answer. Write it down on your “ardoise” First person in a team TO STAND UP.
DSDDSSFDGDHDGH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHGGGG.
Les Devoirs Leçon 13.
Qu’est-ce que c’est? 1A.1 Nouns & Articles p
Giving directions Let's recap !
Listening with the Linguabugs
Leçon 2C How old are you? How old is your…
Associe le français avec l’anglais:
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
Le Passé Composé.
Les formes et les couleurs
QUELLE HEURE EST-IL ?.
The last grammatical concept
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
What’s the weather like?
Les formes et les couleurs
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Lequel The Last Part.
Transcription de la présentation:

Let’s recap what you’ve learnt so far

Which letter is it? a c b d f e hg

a b c d e f g h

Ready to carry on?

Let’s recap!

Which letter is it? l m n o j k i q p

i j k l m n o p q

Ready for more?

Which letter is it? r v t u y z x s w

z t w s u r y v x

Let’s mix all the letters together!!

Comment ça s’écrit?

« Lisa», ça s’écrit l.i.s.a « John », ça s’écrit j.o.h.n « Peter », ça s’écrit p.e.t.e.r

Your turn!

Comment ça s’écrit « Emily »? Comment ça s’écrit « Alys » Comment ça s’écrit « Robert» Comment ça s’écrit « James » Comment ça s’écrit « Christopher »