Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parMarie-Ange Simoneau Modifié depuis plus de 6 années
1
La Folle journée ou Le Mariage de Figaro
2
Mise en scène de Jean-Pierre Vincent, 1987, Odéon Théâtre de l’Europe, scénographie J.-P. Chambas
3
Mise en scène d’Antoine Vitez, 1989, comédie française,scénographie de Yannis Kokkos
7
Mise en scène Jean-François Sivadier, TNB, 2000.
8
La Fête à Saint-Cloud, Fragonard
9
Ridicule, film de Patrice Leconte, 1996
10
Mise en scène Christophe Rauck, 2007, Comédie française
13
Mise en scène Rémy Barché, 2015, Comédie de Reims
17
FIGARO DIVORCE
18
Rencontre Rauck/Lassalle/Vincent autour de Figaro
19
Figaro divorce, mise en scène Jacques Lassalle, 2008, Comédie française
23
Dix minutes du Figaro Divorce de C. Rauck https://www. youtube
24
Figaro à l’opéra
25
Un exemple de pizzicato dans Il Barbiere di Siviglia de Barbier de Rossini
26
Il Barbiere di Siviglia de Rossini dans la mise en scène de Dario Fo, opéra d’Amsterdam, 1991
Tesaer Et , pour le plaisir, pour le travail de grommelot de Dario Fo…
27
Quelques images de la mise en scène du Barbier de Rossini par Sivadier
28
Le Nozze, reprise de la mise en scène de 1973 de Giorgio Strehler
29
Figaro gets a divorce, Elena Langer, Cardiff, Une critique ( extrait) At first, I feared the whole enterprise would be merely whimsical, and perhaps there are too many twists to the picaresque plot before it reaches its melancholy conclusion. But the angst of dislocation and dispossession becomes a uniting theme, charged with contemporary resonance, and this soon becomes that rare thing: a modern opera that exerts an immediate emotional impact. An upcoming young Russian composer based in Britain with several theatre-based works to her credit, Elena Langer must of course take much of the credit: her music is lush and inventive, patently influenced by Berg’s Wozzeck without being fearsomely atonal. The vocal lines are gratifyingly expressive, the orchestration colourful – sometimes excessively so, in its hectic urge to illustrate and emote. But that is a fault on the right side, because it radiates warmth and allows personality to shine through. The telegraph, février 2016
30
duettino Suzanne -Marceline Nozze
31
Monologue Figaro acte V, C. Rauck/Laurent Stocker
32
Ouverture Barbier de Séville Rossini
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.