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2 Monitoring of HR implementation Status 1 Redefinition of the S&M training curriculum Adjustment of approach to the way Development of an industrial.

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2 2 Monitoring of HR implementation Status 1 Redefinition of the S&M training curriculum Adjustment of approach to the way Development of an industrial assessment tool Extension of management audit to all RBUs Set-up of a pan-European S&M emerging talent pool and development of a dedicated training program Set-up of the trainee program Work in progress Development and implementation of the Employer Branding Concept

3 Parly 2 – Différenciant, facilitateur et rassurant DIFFÉRENCIANT Sélection pointue, exclusivités BHV, Designers, marques nouvelles, merchandising renouvelé, Café Presse Déco RASSURANT Sélection de produits de qualité, offre profonde dans les secteurs de leadership du BHV, vendeurs – experts et commerçants en lien avec la clientèle FACILITATEUR Convivialité, offre segmentée, prix et solutions proposés aux clients, sélection des meilleurs produits du catalogue LE RESEAU

4 4 All employees have been assessed before staffing the 3 new RBUs As-is analysis SUM =378 n =138 n =107 n =133 COMPETENCY CLUSTER InterpersonalLeadershipBusiness/Mgmt.Personal Germany France Spain

5 5 5 3 facteurs clés de succès doivent être pris en considération pour mener à bien une démarche Lean six sigma Définir le bon niveau d'ambition Choisir les processus à fort impact Assurer un ancrage de la démarche 123 Redéfinition processus clés Mobilisation interne tout au long du projet Définition de la cible Définir une ambition réaliste et partagée par l'ensemble des parties prenantes sur les axes : –Critical to quality –Critical to cost –Critical to delivery –Critical to Service Organiser la certification Green Belt / Black Belt Lean six sigma des acteurs clés de la démarche permettant : –la démultiplication des vecteurs de changement –la génération de nouveaux axes d'amélioration Identifier les processus ayant un fort impact sur les objectifs fixés en terme de QCDS et les revoir en profondeur –Eviter de se restreindre de peur de perturber le business B

6 6 6 Overall view of key indicators of sales effectiveness ANNEXE Volume is the key figure for both the retail and the institutional market. In the highly competitive institutional market winning market shares is a must to gain a substantial starting position for new RfP processes. In the retail market volume is also the basis for long-term customer relationships since funds are considered a long-term investment by the customers Volume importance Insti: High Retail: High Cross-selling is more important in the retail business. In institutional business the participation in RfP processes is more important. Institutional clients however, are also asking for additional services, such as tailor made reporting Cross-selling importance Insti: Mid Retail: Mid Sustainability is also a key figure in the institutional business since there are rather few players that are the target of many asset managers. In retail business the key are customers with a higher customer life-time value Sustainability importance Insti: High Retail: Mid Margin is rarely used as key figure for sales effectiveness. Nevertheless a basic profitability is key to be successful in the market and is in common part of the product calculation. In the institutional business is less important but in most cases maintaining a basic profitability is a must for sales staff Profitability importance Insti: Mid Retail: Mid Our opinion Sustainability X-selling Volume Profitability Institutional business Retail business TIME FOR DISCUSSION !

7 Détail du chiffre d'affaires du scénario de crise Budget - CA TTC [M] Indice Scénario de crise – CA TTC [M] Indice HM NO VW GS Vente Chine Internet Autres Total 99,0 100,0 85,0 93,3 105,6 120,0 NA 101,0 103,0 99,0 100,0 85,0 93,3 105,6 120,0 NA 101,0 103,0

8 Packaging renewal / Chronologie des lancements / 25 mars One-Step Gentle Exfoliating Cleanser Age-Control Extra-Firming Serum Soin Réparateur Après Soleil Visage

9 Table PEM Chambre & Bain Décoration Culture Bricolage Équipement dont Literie & GEM sur cde Rives d'Arcins trouve l'équilibre entre Table, Petit Electroménager et Décoration Table PEM Chambre & Bain Décoration Culture Bricolage Équipement dont GEM Rosny reste fort en Equipement et peine à développer la Décoration

10 10 Une nouvelle organisation géographique, basée sur 6 régions opérationnelles Italie Europe Centrale & de l'Est Amérique Latine FranceMéditerranée Europe du Nord FindomesticRép. tchèqueArgentineFrance (yc DOM)Espagne (yc UCI) UkraineEgypte Allemagne BNP Paribas PFSlovaquieBrésilPortugalBelgique HongrieMexiqueGrèceNorvège RoumanieAlgériePays-Bas BulgarieMarocPologne RussieTurquieSuisse La Chine et lInde, nouvelles implantations, pilotées en direct par la DG Exception Géographies Partenariat France

11 11 Pervasive subsidies are further fueling this demand for new capacity Average Electricity Tariff (USD/kWh) Electricity Demand per Capita (kWh/Capita) Bahrain Iran Jordan Kuwait Lebanon Oman Qatar Saudi Arabia Syria U.A.E. Yemen Algeria Egypt Libya Morocco Tunisia Heavy SubsidizationLittle or No SubsidizationModerate Subsidization GCC Countries 1


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