La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Droit + pub. + 2.0 = ? vincent gautrais professeur agrégé – avocat faculté de droit – UDM titulaire de la chaire UDM en droit de la sécurité et des affaires.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Droit + pub. + 2.0 = ? vincent gautrais professeur agrégé – avocat faculté de droit – UDM titulaire de la chaire UDM en droit de la sécurité et des affaires."— Transcription de la présentation:

1 droit + pub = ? vincent gautrais professeur agrégé – avocat faculté de droit – UDM titulaire de la chaire UDM en droit de la sécurité et des affaires électroniques

2 triangle … relationnel symbiotique incestieux amoureux ? pub. droittechno

3 la technologie est révolutionnée

4 évolution / révolution pub ???

5 évolution / révolution droit

6 é volution / droit 1 – publicité mensongère

7 é volution / droit 2 – publicité aux enfants

8

9

10

11 ?

12 ?

13 r évolution / droit 1 – marketing contractuel

14

15 13 décembre 2006 = 10 pages = 4749 mots 15 novembre 2007 = 13 pages = 6455 mots 23 septembre 2008 = 14 pages = 6914 mots 04 février 2009 = 9 pages = 3707 mots

16 2008 « When you post User Content to the Site, you authorize and direct us to make such copies thereof as we deem necessary in order to facilitate the posting and storage of the User Content on the Site. By posting User Content to any part of the Site, you automatically grant, and you represent and warrant that you have the right to grant, to the Company an irrevocable, perpetual, non-exclusive, transferable, fully paid, worldwide license (with the right to sublicense) to use, copy, publicly perform, publicly display, reformat, translate, excerpt (in whole or in part) and distribute such User Content for any purpose, commercial, advertising, or otherwise, on or in connection with the Site or the promotion thereof, to prepare derivative works of, or incorporate into other works, such User Content, and to grant and authorize sublicenses of the foregoing. You may remove your User Content from the Site at any time. If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire, however you acknowledge that the Company may retain archived copies of your User Content. Facebook does not assert any ownership over your User Content ; rather, as between us and you, subject to the rights granted to us in these Terms, you retain full ownership of all of your User Content and any intellectual property rights or other proprietary rights associated with your User Content. »

17 2009 « « You hereby grant Facebook an irrevocable, perpetual, non- exclusive, transferable, fully paid, worldwide license (with the right to sublicense) to (a) use, copy, publish, stream, store, retain, publicly perform or display, transmit, scan, reformat, modify, edit, frame, translate, excerpt, adapt, create derivative works and distribute (through multiple tiers), any User Content you (i) Post on or in connection with the Facebook Service or the promotion thereof subject only to your privacy settings or (ii) enable a user to Post, including by offering a Share Link on your website and (b) to use your name, likeness and image for any purpose, including commercial or advertising, each of (a) and (b) on or in connection with the Facebook Service or the promotion thereof. You represent and warrant that you have all rights and permissions to grant the foregoing licenses. » »

18 15 février 2009, 6:14pm communauté communauté = pas content

19 16 février 2009, 5:09pm Mark Zuckerberg = oups + explications

20 16 février 2009, 11:17pm Mark Zuckerberg = oups + participation

21 « If youd like to get involved in crafting our new terms, you can start posting your questions, comments and requests in the group weve createdFacebook Bill of Rights and Responsibilities. Im looking forward to reading your input. »Facebook Bill of Rights and Responsibilities

22 r évolution / droit marketing contractuel = 1 – pluridisciplinaire 2 – humanité 3 – authenticité 4 – éduquer votre avocat ?

23 r évolution / droit marketing contractuel = 1 – pluridisciplinaire 2 – humanité 3 – authenticité 4 – éduquer votre avocat ?

24 r évolution / droit marketing contractuel = 1 – pluridisciplinaire 2 – humanité 3 – authenticité 4 – éduquer votre avocat ?

25 r évolution / droit marketing contractuel = 1 – pluridisciplinaire 2 – humanité 3 – authenticité 4 – éduquer votre avocat ?

26 r évolution / droit marketing contractuel = 1 – pluridisciplinaire 2 – humanité 3 – authenticité 4 – éduquer votre avocat ?


Télécharger ppt "Droit + pub. + 2.0 = ? vincent gautrais professeur agrégé – avocat faculté de droit – UDM titulaire de la chaire UDM en droit de la sécurité et des affaires."

Présentations similaires


Annonces Google