La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

French Second Level Les couleurs!.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "French Second Level Les couleurs!."— Transcription de la présentation:

1 French Second Level Les couleurs!

2 Second Level Significant Aspects of Learning
Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and join in with a story, song or poem Understand and respond to familiar voices in short, predictable conversations. Participate in familiar games, paired speaking and short role plays. Take part in simple, paired conversations about themselves, Ask simple questions. Develop confidence and enthusiasm to communicate using the language I have learnt.

3 Vocabulary Colours After having covered the below vocabulary in Early and First level, move onto to adjective agreement at the end for Second level. C’est de quelle couleur What colour is it? C’est It is bleu blue blanc white rouge red vert green jaune yellow rose pink noir black gris grey violet purple marron brown Tu aimes le bleu? Do you like blue? J’adore le… I love J’aime le… I like Je n’aime pas le… I don’t like Je déteste le… I hate

4 For Early/First Level, start with about 5 only and work your way up to all the colours!

5 Introducing vocabulary
You can try this as an alternative to introducing vocabulary. Make colour cards for and give each group/pair a set. Ask them to listen to the colour and look at the word and then hold up the colour they think it is.

6 Ecoutez et regardez les couleurs en français…

7 Choississez Choississez means choose la couleur

8 bleu

9 orange

10 violet

11 blanc

12 rouge

13 vert

14 rose

15 gris

16 noir

17 marron

18 jaune

19 This slide can be used to revise colours before moving on.

20 Des groupes arc en ciel Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “C’est de quelle couleur?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour.

21 Des introductions en groupe.
Bonjour Ça va? Je m’appelle… Ma couleur préférée c’est le…. Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “C’est de quelle couleur?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour.

22 Apportez-moi un objet….
Apportez-moi means bring me. The teacher asks one colour of person in each group to bring here un object and then adds a colour. Each team gets a point for whatever the deliver of that object.

23 C’est de quelle couleur?
What colour is it?

24 C’est bleu

25 C’est blanc

26 C’est rouge

27 C’est vert

28 C’est jaune

29 C’est rose

30 C’est noir

31 C’est orange Note that you pronounce the T on the end of C’est when it’s followed by a vowel!

32 C’est gris

33 C’est violet

34 C’est marron

35 C’est de quelle couleur?
Look at the colours and ask the class, “C’est de quelle couleur” for each of them. The pupils should then respond with C’est____ and the correct colour.

36 C’est vert!

37 C’est rouge

38 C’est jaune

39 C’est marron

40 C’est noir

41 C’est bleu

42 C’est rose

43 C’est violet

44 C’est blanc

45 Regardez les couleurs. Fermez les yeux. Ouvrez les yeux.
Qu’est-ce qui manque means What is missing? Qu’est-ce qui manque?

46 Choississez means choose

47 Choississez means choose

48 Oui, c’est bleu! Choississez means choose

49 Choississez means choose

50 Oui, c’est rose! Choississez means choose

51 Choississez means choose

52 Oui, c’est rouge! Choississez means choose

53 Choississez means choose

54 Oui, c’est orange! Choississez means choose

55 Choississez means choose

56 Oui, c’est noir! Choississez means choose

57 Choississez means choose

58 Oui, c’est vert! Choississez means choose

59 Choississez means choose

60 Oui, c’est blanc! Choississez means choose

61 Choississez means choose

62 Oui, c’est violet! Choississez means choose

63 Choississez means choose

64 Oui, c’est marron!

65 Choississez means choose

66 Oui, c’est gris!

67 A vous maintenant! To you now!

68 Mettez les cartes au centre de la table
To you now!

69 Trois personnes ferment les yeux
To you now!

70 Une personne enlève une carte
To you now!

71 Ouvrez les yeux! To you now!

72 Qu’est-ce qui manque? To you now!

73 Mettez les cartes au centre de la table
To you now!

74 Ecoutez la couleur… To you now!

75 Frappe la couleur sur la table!

76 Brain Training – Les Couleurs

77 Brain Training! Challenge: say the colour that the word is written in, and not the word itself!

78 rouge

79 noir

80 vert

81 rose

82 gris

83 bleu

84 jaune

85 marron

86 bleu

87 orange

88 rouge

89 blanc

90 vert

91 rouge

92 jaune

93 noir blanc

94 jaune

95 marron

96 bleu

97 vert

98 blanc

99 gris

100 rouge

101 orange

102 rouge

103 violet

104 bleu

105 jaune

106 noir

107 blanc

108 gris

109 rouge

110 violet

111 Arc en ciel The French version of the rainbow song, sung to the same tune.

112 Rouge et jaune et rose et vert, Orange, violet et bleu.
Je connais les couleurs, Toutes les couleurs De mon arc en ciel Je connais les couleurs (I know the colours), toutes les couleurs (all the colours) De mon arc en ciel (of my rainbow)

