La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Ysgol Clywedog Wrexham 11 - 16 comprehensive mixed catchment; large proportion of pupils come from socially deprived areas y7 taught in mixed ability form.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Ysgol Clywedog Wrexham 11 - 16 comprehensive mixed catchment; large proportion of pupils come from socially deprived areas y7 taught in mixed ability form."— Transcription de la présentation:

1 Ysgol Clywedog Wrexham comprehensive mixed catchment; large proportion of pupils come from socially deprived areas y7 taught in mixed ability form groups y8 + y9 set according to ability

2 What do we do in y7? classroom items / family / animals nouns colours / size / character adjectives avoir / être habiter ( -ER verb pattern ) verbs en / à / dans sur / sous / devant / derrière prepositionsil y a…

3 Some pupils also manage… jaime / je déteste relative pronoun qui conjunctions et / mais negative structures il ny a pas de… je nai pas de … By Easter of y7 pupils do an extended writing task for assessment Most pupils achieve level 4 Some pupils achieve level 5

4

5

6 Where do we start? What is a sentence? Definition Parts of speech Identify verb as key element

7 The verb is the key!! Bugs Bunny eats a carrot

8 The verb is the key!! Bugs Bunny eats A carrot

9

10

11 Working with texts Introduce texts as soon as possible – Give the pupils a chance to feel they are dealing with real language Dont worry about giving them a challenge! – Pupils enjoy exploring new ideas

12 Bonjour, comment t'appelles-tu? Je m'appelle Paul. Comment t'appelles-tu? Je m'appelle Marianne. Ça va, Paul? Ça va bien, merci. Et toi, Marianne, ça va? Bof! Pas mal. Au revoir. used early in y7 (as soon as they have learnt basic greetings) 1.pupils sort conversation into correct order 2.identify which words could be changed 3.pupils make up own conversation

13 Bonjour! Je m'appelle Céline. J'ai quatorze ans et mon anniversaire est le douze mai. J'ai un frère qui s'appelle Marc. Il a neuf ans. Son anniversaire est le vingt-trois juillet. J'aime les animaux. À la maison j'ai un hamster, une tortue et deux chats. J'adore la nature: au collège mes matières préférées sont la géographie et les sciences. Used soon after October ½ term – ie after about 7-8 weeks of French 1.Gap-fill task 2.Stick-in: text analysis task 3.Pupils annotate text on board + share ideas 4.Discuss content + how to use text as a model 5.Writing task

14

15 Jhabite une maison. Jhabite dans une ville au bord de la mer. Dans ma maison, il y a deux étages. Au rez-de-chaussée il y a le salon et la cuisine. Au premier étage il y a trois chambres. Dans ma chambre il y a un lit, une armoire et une table Jhabite une jolie petite maison dans une ville au bord de la mer en Tunisie. Derrière ma maison il y a un jardin avec des fleurs et des arbres. Jhabite avec mes parents et mon frère. Jaime ma maison. Au rez-de-chaussée il y a la grande cuisine. Il y a aussi un petit salon, où on regarde la télévision. Au premier étage, il y a la grande chambre de mes parents et la chambre de mon frère. Ma pièce favorite est ma chambre. Jadore ma chambre. Elle est confortable et assez grande. Dans ma chambre jai un lit, une armoire et une petite table. Jai aussi un ordinateur bleu. Sur les murs il y a des posters de football. Easter: extended writing assessment 1.In pairs: highlight features on R side which make it better than L side 2.Class discussion: a)key elements in sentence b)success criteria 3.Peer assessment: evaluate rough drafts (homework task) 4.Prepare redraft

16 Games to promote literacy Good for developing oracy skills Remember: If you can say it, you can also write it!!

17 Battleships: reinforces verb pattern and basic sentence structure. Pupils follow up with writing any 5 sentences from the grid, then challenged to extend each sentence by adding different bits of information…. Who can produce the longest sentence?!

18 Jhabite Mon frère habite Nous habitons Mes copains habitent dans un village dans une ville dans une grande ville à la campagne à la montagne au bord de la mer en France en Angleterre au Pays de Galles aux Etats-Unis Jhabite Mon copain habite Mes cousins habitent un appartement une maison une ferme un château dans un village dans une ville dans une grande ville à la campagne à la montagne au bord de la mer Mastermind encourages sentence-building Colour coding is good for helping pupils to identify phrases as chunks of meaning which can be used like jigsaw pieces to build up a sentence.

19 Starters and Plenaries Finish the sentence Jai… / Je suis… / Jhabite… How many different ways could you finish the sentence? Unscramble the sentence Put words in an appropriate order so they make sense There may be more than 1 possibility! Correct the mistakes Good as a timed challenge Match-up Good for low ability or for introducing new vocabulary / structures Dictionary: find (x) words to do with…

20 Starters and Plenaries How confident are you? Thumbs up / thumbs down (good, bad or goofy?) What do you think you need to learn next/ revise for this to get easier? Especially good to use after a learning homework was set which pupils patently havent done! If you are feeling confident, then…; if you are still not very confident then… Set minimum expectation but invite pupils to push themselves

21 What about Grammar? Pupils use investigation to understand rules Thinking skills: What do you notice / think about...? How could you explain these patterns? Pupils reflect on and explain ideas; use grammar note to recap / sum up what they have noticed Note-taking becomes a plenary / mini-plenary at end of task, not the main focus of the lesson

22 Some key things to remember Give pupils time to explore and think Ask open questions Dictionary skills are essential take time to teach them properly, so that pupils know how to use all the information available!! Using English/Welsh is OK! Start simple and grow: milk your resources!

23 If you have any questions, please feel free to contact me: Clare Temple Ysgol Clywedog, Wrexham LL13 7UB


Télécharger ppt "Ysgol Clywedog Wrexham 11 - 16 comprehensive mixed catchment; large proportion of pupils come from socially deprived areas y7 taught in mixed ability form."

Présentations similaires


Annonces Google