La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

FLASPS Geraldine Whittaker AST MFL Friday 30 th September Session 1.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "FLASPS Geraldine Whittaker AST MFL Friday 30 th September Session 1."— Transcription de la présentation:

1 FLASPS Geraldine Whittaker AST MFL Friday 30 th September Session 1

2 Aims: to demonstrate practical ways of introducing new language in the classroom (word level) to develop use of new language for real reasons (sentence level) to understand language in wider context (text level)

3 Presentation 1 flashcards

4 Presentation 2 powerpoint

5 le bus

6 le train

7 Le tram

8 le taxi

9 le car

10 le métro

11 le vélo

12 è le bateau

13 la moto

14 la voiture

15 Presentation 3 lists

16 Rue des deux maisons 1.Écris les mots dans le bon ordre alphabétique. 2.Comment dit-on en anglais? Cherche les mots dans le dictionnaire. un canari un ami un chien le chocolat le soleil la famille les devoirs la pluie un bonbon une fleur un cauchemar une larme une fête françaisanglais un amia friend

17 Think of the three methods of presentation: what are the advantages/disadvantages of each? are they best suited for KS3/4? why? which ability ranges are they most suitable for? why?

18 practising and reinforcing new language games

19 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 € 1 Million € 500,000 € 250,000 € 125,000 € 64,000 € 32,000 € 16,000 € 8,000 € 4,000 € 2,000 € 1,000 € 500 € 300 € 200 € 100 Qui veut gagner des millions?

20 How and when would you use these reinforcement strategies? Are some particularly relevant for KS3? KS4?

21 develop use of new language for real reasons (sentence level) i.e. expressing opinions

22 le football TALK

23 Simon Cowell TALK

24 Le réchauffement de la planète TALK

25 Diamond ranking

26 understand language in wider context (text level) Songs : listening for key words a. Au café: Vous désirez? (Pupils have been working on Café vocab. in particular how to order drinks)

27 understand language in wider context (text level) Songs : listening for key words a. Au café: Vous désirez? How would you extend this activity?

28 b. Promenons nous dans les bois ( Pupils have been learning clothes vocab.) How would you exploit this song? Songs : using authentic French songs


Télécharger ppt "FLASPS Geraldine Whittaker AST MFL Friday 30 th September Session 1."

Présentations similaires


Annonces Google