LW #12 Relative motion. I. Fall of a ball We drop a ball from the top of a boat mast. The boat continues its motion. Where do you think that the ball.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Près du soleil / loin du soleil
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Talking about the things you do
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
THE PASSE COMPOSE WITH ETRE: PART 1 Pourquoi?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
I can tell time in French!
C’est combien ? Les euros
DES EXPRESSIONS AVEC LE FUTUR SIMPLE. I. PRESENT TENSE Si = if To tell what will happen if something else happens, use: Si + present tense, future tense.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
LO To name the planets in the Solar System in order
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Warm up What type of public and private buildings and type of roads you might expect to see while traveling around a big city in France? How those structures.
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les Questions d’Information (Information questions)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Le Tour de France -Interview. TOUR DE FRANCE – CLASSEMENTS Qui est le plus vite? CoureurÉquipeTemps 1 Astana91h 58' 48" 2 Team Saxo Bank91h 59’ 27” 3.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Adjective agreement the wizard way
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
la classe de français le 11 mai, 2015
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Lundi 6 avril – Ms. Gruensfelder Français I Citation: "Les orateurs élèvent la voix quand ils manquent d'arguments." Cicéron, homme politique et orateur.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Mise en Train C’est pas mon jour! 1.What do you think “C’est pas mon jour” means? 2.Number the following events in order according to how they appear in.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Les numéros à 1000 LEARNING TO COUNT TO Do you know from 1-20? The basis for counting to 1000 is knowing the numbers from 1-20 unneufdix-sept deuxdixdix-huit.
Comptes les points noirs !!! Elles sont droites ou courbées, les lignes?
Les jours de la semaine.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
TP n°12 La relativité du mouvement
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
jeudi, le quatorze septembre
L’objectif To use prepositions to describe my home To use comparatives
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mardi, le douze septembre
Why is it important to plan ahead for the future?
Français - couleurs - pays - drapeaux
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

LW #12 Relative motion

I. Fall of a ball We drop a ball from the top of a boat mast. The boat continues its motion. Where do you think that the ball will fall down?

We are going to study a video recording in order to check your asumptions. Watch the video frame by frame and mark: the position of the ball the position of the motorbike

On the copy of the positions of the ball and the motorbike: Number the points from left to right: B 0, B 1,…. For the ball M 0, M 1, …. For the motorbike On a tracing paper: Draw a coordonate system (Oxy). Set the origin (O) on the M 0 point and mark the position of the corresponding B 0 point. Continue with each couple of points M and B. ! Keep the (Ox) axis horizontal And the axe (Oy)vertical during your work.

Exploitation In the terrestrial reference frame  Describe the motions of the ball and of the motorbike (kind of trajectory, evolution of the velocity) In the motorbike reference frame  Describe the motions of the ball and of the motorbike (kind of trajectory, evolution of the velocity)

Conclusion According to your study, where will the ball fall down?

Animations clermont.fr/disciplines/fileadmin/user_upload/Scienc esPhysiquesEtChimiques/lycee/relat_du_mouvement.swf e_lycee/lycee/seconde/referentiel_relativite_mouvem ent_train.htm

II. Rotation of a wheel Describe the motion of the white « mark »: In the center of the wheel reference frame In the terrestrial reference frame Same questions for the motion of the center of the wheel reference frame.

III. Path of the planet Mars noblet.fr/mouve2/planetes.htm# ons/anims/meca/retrogradation. swf On a tracing paper, find the path of mars in the geocentric reference frame. If we watch Mars’ path from the Earth, we can see a retrograde motion. Explain this expression. What is the path of mars in the heliocentric reference frame?

on.swf

Pourquoi Mars semble-t-elle faire demi-tour ? La plupart du temps, le mouvement apparent de Mars dans le ciel de la Terre se fait dans une seule et même direction, lentement mais sûrement, sur fond d'étoiles lointaines. Cependant, tous les deux ans environ, la Terre dépasse Mars dans leur course autour du Soleil. Lors du dernier dépassement qui a eu lieu en 2007, Mars est apparue particulièrement grosse et brillante. De plus, au cours de cette période, Mars a semblé reculer dans le ciel, un phénomène appelé mouvement rétrograde. Ci-dessus, une série d'images a été additionnée numériquement de telle manière que les étoiles coïncident. Ici, Mars semble tracer une boucle dans le ciel. Au sommet de la boucle, la Terre a dépassé Mars et le mouvement rétrograde était le plus fort. Un mouvement rétrograde peut aussi être observé pour d'autres planètes du système solaire. Source: 11 mai