Les expressions de quantité : When using expressions of quantity in French, the _____________ is omitted. Tu as _______ argent ? Oui, j’ai _______________’argent.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ladjectif tout. The adjective tout (le) agrees in gender and number with the noun it introduces. SingularPlural Masculine tout (le) tout le groupe tous.
Advertisements

The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Verbes comme acheter et appeler : Préférer
En.
Le pronom « EN » The pronoun « en » is often the equivalent of the English pronoun some, any. While these pronouns are sometimes omitted in English, en.
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Le pronom en.
FREN 1412 – Ch. 8 – Compétence 2. Quand on fait les courses, on utilise ces expressions… une boîte de…. un pot de… une bouteille de… un paquet de… une.

Y Refers to a previously-mentioned (or implied) place. Tu vas à la banque aujourd'hui ? Non, j'y vais demain. Nous allons au magasin. Tu veux y aller ?
} } Le verbe aller aller = to go je vais nous allons tu vas vous allez
Structure: le pronom en
Journal mardi, le vingt-huit octobre Remember – Menus are due Thursday and will be presented to the class. The rubric for this is in your view folder!!
Saying “some” in different ways
Une liste des règles pour les articles définis, indéfinis, et le partitif (pas tout à fait compréhensif) Reprise, Chapitre 12.
Les articles Indéfinis et Partitifs. Articles Indéfinis: A : Un Une Exemple : Un sac rouge  a red bag Une jolie robe  a pretty dress.
Unité 3 – leçon 12 – de la page 184 jusqu’à la page 193
Au Marché.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Les expressions indéfinies de quantité
Les adjectifs possessifs
Le Pronom Interrogatif «lequel». Usage To ask the question «which one?», you need to use a form of lequel.
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
C’est VS. il est (elle est)
Journal – le 12 février 1.Quels sont les symptômes de la grippe? 2.Quels sont les symptômes d’un rhume?
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Warm Up le 5 mars Écrivez tout ce que tu sais pour la grammaire française Par exemple: DR MRS VANDERTRAMP utilise être L’Academie Française.
Français 1 Le verbe avoir.
How is it conjugated in the present tense?
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Les noms et les articles
A Les articles pp. R4-R5 In French, articles and adjectives agree with the nouns they introduce. They are MASCULINE or FEMININE, SINGULAR or PLURAL. Definite.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Demonstrative Adjectives. 0 These are used to point out specific people or things. 0 They mean “this, that, these, or those” in English. 0 this book 0.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Agreement of the Past Participle. Le Passé Composé  The passé composé is used to express an action completed in the past.  The passé composé of most.
Les quantités QuantitEE is always avec DE or D- apostrophEE And so is NEGATIVITEE.
Les adverbes de quantité
Les verbes Irreguliers:vouloir and Pouvoir
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Les Articles Définis (the) le + masculine singular noun la + feminine singular noun l’ + singular nouns that start with vowels les + plural nouns *– some.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
We all ready know two French verbs. What are they?
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Point de départ Like other commonly used verbs, the verb faire (to do, to make) is irregular in the present.
Pronom En et Y. Y Y is an indirect object pronoun that precedes the verb. It usually replaces an inanimate object (thing or idea) The object replaced.
5.1 PARTITIVES LEÇON 5. WHAT IS THE PARTITIVE? You already know how to use indefinite articles un, une, and des. They are used to refer to whole items.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
Unité 5 - Blanc La grammaire d’Unité 5. Y o Y can be used to replace an à phrase or place: - a preposition of place: à, en, chez, dans… Je vais au restaurant.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Passe Compose Review Gr. 8 lesson. Basics Pour conjuguer un verbe au passé composé, tu as besoin de deux choses: un auxiliaire et un participe passé Il.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Les pronoms Y et EN. Les pronoms – révision Use pronouns to avoid repeating words.
TOUT sur TOUT! Français II A/B M. Jackson GHS TOUT= Adjective Adjectives modify nouns or pronouns. In French, adjectives must agree in BOTH gender and.
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
Les expressions negatives. Pourquoi? If you have an affirmative statement in French and you want to make it negative, you use a negative expression. If.
LES DÉTERMINANTS DÉFINIS FSL – RÉVISION (PT.1). LES DÉTERMINANTS DÉFINIS We have these types of words in English as well! They will always come before.
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
Leçon 12, Partie 1 Les quantités REV 3/1/13.
Transcription de la présentation:

Les expressions de quantité : When using expressions of quantity in French, the _____________ is omitted. Tu as _______ argent ? Oui, j’ai _______________’argent. (pas vraiment…) (This is because you are saying you have a lot __________, not a lot of ‘___’ money).

Les quantités: de + noun (NO article): un kilo de une douzaine de un litre de un paquet de un sac de une boîte de une bouteille de un kilo ______________________ une douzaine ________ un litre _________ un paquet _________ un sac ______________ une boîte _________________ une bouteille _________

une livre de une boîte de un pot de un morceau de une tranche de un part/une portion de une livre ____________ une boîte __________ un pot __________________ un morceau _____________ une tranche ____________ un part/une portion ________

Expressions indéfinies de quantité avec ‘de’ : assez de – Est-ce que tu as assez ___________? beaucoup de – Philippe n’a pas beaucoup _____________. – Nous avons beaucoup _________________. trop de – M. Legros mange trop ____________. – Nous avons trop _____________. ________ _____________________ _____________________ ____________________

peu de – Tu as peu ___________. – Vous avez peu ________ _______________. un peu de – Donne-moi un peu ___ ___________. combien de (…?) – Combien _________ as- tu? – Combien _______________ veux- tu? _____________________ _________________ ___________________ When these expressions do not introduce nouns, they are used without de: J’étudie ___________. Vous mangez _____!

sans ‘de’ Some expressions of quantity _______________ The article is still omitted with the exception of _________________. un(e) autre – _______________ Followed by a _____________ noun. Veux-tu ________________________?

The following expressions are followed by plural nouns: d’autres – __________ As-tu fait _______________________? plusieurs – __________ J’ai acheté _______________________. quelques – __________________ Nous avons invité ____________________.

l’adjectif ‘tout’ the adjective _______________ agrees with the noun it introduces: __________________ – __________________ __________________ – ____________________

‘tout,’ continué: le, la, les can be replaced by a possessive or demonstrative adjective: – J’ai invité tous __________ copains. or demonstrative adjective: – ce, cet, cette, ces – Tu as mangé tous ces croissants. Expressions idiomatiques: _______________________ Tout can be used _________ to mean ‘____’ or ‘____________________’: – _______ est possible.

__________ + infinitif: to express __________________ or _________ use il faut + infinitif – Pour réussir à l’école, il ________________. to express what one ___________ do, use ________________ + infinitif. – Il __________________ le travail des autres!  to express ___________, use _________________  ______________________ une omelette, il faut avoir des œufs.  Ex. 8 p. 191