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1 Diffusion du savoir et mobilisation des connaissances Bilan de la réunion des partenaires du Domaine Justice, Police et Sécurité à Ottawa (14 novembre.

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Présentation au sujet: "1 Diffusion du savoir et mobilisation des connaissances Bilan de la réunion des partenaires du Domaine Justice, Police et Sécurité à Ottawa (14 novembre."— Transcription de la présentation:

1 1 Diffusion du savoir et mobilisation des connaissances Bilan de la réunion des partenaires du Domaine Justice, Police et Sécurité à Ottawa (14 novembre 2007)

2 2 _ Importance accrue des projets intercentres: _ Importance accrue des projets intercentres: concerter les efforts pour développer des recherches et les rendre applicables au niveau fédéral Mobilisation des connaissances: _ Mobilisation des connaissances: « Faire plus avec ce que lon sait » pour que les recherches menées aient un plus grand impact sur les politiques Caractéristiques de la phase III

3 3 Outils souhaités par les partenaires fédéraux Bibliographies annotées sur les nouvelles recherches faites dans les thèmes du domaineBibliographies annotées sur les nouvelles recherches faites dans les thèmes du domaine, pouvant facilement être copié-collé ( éviter le format pdf) Diffusion sur le site internet Métropolis:Diffusion sur le site internet Métropolis: – darticles rédigés par les chercheurs – de liens vers dautres sites pertinents Séminaires internes pour les partenaires avec un chercheur expertSéminaires internes pour les partenaires avec un chercheur expert: –sur un thème précis –3-4 rencontres planifiées sur lannée

4 4 Mobilisation des connaissances: la formule? Form/Channel+Content +Market+Capacity= Knowledge Mobilization strategy Source: Peter Levesque, knowledge mobilization expert

5 5 Mobilisation des connaissances: la formule? Forms and channels are the methods of exchange (how): voice, text, still images, moving images, monologues, sign language, body language, face-to-face conversation, telephone call, videoconference, conference, family dinner table, television, streaming video, podcast, radio broadcast, and , among a wide range of modalities. Content exchanges (what and perhaps, so what): personal story, research or project reports, raw data stream, information collected during a riot, curriculum from a classroom, meeting minutes, and more. Current context or market conditions (when, where and why): level of high-speed internet access, education levels, poverty levels, stable access to affordable housing, use of alternative fuels, access to composting programs, adequate public transport, type of government in office municipally, provincially or federally, leadership styles in community organizations, number of students in graduate classes, and other descriptors of conditions. Source: Peter Levesque, knowledge mobilization expert

6 6 Mobilisation des connaissances: la formule? Capacity for action or mobilization (who): rewards for conversations beyond writing the journal article, recognition for engaging multiple departments and agencies in developing new policies, ability to physically and conceptually access high quality research syntheses, time to build relationships, flexibility of schedules to cope with a variety of competing issues, access to resources – capital, human, historical, etc. Considering each of these will allow for the emergence of priority knowledge mobilization strategies for the network. Source: Peter Levesque, knowledge mobilization expert


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