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DSAC Symposium Paris, 13. December 2013. 25.09.2012 Source to Database – General Aspects (1) Sources to navigation data and related elements are widespread.

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1 DSAC Symposium Paris, 13. December 2013

2 Source to Database – General Aspects (1) Sources to navigation data and related elements are widespread throughout a wealth of documents, published at different times in different formats and different languages. Even within one country different authorities and providers may publish information Some sources are not public (military, domestic AIPs) PBN requires precise and reliable data. Contrary to conventional procedures, the data houses are not allowed to calculate coordinates for fixes or runway thresholds for RNP or RNP AR approach procedure. State-provided threshold coordinates are required to ensure required integrity levels for PBN compliant operation! Timeliness of publication is extremely critical to onboard Navigation Databases due to the production lead time of nearly 28 days (ICAO Annex 15 Rules) Chart 2

3 Source to Database – General Aspects (2) AIP AMDT / SUP AIC NOTAM Military AIP Internet (electronic AIP) Chart 3

4 Source to Database – General Aspects (3) Chart 4 1 procedure – 5 sources to build it! Example: ILS/DME approach RWY 16 LSZH Coding of final and missed approach in LSY FN database:

5 Source to Database – General Aspects (4) Chart 5 AD :AD 2-10:AD 2-14:AD 2-47:ENR 4.4: Procedure ChartRunway dataNavaid dataTerminal WPTEnroute WPT

6 Step 1: Source Chart 6

7 Step 2: Data Maintenance Application Chart 7

8 Step 3: ARINC 424 File Chart 8

9 Step 4: Packed FMS Data Chart 9

10 Step 4: Packed FMS Data Chart 10

11 Step 5: Data loaded in FMS Chart 11

12 Dataflow from source to pilot. Dataflow and reasons for missing data CAA: Aeronautical Information Service Navigation Data House FMS Data Applications Provider End Users LSY FlightNav erroneous/incomplete/late source procedure not codeable Data Quality Requirements DQR different ARINC 424 versions Customer selection System limitation Chart 12

13 Publication AIP Depuis 2000, on a reçu plus de 700 documents AIRAC de la France CountryPublicationNrYearReceivedEffectiveBefore Effective LFAIRAC Mrz-1302-Mai-1344 LFAIRAC AD ARR/DEP Mrz-1302-Mai-1344 LFAIRAC IAC Mrz-1302-Mai-1344 LFAIRAC VAC Mrz-1302-Mai-1337 LFAIRAC VAC HELI Mrz-1302-Mai-1343 LFAIRAC Apr-1330-Mai-1344 LFAIRAC AD ARR/DEP Apr-1330-Mai-1344 LFAIRAC IAC Apr-1330-Mai-1344 LFAIRAC VAC Apr-1330-Mai-1338 LFAIRAC VAC HELI Apr-1330-Mai-1334 LFAIRAC Mai-1327-Jun-1336 LFAIRAC AD ARR/DEP Mai-1327-Jun-1347 LFAIRAC IAC Mai-1327-Jun-1344 LFAIRAC VAC Mai-1327-Jun-1336 LFAIRAC VAC HELI Mai-1327-Jun-1336

14 Publication AIP On a reçu les documents 39.5 jours avant la date effective

15 Modifications temporaire Pas de problème si cest une modifications avec des points ou procédures supplémentaires, ou si cest une modification qui dure plus longtemps quune cycle AIRAC. Exemple: un VOR est hors de service pendant 3 mois et remplacé avec un VOR temporaire.

16 Modifications temporaire Pas de problème si cest une modifications des points ou procédures existantes, ou si cest une modification qui dure moins quune cycle AIRAC. Exemple: le seuil dune piste est modifiée pour une semaine.

17 AIP France Nous trouvons toutes les pièces de linformation qui sont nécessaire pour le codage FMS dans lAIP France Sauf…

18 AIP France Déclinaison magnétique des stations VOR

19 La déclinaison magnétique est utilisée pour construire la trajectoire de la procédure dans le FMS Une différence dune dégrée peut déplacer la trajectoire pour 0.3nm Trajectoire officielle Trajectoire volé

20 Exemples of Source Circle to land vs. Straight In


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