113 Je connais les couleurs,
et et et et Je connais les couleurs, Toutes les couleurs De mon

114 Song without the words

115 Léon le caméléon (with a nice reggae tune). Some of the vocabulary:
Quel polisson = how naughty! Où est Léon? = Where is Leon? Comme = Like e.g. Comme un cochon – like a pig

116 Tu aimes quelles couleurs?
Which colours do you like?

117 Tu aimes le bleu? Do you like blue? The colour can be swapped for any other colour to change the question.

118 J’adore le bleu! The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. J’adore le vert!

119 J’aime le jaune. The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. J’aime le rose.

120 Je n’aime pas le rouge. The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. Je n’aime pas le violet

121 Je déteste l’orange! The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. Je déteste le violet

122 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

123 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

124 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

125 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

126 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

127 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

128 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

129 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

130 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

131 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

132 Tu aimes…? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either J’adore le jaune, j’aime le jaune, je n’aime pas le jaune, je déteste le jaune. Je n’aime pas Je déteste

133 Class colour survey Pupils can practice asking Tu aimes…+ a colour by surveying each other around the class. This can then be linked to creating a graph, tally marks etc. Tu aimes quelle couleur? Means which colour do you like? And could be used as a title for a graph. Combien de personnes aiment le jaune? = How many people like yellow

134 Embedding the language tip
Use French colours for cooperative groups – les rouges, les bleus etc. Ask pupils “c’est de quelle couleur?” when reading stories, creating art work etc.

135 Les chansons The French version of the rainbow song, sung to the same tune.

136 Léon le caméléon (with a nice reggae tune). Some of the vocabulary:
Quel polisson = how naughty! Où est Léon? = Where is Leon? Comme = Like e.g. Comme un cochon – like a pig

137 ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.

138 L’institut français Les deux petites souris
Scroll down page to find resources.

139 Languages online On this site, click on Français on the left hand side and you will see les couleurs listed under Primary.

140 How many spellings do you think we can have of one adjective?
Adjectives in French are spelt differently depending on if the noun they are describing is… Masculine Feminine Singular Plural How many spellings do you think we can have of one adjective?

141 Adjectives in French are spelt more than one way depending on if they are:
Masculine Singular e.g. un crayon rouge Masculine Plural e.g. trois crayons rouges

142 Adjectives in French are spelt more than one way depending on if they are:
Feminine Singular e.g. une règle blanche Feminine Plural e.g. trois règles blanches

143 Divisez le papier en quatre
Masculin Singulier Féminin Singulier Masculin pluriel Féminin pluriel

144 rose grise bleu gris rouge jaunes roses bleus vert noir jaune noires
verte verts noirs Rouges bleue bleues grises rose Noir, gris, rouge, vert, jaune, bleu – organise the words above into where you think they might go on your A3 sheet of paper. If doing this with a class, it’s a bonne idée to have prepared word cards which the pupils can then organise and move if they need to. Rouge Rouges jaunes jaune roses gris vertes noire

145 Can you see any patterns in the letters?

146 1. If an adjective ends in an “e” it stays the same when it’s masculine and feminine e.g. rose
2. If it ends in any other letter, you add an “e” to make it feminine. 3. You usually add an “s” to make the colours plural.

147 marron marron violette violet orange orange argent blanche argent
blanches orange orange argent blanche argent blancs argent marron blanc violets marron violettes orange argent

148 Can you see any patterns in the letters?

149 1. Some colours stay the same
1. Some colours stay the same! This happens when they are the same as an actual object e.g. un orange – orange! 2. Words which end in a T get a double TT and an E when they are feminine. 3. Colours which end in in C become CHE when feminine.

150 Ma salle de classe bizarre
Write a list of school objects and work in pairs to give them strange new colours! Turn this into a text about your Classe Bizarre! Dans ma classe bizarre, il y a… une chaise rose! etc.

151 1. Sept règles ________________ (blue).
Questions: 1. Sept règles ________________ (blue). 2. Trois gommes _____________ (yellow). 3. Six stylos ______________ (purple). 4. Trois crayons ______________ (green). 5. Trois cahiers _______________ (white). 6. Deux calculatrices _____________ (black). 7. Huit gommes ______________ (orange). 8. Dix stylos _______________ (brown). 9. Cinq calculatrices ______________ (red).

152 Au revoir!


Télécharger ppt "French Second Level Les couleurs!."

Présentations similaires


Annonces Google