La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Un rapport de laboratoire

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Un rapport de laboratoire"— Transcription de la présentation:

1 Un rapport de laboratoire
4ieme année This presentation is for grade 4 students, to guide them in producing laboratory reports, with standard laboratory report components. Students may complete a laboratory report in whole or in part, as some components may be provided. Discuss with students why it is important to complete a laboratory report based on existing conventions in scientific reporting. This presentation could be done after completing an experiment, so the learners have a common example to create together.

2 Les éléments du rapport de laboratoire
AVANT l’expérience La question 2. L’hypothèse 3. Les matériels 4. La procédure Briefly review the structure of a laboratory report. Highlight the sequence of completing a laboratory report, what to complete BEFORE, DURING and AFTER the experiment.

3 Les éléments du rapport de laboratoire
PENDANT l’expérience 5. Les observations

4 Les éléments du rapport de laboratoire
APRES l’expérience 6. La conclusion

5 1.La question Détermine ce que tu cherche a répondre avec l’expérience. Écris UNE phrase interrogative simple pour poser la question de l’expérience. Review with learners experiments they have done in the past. Have students isolate what question the experiment sought to answer. This can be challenging for students, so allow time to review examples of examples and non-examples of a proper question for an experiment.

6 1.La question Voici des exemples de la question d’une expérience.
Quel sont les effets du soleil sur les plantes? Est-ce que le papier est biodégradable? Review examples with students.

7 2.L’hypothèse Les scientifiques utilisent leurs connaissances scientifiques pour PREDIRE les résultats de l’expérience AVANT de la faire. Discuss with students the importance of creating a hypothesis for an experiment. Highlight that it doesn’t matter whether the prediction is correct or not in the end.

8 2.L’hypothese Écris une phrase simple pour prédire les résultats de l’expérience. Utilise la phrase modèle. « Je pense que… » Have learners use the sentence stem « I think that… » to help direct their thinking and writing.

9 3. Les matériels Fais un liste spécifique des matériels que tu utilise. Inclure des mesures exactes.

10 La procédure Écris chaque étape de l’expérience dans une phrase simple. Sois spécifique et inclus chaque étape pour que quelqu’un d’autre pourrais répéter l’expérience. The procedure will sometimes, even often, be provided for students. Discuss the importance of following a procedure for the scientists completing the experiment, as well as others who will recreate and retest the experiment in the future. Talk also about providing a clear procedure so that variable such as timing, order of proceure and specific steps can be identified, and perhaps manipulated in the future.

11 Les observations Pense au resultats que tu vas réussir et détermine la meilleur façon de rapporter tes faits. With learners, look at different graphic organizers ( tables, charts, grapics) and how they organize information. Talk about how different tools can handle information differently. Use a common example to discuss what type of results an experiment will produce.

12 Les observations Utilise une table, une carte-T, ou une graphique pour organiser les informations. Ajoute des autres observations en forme de phrases. Ajoute aussi des images et des illustrations qui aide a expliquer tes observation. Highlight for learners the importance of neatly recording results. Also talk about recording supplementary observations anecdotaly.

13 La conclusion Revois la question de l’expérience. Pense a comment tes observations aident a répondre a ta questions. Écris une paragraphe qui répond au question et qui explique ce que tu a appris lors de l’expériences. Discuss with learners how to relate their observations back to their inquiry question and to draw conclusions back to scientific knowledge.


Télécharger ppt "Un rapport de laboratoire"

Présentations similaires


Annonces Google