Draw a colored people rights activist Hero portrait Decide on who you are going to present Make an Internet search to find out more about her story / life,

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Décrire une Ville.
De qui s’agit-il?.
Jeudi 8 mai Français II Citation : "Tout cynisme fut bientôt noyé sous les torrents d'enthousiasme de l'Armistice." André Maurois, auteur français né en.
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Il y a des moments dans la vie où la présence de l’autre
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
WALT: To talk about the internet in French.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
C’est mercredi le vingt-cinq septembre Le plan! 1.Parler 2.Ecouter 3.Parler 4.Lire 5.Les mimes! Il pleut.
Français 2, 26 Novembre 2012 Cinq minutes preparer à L’examen chapitre 2. Did you hear about the Italian chef that died? Partir – to leave. Nous devons.
Family Tree Project Le français I Chapitre 4.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les Questions d’Information (Information questions)
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
You are going to revise how to talk about your daily routine. But before, look at this document and describe.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Welcome everyone.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Les passe-temps Put your name here Instructions: Use to find out what each of the hobbies means on the following slides.
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
 My Exit Interview/Mon Interview de Sortie. "REAL power is in the mind and heart. Nowhere else. Know that about yourselves." - Scott Ramon Seguro Mescudi.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Verbe + infinitif.
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
Write your answer in French
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Français 18 fevrier 2014 Ouvrez vos livres á la page 116. Voyez “Grammaire.” Ecrivez six phrases avec le verbe faire. What do you get when you cross a.
Français 30 septembre 2013 Ecrivez une phrase pour chacque exemple sur le “C.D.O” á la page 26. Sois honnête. What did the hamburger name her daughter?
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
Draw an anti-hero portrait Decide on who you are going to present Make an Internet search to find out more about her story / life, qualities, strong points.
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
Shool in England.
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
Où habites-tu?. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord, on va regarder un powerpoint. Puis, on va faire des répétitions. Ensuite, on va travailler.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Mon précieux Soprano.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Transcription de la présentation:

Draw a colored people rights activist Hero portrait Decide on who you are going to present Make an Internet search to find out more about her story / life, qualities, strong points …. Prepare a presentation on power point with pictures and if you can a video (3mn max.) The presentation should last between 5 and 10 minutes. Rehearse your presentation to be convincing and show your enthusiasm.

Plan Presentation of your Choice Describe your hero – Name – Age – Where does he/she live ? – Social Background – Job – His mission – His values – His qualities / His weaknesses Give a conclusion : your opinion on him / her : positive and negative points.

Contenu Tous les éléments de la consigne sont mentionnés3/4 Il manque deux éléments ou plus1/2 La présentation est agréable à regarder2 La présentation est difficile à regarder1 Langue Le vocabulaire est généralement précis et plutôt varié.3 Le vocabulaire est approximatif, voire répétitif.1/2 La grammaire est assez bien maîtrisée.3 La grammaire est très souvent erronée1/2 Présentation Orale La présentation est plutôt fluide.2 La présentation est hésitante.1 La prononciation est plutôt bonne avec peu d'erreurs.2 De nombreuses erreurs de prononciation ou un fort accent français. 1 Bonne aptitude à communiquer : voix audible + contact oculaire. 2 Voix peu audible et / ou abscence de contact oculaire.1