La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Thierry Thomas Senior Consultant Microsoft Switzerland Lionel Cau Microsoft Practice Manager Sogeti Switzerland.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Thierry Thomas Senior Consultant Microsoft Switzerland Lionel Cau Microsoft Practice Manager Sogeti Switzerland."— Transcription de la présentation:

1 Thierry Thomas Senior Consultant Microsoft Switzerland Lionel Cau Microsoft Practice Manager Sogeti Switzerland

2 Rappel sur le positionnement et les concepts dOperations Manager 2007 Nouveautés Operations Manager 2007 R2 Surveillance de bout en bout avec TIDAL pour SAP et nworks pour Vmware Suivi des niveaux de SLA

3 Lien avec les bonnes pratiques Microsoft Microsoft Operations Framework / ITIL Infrastructure Optimization

4 Supervision des services de bout en bout, de linfrastructure à lexpérience client Fourniture de Management Packs Microsoft et non- Microsoft Rapidité et souplesse de déploiement (délégations, évolutivité) Agir proactivement sur les événements avant quils ne deviennent des problèmes Règles des « Management Packs » Microsoft ou partenaire Vues synthétiques, graphiques et déléguables Réagir plus rapidement Mécanismes de notification Base de connaissance intégrée Mesurer lactivité et la qualité de service, reporter, partager lexpérience Module de reporting Vue de qualité de service « client » Base de connaissance de lentreprise

5 Supervision de plateformes Unix/Linux Suivi des niveaux de SLA Améliorations Performance et montée en charge

6 « Cross Platform Extensions » Découverte, déploiement, mise à jour et désinstallation des agents depuis lassistant de la console Découverte et hiérarchisation des éléments à superviser sur la machine Unix/Linux Supervision via management packs OS avec base de connaissance ; Management packs applicatifs via des partenaires (Quest Software, Xandros, Novell). Et des templates. Rapports grâce aux données collectées des données de performance et stockage dans les bases Operations Manager Surveillance de type AgentLess Cache local en cas de perte du réseau Envoi de tâches scripts/commandes manuels ou automatiques (diagnostics/recoveries) Fonctionnement sur un canal OpenWSMan/OpenPegasus

7

8 Plateformes supportées – Version RC (Document : OpsMgr2007SupportedConfigurations.htm) AIX 5.3 (Power), 6.1 (Power) HP-UX 11iv2 (PA-RISC and IA64), and 11iv3 (PA-RISC and IA64) Red Hat Enterprise Server 4 (x64 and x86) and 5 (x64 and x86) Solaris 8 (SPARC), 9 (SPARC) and 10 (SPARC and x86 versions later than ) SUSE Linux Enterprise Server 9 (x86) and 10 SP1 (x86 and x64)

9 HP- UX

10 Xandros Novell (ex : DNS, DHCP Server, SAMBA, NFS Server, LDAP Server, Print Server, Firewall) Quest Software (ex : Oracle 9i, 10g, 10gExpress)

11 Thierry Thomas

12

13 HP OVOW/U IBM TEC BMC Remedy ARS Connecteur universel Intégration dans la console SCOM Support du 64-bit Utilisation de standards WS- Management, OpenPegasus, WMI, WinRM

14 Extension du Solution Accelerator disponible ce jour Catalogue MP : Nouveaux rapports dans la version R2 Intégration dans SharePoint pour le reporting

15

16 Interface utilisateur Health Explorer dans la console web Méthode simplifiée pour localiser les overrides Aide à la sélection des objets pour les rapports Aide à la sélection des vues dans les dashboards Simplification de la configuration des notifications Amélioration de la description des alertes Import des Management Packs Modèles de supervision complétés ou nouveaux Modèle de supervision de process Modèle OLEDB (query SQL) Authoring Intégration PowerShell

17 Thierry Thomas

18 Supervision des URL Parsing plus efficace Collecte des données essentielles Optimisation de la collecte des compteurs La montée en charge passe de 25 URL par Management Server à 2000 URL Performance de la console Temps de réponse et de navigation accrus Indications aux utilisateurs sur le travail de la console ou les compléments disponibles Performance : 6 secondes pour afficher 20,000 alertes, contre 37+ secondes avec SCOM 2007 SP1

