Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parBarnabé Lamy Modifié depuis plus de 9 années
1
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser THE BLAIR WITCH PROJECT => the rumor REC => A brilliant trailer SNAKES ON A PLANE -=> involvment of the internauts CLOVERFIELD => no name, no director, no cast. JJ ABRAMS. DISTRICT 9 => MNU, a fake company. PARANORMAL ACTIVITY => bring the movie to your city => rec alike trailer Do not base your internet campaign on…
2
INTERNET… Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser - GLOBAL - INTERACTIVE - QUITE INCONTROLABLE - IN CONSTANT MOVEMENT - REACTIVE? - (QUITE) UNEXPENSIVE - BUZZ / VIRAL MARKETING / EXTENDED BROADCASTING ?
3
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser 1. work with experts 2. create a portal, a rendez-vous for internauts with updated contents 3. develop your networks and presence on the web 4. include internet in your PR Your visibility on internet : a long term project
4
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser - what is already said and seen on the web? - Who is(are) your target(s) -What is your objective? What is your timing ? What is your budget? -Do you need a website? Do you need to spend money for a website? What site can develop it for you? -What do you want to say about your movie? The danger of « viral marketing » - LA PERSONNE AUX DEUX PERSONNES - Alain Chabat is Gilles Gabriel - 2,5M pages on google - 220 000 tickets… WHAT VISIBILITY FOR A MOVIE?
5
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser How to reach your targets with a minimum amount of money : Use your networks and find potential allies - inform your community - develop a page on facebook, Twitter, myspace… and communities sites that gather your audience - develop partnerships with chosen bloggers and websites -Feed entertainment sites and blogs with informations, exclusivities => develop tools for recurrent feedings - develop specific targeted contents WHAT VISIBILITY FOR A MOVIE?
6
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser
7
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser
8
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser
9
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser The timing Define your objectives between postering campaigns and trailoring Focus on your audience Be sure to emerge… YOUR WEB CAMPAIGN
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.