DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
BleuBleu La nourriture et les boissons La Nourriture Tu as faim? Oui….. Jai faim! Quest-ce que tu veux? Je voudrais.
Advertisements

Je me présente (Formez des groupes de trois personnes.) How would you… introduce yourself? greet someone? ask how they are? respond politely? OR tell how.
Le verbe “avoir” “to have” and “to own”.
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Ordering at a Café.
Vocabulaire de Français I
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Début 15/10/12 Translate the following to French, then practice speaking it with a neighbor: Hi, my name is ____. I am __ years old. I am American, and.
Chapitre 5 Tu as faim? Quest-ce que tu veux? Oui, jai très faim! (f ) 1) 2) 3) Je voudrais quelque chose à manger! lundi – le 26 février Jaime bien la.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
Avoir expressions are expressions that would be being something in English, such as being thirsty or being tired. Question inversion is a different and.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
Tu as très faim! Order the following items at a café in Montreal. 1. Je voudrais un croissant, s’il vous plait
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
JOURNAL 29/09/14 Vous avez un nouvel appartement. Qu’est-ce que vous avez besoin pour la cuisine? (You are moving in to your new apartment. Name five things.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Saying “some” in different ways
Bellwork: In French, write whether you like or dislike the following foods: 1.Le chocolat 2.La glace 3.Les escargots 4.Les hamburgers 5.Les frites 6.La.
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Leçon 3: Bon appétit!.
Vocabulaire 10. Avoir – to have J’aiNous avons Tu asVous avez Il/elle aIls/elles ont.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
A la boulangerie.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Ca fait combien? How much is that?.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
Les Boissons Beverages. un café un thé un chocolat chaud.
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
ROLE-PLAY OVERLAP You are in a French café For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Oui, je voudrais un coca et un café.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Aujourd’hui, c’est lundi, le 20 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Use p. 191.
Unité 2 Révision La vie courante.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Les boissons.
Bon appétit Tu as faim?.
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
The following people will be placing their order using the menu above. Draw the items that they would like on the tray. On the back of this page, itemize.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
La nourriture Unite 4. Entrée le 8 décembre = = 97-4 = 12 X 12 = 888 ÷ 2=
French 1: Au Café 2 9/26/2014. vendredi Le mot du jour: j’aimerais… (I would like…) L’objectif: Falcons will be able to identify certain food.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
Allons au café!. Dialogue au restaurant Sylvie: Tu as faim? Marc: Oui, j’ai hyper faim. Je vais prendre un bon steak-frites. Serveur: Vous désirez? Marc:
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
«J’ai vu Maman embrasser le Père Noël». Le journal d’échauffement le 22 décembre 0 Le but: I can use school subject vocabulary. 0 Avoir – to have.
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Au petit-dejeuner Vocabulary French One Chapter 6.
Au café At a café. Le sandwich au saucisson Le sandwich au jambon.
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
Avoir et Faire Une revue.
Les expressions du restaurant
Conversations Chapitre5
L’echauffement Warm-up:
Transcription de la présentation:

DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab from Mots 1 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________ carte. (old)

Ouvrez le livre à la page 155. Ecrivez le bon mot de vocabulaire

J’ai faim. Je voudrais quelque chose à manger. Je voudrais un croissant ! Moi, j’ai soif ! Je voudrais quelque chose à boire. Je voudrais un citron pressé !

Vous désirez ? J’ai soif. Je voudrais un coca s’il vous plaît.

Server greets you and introduces him/herself. Server asks you what you would like. You say you are hungry or thirsty and tell him/her what you would like Now, use the dialogue bubbles on pages to create a mini dialogue that must include: You have 10 minutes to write and rehearse; 3 groups will be randomly selected to present.