Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
1
et Dr. Bushra Sadiq 1
2
Lesson 3 1. Summary of lesson 2 2. Lesson 3 2
3
4. Vocabulary (numbers 0-10) 5. Accents in French language
SUMMARY OF LESSON 2 1. Learning strategies 2. Song of Alphabets 3. Introducing oneself 4. Vocabulary (numbers 0-10) 5. Accents in French language 6. Liaison in French language 7. Intonation (asking a question) 8. Homework 3
4
LEARNING STRATEGIES Observez Écoutez Répétez Devinez Parlez Écrivez 4
5
L’ ALPHABET Observez Écoutez Répétez 5
6
6
7
Maintenant je les connais toutes les lettres de l’alphabet
A…….Z Maintenant je les connais toutes les lettres de l’alphabet 7
8
Très bien 8
9
INTRODUCING ONESELF (SE PRESENTER)
Bonjour ! Je m’appelle Bushra Sadiq. Je suis pakistanaise. Je suis professeur. Et vous ? 9
10
VOCABULARY / VOCABULAIRE
10 10
11
VOCABULARY / VOCABULAIRE
Numbers / Les chiffres 0 zéro un deux trois 4 quatre cinq six sept 8 huit neuf dix 11
12
12
13
ACCENTS IN FRENCH : ACUTE ACCENT
Acute accent (L’ accent aigu) is the most common accent used in written French. It is only used with the letter “e” and appears above it to indicate the quality of the vowel sound represented by the letter “e”. Examples: Écoutez Répétez Écrivez André 13
14
ACCENTS IN FRENCH: Grave accent
Grave accent (L’ accent grave) appears above the letter “E” to indicate the quality of the vowel sound represented by the letter “e” Examples: Très (very) Père (father) Mère (mother) 14
15
ACCENTS IN FRENCH : Cedilla
- Cedilla (La cédille)is a little tail under the letter c: ç. - It’s used to give the c an s sound instead of a hard k sound—for example: français ça 15
16
Liaison in French language
A liaison is the phenomenon whereby a normally silent consonant at the end of a word is pronounced at the beginning of the word (Vowel) that follows it. Comment˽allez-vous ? 16
17
INTONATION : ASKING A QUESTION
Information questions begin with a high pitch on the question word (comment) and then gradually fall. - Comment˽allez-vous ? 17
18
HOMEWORK / DEVOIR “ Je pense, donc je suis ” (1637)
(I think, therefore I am) Name of the philosopher : René Descartes His nationality : French 18
19
Summary of lesson 3 1. Ask questions (Comment, Quel, Quelle)
2. Vocabulary (nationality, profession) 3. Politeness 4. Homework 5. Summary of lesson 3 19
20
Comment Comment˽allez-vous ? Je vais bien, merci. Très bien, merci.
Ask questions : Comment Comment˽allez-vous ? Je vais bien, merci. Très bien, merci.
21
Comment Comment vous˽appelez-vous ? Je m’appelle Sana.
22
Quel Quel est votre nom? Mon nom est SADIQ.
23
Quel Quel est votre prénom? Mon prénom est Bushra.
24
Quelle est votre nationalité?
Je suis pakistanais /pakistanaise.
25
Quelle est votre profession? Je suis étudiant / étudiante.
26
VOCABULARY / VOCABULAIRE
Nationalities: pakistanais pakistanaise français française anglais anglaise japonais japonaise
27
VOCABULARY / VOCABULAIRE
Professions: architecte dentiste médecin pilote professeur étudiant étudiante
28
S'il vous plaît POLITENESS Répétez s'il vous plaît
Écoutez s'il vous plaît Répétez s'il vous plaît Écrivez s'il vous plaît
29
HOMEWORK / DEVOIR Name 4 countries in Europe where French is spoken.
- B - L
30
Summary of lesson 3 (Comment, Quel, Quelle) 2. Vocabulary
1. Ask questions (Comment, Quel, Quelle) 2. Vocabulary (nationality, profession) 3. Politeness 4. Homework
31
Merci et au revoir 31
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.