19

20 Business dependency IT customers have greater exposure to IT failures, which often have a severe impact to critical business functions Business investment greater demand for demonstrable immediate return on investment (ROI) and the delivery of continuous long-term benefits Technology complexity it becomes more difficult to understand all the intricate requirements necessary to keep the IT infrastructure in good condition Business change there is an increased demand to shorten IT technology delivery life cycles, increase architecture agility, and make better use of tools

21 Linux Web Server Clients Middleware Virtual Machine Database Physical Network Web Orders Service

22 End-to-end monitoring Provides end-to-end visibility into the data center Ensure that IT services, applications, and servers run smoothly and are meeting service levels for optimal uptime and responsiveness Monitor the complete data center server environment Proactive platform monitoring across servers and operating systems Application and service level monitoring across line of business application, including user perspective monitoring Interoperability and extensibility through use of open standards and flexible platform Meet performance and availability SLA requirements Take action based on application knowledge before users are impacted Monitor complete application or service to ensure all aspects of user experience are optimized

23 SAP RUN SAP Methodology Foundation Now Solution Manager 7.0 (SP15) Implement Diagnostics Tidal Horizon 1.9 Implement Alert Analysis Flows Nov 08 Solution Manager 7.0 (EP1) Content Alignment Enhancements End-to-End Integrated Solution Management Tidal Horizon 1.95 Content Update Pre-Configured Content Alignment Solution Manager 7.0 (EP2) Monitoring Templates Tidal Intelligent Automation 2.0 Task Automation

24 Day to Day Maintenance Upgrades & Go Lives Routine System Checks SLA / Management Reporting Fixing Performance Issues Troubleshooting and Firefighting Support Pack Deployments Infrastructure Planning / Architecture Strategy User Rollouts SAP Upgrades Module Rollouts Allocation of Key SAP Resources: Sustaining / Reactive Level Strategic / Project Level Tidals SAP Solution moves you in this direction

25 Real-time, proactive, workflow-based automation tool Executes best practices for identifying and analyzing SAP performance issues Full J2EE visibility Customizable workflows Supports ALL SAP apps on ABAP and JAVA stacks Entirely integrated within SCOM Benefit to you: Automation! Reduces Mean Time To Resolution on average by 50% – 90% Consistent diagnostics and treatment of problems across your SAP infrastructure.

26

27 Agentless Architecture - no Agents installed in ESXes, or in the VMs 100% integration with the Ops Mgr platform Gathers ~400 VMware specific metrics, properties, and events 150+ alert Rules on configuration, status, licensing, security and more 75+ collected performance metrics on CPU, Memory, Disk & Net I/O etc. 30+ performance Monitors for ESX Hosts, VMs, Clusters, & Resource Pools Includes CIM-SMASH Hardware Health Status data for ESX Hosts Automatically builds a full VI-3 Topology Diagram in Ops Mgr

28 ESX Hosts and VMs enabled for all Ops Mgr functions State, Performance, Events Notifications ( , sms, etc) Reporting (Data Warehouse) End-user customization (thresholds, groups, views &c) Without the Veeam MP – You have zero visibility of ESX Hosts & Clusters You have limited & inaccurate visibility of your VMs Integration with the Ops Mgr Agent inside the VM Join-up the Virtual infrastructure with the Applications & Services running there

29

30

31 Feuille de route Apportera aussi le support de SQL Server 2008 Chemin dupgrade OpsMgr SP1 RTM OpsMgr R2 Beta OpsMgr R2 RC OpsMgr R2 RTM Beta NOV 2008 RC Q1 CY 2009 RTM Q2 CY 2009

32 Operations Manager 2007 R2 Release Candidate OpsMgr2007 R2 : us/opsmgr/cc aspxhttp://technet.microsoft.com/en- us/opsmgr/cc aspx Management Packs de BridgeWays : Blog TechNet de léquipe produit OpsMgr2007 :

33 14 – 15 avril 2010, CICG

34 Classic Sponsoring Partners Premium Sponsoring Partners

35


Télécharger ppt "Thierry Thomas Senior Consultant Microsoft Switzerland Lionel Cau Microsoft Practice Manager Sogeti Switzerland."

Présentations similaires


Annonces Google