Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parFrançois Leduc Modifié depuis plus de 9 années
1
objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail
Mardi vingt (20) septembre Voici ma famille starter Please copy the date, objectives and title and complete starter below. Can you spot the mistakes in the 3 sentences below? Copy them in your exercise books without mistakes. Elle est marrant. J’ai sympa et intéressant Ils sont très intelligent. Outcomes: Writing a simple paragraph using adjectives and adverbs. Include a variety of connectives. Vary the use of pronouns.
2
Look at the 3 paragraphs below. Which is best, and which is worse
Look at the 3 paragraphs below. Which is best, and which is worse? Can you think of ways of making this better? Ma mére s’appelle Monique. Elle est sympa. Elle est tête-en-l’air. Mon père s’appelle Michel, il est travailleur. Il est réservé. Ils sont gentils. Mon petit frère est assez paresseux en général, il ne veut jamais aider à la maison. Quelquefois, il est vraiment agaçant parce qu’il est obsédé par les jeux vidéos! Ma soeur est assez gentille et souvent calme. Elle a un bébé qui a 5 mois, il s’appelle Ilian, il est totalement adorable et vraiment mignon. J’adore mon neveu.
3
What do you know about adjectives in French?
What is an adjective? It’s a describing word (a small chair). What do you know about adjectives in French? They are placed after the noun (un chat noir) They agree with the noun in number (singular or plural) and in gender (feminine or masculine) Une chaise noire Des chats noirs Des chaises noires
4
-euse + e -ille -ive paresseux sérieux talentueux travailleur dissipé
bavard intelligent têtu marrant dynamique sévère timide égoïste tête-en-l’air sympa gentil sportif -euse un petit peu un peu assez plutôt quelquefois très souvent vraiment complètement totalement extrèmement + e leave as it is -ille 00:10 -ive Hide
5
objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail
Vendredi vingt-trois (23) septembre Voici ma famille starter Spot the odd one out in each series bonjour / salut / au revoir / bonsoir une banane / une orange / un kiwi / une carotte gentille / amusant / idiot / intelligent Outcomes: Writing a simple paragraph using adjectives and adverbs. Include a variety of connectives. Vary the use of pronouns.
6
grammar Paragraphs sentences sentences sentences words words words words words words words
8
Hands up, how many words can you translate???
feminine un petit peu paresseux un peu sérieux assez talentueux plutôt travailleur quelquefois dissipé très bavard souvent intelligent vraiment têtu complètement marrant totalement dynamique extrèmement sévère timide égoïste tête-en-l’air sympa gentil sportif Hands up, how many words can you translate???
9
feminine paresseux lazy sérieux serious talentueux talented travailleur hard-working dissipé unfocused bavard chatty intelligent clever têtu stubborn marrant funny dynamique dynamic sévère strict timide shy égoïste selfish tête-en-l’air forgetful sympa nice gentil kind sportif sporty feminine paresseux lazy sérieux serious talentueux talented travailleur hard-working dissipé unfocused bavard chatty intelligent clever têtu stubborn marrant funny dynamique dynamic sévère strict timide shy égoïste selfish tête-en-l’air forgetful sympa nice gentil kind sportif sporty feminine paresseux lazy sérieux serious talentueux talented travailleur hard-working dissipé unfocused bavard chatty intelligent clever têtu stubborn marrant funny dynamique dynamic sévère strict timide shy égoïste selfish tête-en-l’air forgetful sympa nice gentil kind sportif sporty un petit peu a little bit un peu a bit assez quite plutôt rather quelquefois sometimes très very souvent often vraiment really complètement completely totalement totally extrèmement extremely un petit peu a little bit un peu a bit assez quite plutôt rather quelquefois sometimes très very souvent often vraiment really complètement completely totalement totally extrèmement extremely un petit peu a little bit un peu a bit assez quite plutôt rather quelquefois sometimes très very souvent often vraiment really complètement completely totalement totally extrèmement extremely
10
paresseux lazy sérieux serious talentueux talented travailleur hard-working dissipé unfocused bavard chatty intelligent clever têtu stubborn marrant funny dynamique dynamic sévère strict timide shy égoïste selfish tête-en-l’air forgetful sympa nice gentil kind sportif sporty un petit peu a little bit un peu a bit assez quite plutôt rather quelquefois sometimes très very souvent often vraiment really complètement completely totalement totally extrèmement extremely
11
Vocab test /10 Name:……………………………………………
translate into English: paresseux …………………………….. travailleur …………………………….. sévère …………………………….. tête-en-l’air …………………………….. translate into French: shy …………………………….. funny …………………………….. kind …………………………….. Chatty/talkative …………………………….. He is really intelligent ………………………………………………….. translate into English: paresseux …………………………….. travailleur …………………………….. sévère …………………………….. tête-en-l’air …………………………….. translate into French: shy …………………………….. funny …………………………….. kind …………………………….. Chatty/talkative …………………………….. He is really intelligent …………………………………………………..
12
Practice run – let’s do it together…
13
elle a les cheveux…. et les yeux…
Should must Can you add physical description? elle a les cheveux…. et les yeux… Exercice d’écriture (extended writing) could Déja fini?! page 8, exercice 1. Read the 3 paragraphs. Draw the grid as shown and complete with correct information IN ENGLISH. Imagine what the person on the picture is like and describe them (in French!). Use your toolkits to improve the diversity of language Remember!!! Make sure you pick the appropriate adjective, Masculine or Feminine
15
Learn the meaning of the adjectives and adverbs.
Devoirs Learn the meaning of the adjectives and adverbs. Due Friday 7th October
16
Silence
17
This is a good level of noise
Everyone is able to work well Well done. Keep it up!
18
The noise level is rising
Stop the penalties… ACT NOW TO RETURN TO GREEN Time will be added at the next level
19
Act Now! The noise level is too high It is stopping us from learning
TIME IS BEING ADDED TO THE LESSON Act Now!
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.