With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!! 12 3 4 5 7 8 9101112 6.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Advertisements

Vocab 1.2 Begin your next vocab list. Define the following words which can be found on page 18. All the nouns on the left are masculine. Highlight them.
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Combien de ____ est-ce quil y a?. Combien de profs est-ce quil y a? Il y a ____________ prof(s).
Il y a des posters dans la salle de classe?
masculine (at least 1 boy)
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Indefinite articles, plural of nouns
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Vocab 1-2. Un bureau Une carte Un CD/un DVD Une chaise.
Chapitre 5 Lesson 6 Essential Question: How can you describe where you live in French?
Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg
Les objets, les choses, et leurs places
C’est combien ? Les euros
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
WALT: To talk about the internet in French.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Bien Dit I Chapitre 1, Vocabulaire 2 Part 1 Dans la salle de classe Created by: Dimick.
Les adjectifs possessifs
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Dans la classe de français
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
D RAW D ESSIN. Create a scale drawing of your store layout (or the space you will use to conduct your business). Be sure to include necessary spaces such.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
La mémoire(1): Comment bien travailler
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
ROLE-PLAY FOUNDATION. You are talking about your house (you start) For help with the vocab, click herehere Say that you have your own room J’ai ma propre.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Dans la salle de classe…
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
SWBAT: ORGANIZE THE WEDDING! AVOIR French 2. Le mariage Working with the bride’s/groom’s friend:  SPEAK ONLY FRENCH!  Discuss which people would/would.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Journal – jeudi, le vingt-trois oct. Montrez-moi les 8 phrases au négatif.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Negative sentences Questions
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un téléphone, un ordinateur une (a, an) Ex. une glace, une fille, une chaise.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
LO: To be able to describe and comment on school uniform. STARTER: Qu’est-ce que c’est en français? 1.jurostou 2.no set élibogl 3.ej topre 4.li tufa toprer.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Indefinite articles & plural of nouns
Dans ma maison il y a… In my house there is…
Un Une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
En Classe (in the classroom)
Title Layout Subtitle.
I can describe singular and plural objects.
Transcription de la présentation:

With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. une prof

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. un tableau

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. un bureau

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. une fenêtre

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. des élèves

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. des filles

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. des garçons

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. des chaises

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. des casiers casiers

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. des toilettes toilettes

Il y a ______ dans la salle de classe ? Oui, il y a __________. Non, il n’y a pas de ________. une pizza pizza

Cahier de composition Write a journal entry in which you describe our classroom. Include some things that are in the room and tell me something that is not in the room. Give an opinion abou the room if you can (ex: I like/don’t like the classroom) NO NOTES. I will be reading the entry, but it will not be a grade in the gradebook.

Combien d’élèves il y a dans la classe ? Il y en a _____. Il n’y en a pas.