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Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

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1 Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange opinions. NS 1.2 Students understand & interpret written & spoken language on variety of topics NS 2.1 Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS 4.1 Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language studied and their own. Les Activités: Corrigez lintérrogation sur le calendrier et lheure Révisez le temps Apprenez les nombres #70 – 100 Apprenez les 5 accents Devoirs – (HW): Completez la liste de vocabulaire – le temps Intérrogation – la classe prochaine

2 Quel temps fait-il??

3 Il fait chaud.

4 Il fait froid.

5 Il fait beau.

6 Il fait du soleil.

7 Il fait mauvais.

8 Il fait frais.

9 Il fait du vent.

10 Il pleut.

11 Il neige.

12 Il gèle

13 Les 4 saisons

14 En été

15 En hiver

16 En automne

17 Au printemps

18 Les Nombres 1 - 30

19

20 + Les 5 Accents Français The 5 French Accent Marks

21 + The 5 French Accents are: 1. Accent Aigu (é) 2. Accent Grave (è) 3. Accent Circonflexe (ê) 4. C cédille (ç) 5. Tréma (ë)

22 + Accent Aigue (é) Most popular of the French accents Makes the AY sound (play) Only found on the letter e Slants from top right to bottom left (é) Examples – bébé, décembre, février

23 + Accent Grave (à) Second most popular Used on the vowels a, e and u Defines the meaning between words that sound the same (à = at / a = has) or (ou = or/ où – where) Gives the letter e a short sound as in let Slants from top left to bottom right Examples – mère, problème, crème, à, où

24 + Accent Circonflexe (ê) Found over the vowels a, e, i, o, u. Lengthens the vowel sound Looks like a teepee tent Examples – tête, hôtel, dîner

25 + C cédille –ça va? Found only under the letter c before the vowels a, o, u Gives can s sound Changes a hard c to a soft c sound Written as the bottom/hook half of the number 5 Examples – français, ça va?, leçon

26 + Le Tréma - Haïti Makes sure that each vowel has its own pronunciation Found over the letter e, i, and u Two parallel dots Least popular accent Examples – Noël, Hawaï


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