Standard Grade French REVISION An A-Z Guide. A rgent de poche Je reçois 5 euros par semaine Je dois faire mes devoirs Il faut gagner mon argent de poche.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
GCSE Speaking Exam.
Advertisements

On Part en Vacances! (Plus Passé Composé with Être) Français 1441 Leçon 5.2.
Objectifs réviser les activités à la maison
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
À quelle heure il se lève?
Le conditionnel – If phrases
Français 3 Madame Black Jour 18
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Ma journée:leçon 2.
New Idiomatic Expressions:
Monsieur verbe auxilliaire
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Je vous présente ma famille
Comment choisir un métier…
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Les expressions négatives
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Reflexive Verbs Reflexive verbs describe actions the subject carries out himself / herself (i.e. I wash myself). They can be quite frequent in French.
WALT: To talk about the internet in French.
Making sentences negative
Mes Vacances : Révision
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Les avantages et les inconvénients de métiers différents.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WARM UP  Écrivez #2 P 311 dans vos cahiers!. LES SPORTS ET LES ACTIVITÉS L’OBJECTIF: JE PEUX DÉCRIRE MES ACTIVITÉS. LES DEVOIRS: WB P
2 La négation Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1:
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les verbes réfléchis au passé composé
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
1442 Chapître 6 Révision d’Examen. 6.1 L’agence Immobilière You are going to go through and read houses and apartments for rent. Then, you are going to.
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Le Passé Composé et L’Imparfait Comment choisir? It’s easy if you follow the rules!
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
© A Smith Copiez les questions suivantes Leave a big gap between each question for making a note of useful vocabulary. -Qu’est-ce que tu fais pour aider.
Corrigez les erreurs (Correct the errors in the future tense endings – however, some of them are correct) Je ne travailleras dans un supermarché Nous jouerez.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Le futur antérieur In French you use the future perfect (le futur antérieur) to say what you will have done before you do another action in the future.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
L’argent de poche En général, mes parents me donnent quinze euros par semaine. Je reçois aussi de l’argent à noël et pour mon anniversaire. Le mois dernier,
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
There are certain synonyms you are expected to know for GCSE.
Transcription de la présentation:

Standard Grade French REVISION An A-Z Guide

A rgent de poche Je reçois 5 euros par semaine Je dois faire mes devoirs Il faut gagner mon argent de poche Nous devons aider à la maison riche pauvre

B usy busy busy! Je fais le ménage Je suis toujours occupé La piscine est toujours animée Je passe l’aspirateur Je mets la table Je débarrasse la table Une fois par semaine Tous les jours De temps en temps Souvent Je fais la vaisselle vider la poubelle

Ça va? J’avais du mal à comprendre J’ai de la chance! J’étais fatigué Je me sens malade J’ai mal à la tête Je me suis cassé la jambe

D Je me reveilleJe me lèveJe me couche I waken upI get upI go to bed Daily Routine Je dois me lever avant huit heures J’aime me reveiller tard Je me couche tôt pendant la semaine. dans ma chambre

E point counts… very Don’t panic! Don’t go in a big huff! You only need 13/26 to get a Credit pass!

F FRUIT and VEGETABLES FOOD and DRINK Le petit déjeunerbreakfast Le déjeuner lunch Le dînerdinner

G ood wee words to know! C’est gratuit! au début plus tard après jeune vieux / vieille / agé le lendemain nouveau / nouvelle

H appy families! Nous nous entendions bien! Je me confie à ma mère Je fais confiance à mon père On se dispute souvent! Je ne m’entend pas bien avec mon frère. Ils ne me laissent pas sortir! Ils me donne beaucoup de liberté! Ils disent que je dois traviller de plus

I you are on the journey with the person and ‘get into’ the situation, e.g. you are staying with a French family… (the accent might be difficult, the food will be different, etc) magine…

J JOBS Les métiers travailler = to work Je gagne beaucoup d’argent C’est bien payé C’est un travail très dur! Make sure you know the names of jobs in French. At least one will come up! Je commence tôt et je finis tard Le patron est sympa

K now Your verbs! Rencontrer = to meet ( encounter) Rentrer = to go home Sortir = to go out Laisser = to let Gagner = to earn Trouver = to find Parler = to speak Chercher = to look for These ones come up quite a lot!

L x1 LISTEN and THINK x2 LISTEN and take NOTES x3 LISTEN and CHECK for detail  Then WRITE your answer  Then check it makes SENSE! isten… x3

M Je peux I can MODAL VERBS Je dois / il faut que I have to… Je veux I want to Je voudrais I would like to Paul sait nager Paul knows how to swim

N are essential! LEARN THEM ALL!!! umbers ,40,50… 100 = centimetre, century 60 = soixante 70 = = 4x 90…4x = millilitre, millipede

O L’ordinateur the computer Utiliser Facebook télécharger la musique Sufer Internet Utiliser un portable / envoyer des textos

P laces in town À droite tout droit À gauche L’hôtel de ville La mairie à côté de en face de devant derrière Prenez la première rue

Q are important! LEARN THEM!!! uestion Words Quoi? Combien? Quand? Pourquoi? Comment?Où? Est-ce que? Qui?

R FACT It will help you improve! make yourself a timetable Get your list of French topics Work your way through the list Use the recommended websites Study in blocks of 1 hour (2 hours max) Plenty of water and snacks! Give your self a REWARD evision

S They always put in the more difficult ones! ports Faire de l’équitation Faire des randonnées à cheval Faire du cyclisme Faire du VTT Faire des randonnées à vélo Faire de la natation Nager Faire de la planche à voile Faire de la voile Faire de la pêche Faire de l’alpinisme Faire de l’escalade Faire des randonnées à pied Faire des randonnées en montagne

T is essential! LEARN IT!!! IME Il est une heure et demie et quart moins le quart 24 HOUR clock souvent quelquefois toujours

U ndesirable habits! Je ne fume pas! Les jeunes boivent trop! Il y a la tentation de prendre la drogue! C’est mauvais pour la santé

oyager acacances Bon voyage! Bonnes vacances! J’ai voyagé en car et en avion V En été En hiver Au printemps En automne Pendant les grandes vancances = during the summer holidays une voiture en plein air = outdoors une quinzaine

W is another essential! LEARN THEM ALL!! eather Il y a du vent Il fait froid Il y a du brouillard Il neige Il fait chaud Il fait gris Il y a des nuages Il y a de l’orage Il y a du soleil Il pleut

X NEGATIVES Ne …. jamais never Ne …. rien nothing Je n’aime pas I don’t like Ne … personne No-one J’ai horreur de … I can’t stand Ne …. plus No longer

il Y a (there is …) Il n’y a pas de …. (negative) Il y avait …. ( past) Il y aura ….. ( future) beaucoup de … trop de … assez de … peu de … tant de …

Z Zzzz! (before you nod off!) CHECK your answers are in English CHECK your answers make sense CHECK you have ticked the correct number of boxes Any blanks? – take a guess!